LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post NL pakketpost uit China

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
melemans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:36

Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door melemans »

Ik ontvang regelmatig pakketjes uit China.
Voorheen werden de pakketjes thuis afgeleverd.
Nu ontvang ik elke keer voor een pakketje wat niet in de brievenbus past een kaart dat het pakketje opgehaald moet worden op een ophaalpunt.
Ik heb mijn beklag gedaan bij Post NL, maar zij geven aan dat dit een nieuwe service is, en dat alle pakketjes uit china standaard worden afgeleverd bij een afhaal punt tenzij de verzender aangeeft dat niet te willen.
Ik heb contact gezocht met de verzender, maar die zegt dat er geen keuze mogelijkheid is hoe het verzonden wordt en dat ze niet hebben aangegeven dat dit naar een afhaalpunt moet.

Ik heb Postnl verschillende keer gevraagd wat ik moet doen om het thuis afgeleverd te krijgen, en steeds zeggen ze dat ligt aan de verzender.

Ik zie dit als een ordinaire kosten besparing vanuit Post NL maar dat willen ze niet toegeven.
Dit is een nieuwe service zeggen ze dan.
Dan hoef je niet meer te wachten tot de bezorger langs komt (is wel zo makkelijk)

Hoe kan ik er voor zorgen dat de pakketjes weer gewoon worden afgeleverd zoals het hoort??

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet. De verzender is een overeenkomst aangegaan met China Post. Deze moet zijn/haar beklag doen bij China Post over de dienstverlening. U heeft geen overeenkomst want u heeft de porto niet betaald aan China Post. Zo zit het juridisch in elkaar. PostNL speelt partijen handig tegen elkaar uit.

Het Klachtenkompas staat er vol mee:
https://www.google.nl/search?q=site:kla ... bCOp3dhJAN

melemans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:36

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door melemans »

wat een onzin over de invoer rechten.
Ik ontvang wekelijk zendingen uit China
In 2 jaar tijd heb ik zeggen en schrijven 2 maal invoer rechten moeten betalen.
Ik zie dit als een ordinaire koste besparing van Post NL en niets anders.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door kokka »

als het en kostenbesparing van Post NL is dan vind ik dat eigenlijk wel prima, beter als salaris van de bezorgers korten.
rond de feestdagen best veel besteld via internet, en het is reuze irritant dat je elke keer net de postbode mist. ik laat het zodra ik hem een keer gemist heb ook meteen afgeven bij een post NL punt in de buurt, de formido in dit geval. is ook elke weekdag tot 21 uur open,kan je dus ook nog na het werk terecht

franzki
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jun 2005 22:04

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door franzki »

Het is inderdaad een bezuiniging. De Chinese post wordt flink gesubsidieerd. Soms zijn de verzendkosten voor een pakje vanuit China lager dan voor het verzenden van een briefkaart binnen Nederland. En dat betekent dat PostNL er vermoedelijk weinig aan verdient als ze het op de normale manier bezorgt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik vind het een heel begrijpelijke actie van PostNL omdat er vaak invoerrechten betaald moeten worden.
Kan de logica ook nog steeds niet ontdekken. Afgelopen weken tientallen pakketjes binnen gekregen, geen één met invoerrechten allemaal netjes via de brievenbus of voordeur muv één pakketje , dat moest ik ophalen op het afhaalpunt.

melemans
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2008 19:36

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door melemans »

dus Koka vind de kosten besparing van Post NL prima als het ten koste gaat van de ontvanger???
En dit is ook nadelig voor de bezorgers.
Het begint met China en later voor veel meer landen.Dan hebben ze de bezorgers niet meer nodig.
Nu worden de bezorgers al uitgeknepen, en dadelijk staan ze op straat.
Let op mijn woorden.
Over een paar jaar kan je al je pakjes ophalen bij ophaal punten.
en duizenden werklozen erbij
Ik vind dit een zeer slechte ontwikkeling.
En hoe zit het met de ouderen en mensen die slecht ter been zijn????

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door GJvdZ »

melemans schreef: En dit is ook nadelig voor de bezorgers.
De bezorger levert het nu af bij een afhaalpunt in de buurt. Dat is dezelfde bezorger als die het normal bij je thuis zou afleveren. De meeste afhaalpunten zitten immers op punten waar je niet even met de grote PostNL truck met oplegger voor de deur komt.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door kokka »

Ik ervaar het niet als iets dat ten koste gaat van mij.
De bezorger brengt het nu bij het post NL punt, althans ik zie bij de formido regelmatig de pakketbezorger van post NL. Nu hoeft hij niet twee of drie keer, zonder extra vergoeding, te rijden om zijn pakje af te geven

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door Regggy »

Wat hoe dan ook vreemd is, is de complete willekeur in dit systeem. De ene keer ligt er een briefje in de bus dat het pakje op het afhaalpunt ligt, de andere keer wordt vanuit dezelfde Chinese webshop het pakket wel thuis afgeleverd. Snap de logica niet helemaal en jammer dat PostNL zich er met een onzinverhaal vanaf maakt..

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door Quark »

Ik bestel ook geregeld bij Ali express :D , kleine pakjes gaan via mijn brievenbus, grote moet ik vaak ophalen. Vind dit prima, zou graag alles via een afhaal punt ophalen (liever dan afleveren op een ander adres, lees bij de buren) maar dit is helaas niet te regelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Post NL pakketpost uit China

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat hoe dan ook vreemd is, is de complete willekeur in dit systeem. De ene keer ligt er een briefje in de bus dat het pakje op het afhaalpunt ligt, de andere keer wordt vanuit dezelfde Chinese webshop het pakket wel thuis afgeleverd. Snap de logica niet helemaal en jammer dat PostNL zich er met een onzinverhaal vanaf maakt..
Dat is ook mijn ervaring , dat er totaal geen logica in zit.

Gesloten