LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] helpdesk Microsoft Nederland
-
helpdesk Microsoft Nederland
Je wordt dagenlang van het kastje naar de muur gestuurd en ook nog gevraagd om in het Engels te communiceren.
Als hun product Outlook 2016 uit een officepakket 2016 niet naar behoren werkt mag je het zelf uitzoeken.
De ene dag wordt je door een helpdeskmedewerker netjes geholpen en verzocht de volgende dag terug te bellen om verder te gaan met de oplossing van het probleem. De volgende dag krijg je dan te horen dat de helpdeskmedewerker buiten zijn boekje is gegaan en niet de standaard procedure heeft gevolgd. Het probleem kan alleen door Microsoft tegen betaling worden verholpen.
Mijn klacht is een klacht die (tien)duizenden mensen al enkele jaren hebben. Dit is overal op internet terug te vinden. Microsoft heeft daar lak aan en doet er niets aan.
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn en denkt dat de consument toch wel van hun afhankelijk is. Was er maar meer concurrentie dat wordt Microsoft misschien wel eens afgestraft voor hun hoogmoed en arrogantie.
Als hun product Outlook 2016 uit een officepakket 2016 niet naar behoren werkt mag je het zelf uitzoeken.
De ene dag wordt je door een helpdeskmedewerker netjes geholpen en verzocht de volgende dag terug te bellen om verder te gaan met de oplossing van het probleem. De volgende dag krijg je dan te horen dat de helpdeskmedewerker buiten zijn boekje is gegaan en niet de standaard procedure heeft gevolgd. Het probleem kan alleen door Microsoft tegen betaling worden verholpen.
Mijn klacht is een klacht die (tien)duizenden mensen al enkele jaren hebben. Dit is overal op internet terug te vinden. Microsoft heeft daar lak aan en doet er niets aan.
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn en denkt dat de consument toch wel van hun afhankelijk is. Was er maar meer concurrentie dat wordt Microsoft misschien wel eens afgestraft voor hun hoogmoed en arrogantie.
Re: helpdesk Microsoft Nederland
Dan rest er nog een ding, je zaken ergens anders mee naar toe nemen, maar de portemonnee luisteren ze uiteindelijk wel. Je kan eens kijken naar Thunderbird als emailclient?leeuwtje1969 schreef:Je wordt dagenlang van het kastje naar de muur gestuurd en ook nog gevraagd om in het Engels te communiceren.
Als er ergens veel concurrentie is dan is het wel op het gebied waar Microsoft actief in is. De meeste concurrerende producten zijn voor consumenten gratis. Hoe concurrerend wil je het hebben?leeuwtje1969 schreef: Waar een groot bedrijf klein in kan zijn en denkt dat de consument toch wel van hun afhankelijk is. Was er maar meer concurrentie dat wordt Microsoft misschien wel eens afgestraft voor hun hoogmoed en arrogantie.
Beetje onzin post als TS niet de moeite neemt om zelfs maar te beginnen met vertellen wat "niet naar behoren werkt" eigenlijk volgens hem betekent, daar kan je dus ook niet op reageren. Ook of het hier Office voor OSX of voor Windows betreft, moet geraden worden.leeuwtje1969 schreef:Je wordt dagenlang van het kastje naar de muur gestuurd en ook nog gevraagd om in het Engels te communiceren.
Dat een helpdesk geld vraagt voor het oplossen van een software probleem lijkt me niet zo heel vreemd.
Dat er geen concurrentie is, is uiteraard een bespotelijke misvatting. Thunderbird is al genoemd en zo zijn er wel meer alternatieven zelfs als men gewoon op OSX of Windows wil blijven werken. Als dat laatste niet zo is, staat het iedereen uiteraard geheel vrij om over te stappen op gratis besturingssystemen waarmee het tegenwoordig heel simpel werken is.
Ik snap niet zo goed hoe een fout al jaren in een product kan zitten dat net een paar maanden op de markt is...newmikey schreef:Beetje onzin post als TS niet de moeite neemt om zelfs maar te beginnen met vertellen wat "niet naar behoren werkt" eigenlijk volgens hem betekent, daar kan je dus ook niet op reageren. Ook of het hier Office voor OSX of voor Windows betreft, moet geraden worden.
Dat een helpdesk geld vraagt voor het oplossen van een software probleem lijkt me niet zo heel vreemd.
Dat er geen concurrentie is, is uiteraard een bespotelijke misvatting. Thunderbird is al genoemd en zo zijn er wel meer alternatieven zelfs als men gewoon op OSX of Windows wil blijven werken. Als dat laatste niet zo is, staat het iedereen uiteraard geheel vrij om over te stappen op gratis besturingssystemen waarmee het tegenwoordig heel simpel werken is.
In principe zou MS gratis support moeten leveren daar waar het om echte bugs in hun programma's gaat.
De meeste concurrentie van Office is dusdanig belabberd dat niemand er mee wil werken. Daarom blijft office zijn dominante positie houden en stappen open office evangelisten massaal terug over op MS Office.
"Open office"?? Je loopt wat achter. We hebben tegenwoordig LibreOffice en dat is géén email programma (noch bevat het er één) dus géén idee waar je het over denkt te hebben.olaf79 schreef: De meeste concurrentie van Office is dusdanig belabberd dat niemand er mee wil werken. Daarom blijft office zijn dominante positie houden en stappen open office evangelisten massaal terug over op MS Office.
Het enige probleem met Open Office (en Libre Office) is dat het er wat anders uit ziet (ik heb het even niet over VB support e.d.; als je dat echt gebruikt heb je MS Office nodig). Maar goed, dat is voor veel gebruikers al een reden om het niet te willen proberen.olaf79 schreef:Ik snap niet zo goed hoe een fout al jaren in een product kan zitten dat net een paar maanden op de markt is...newmikey schreef:Beetje onzin post als TS niet de moeite neemt om zelfs maar te beginnen met vertellen wat "niet naar behoren werkt" eigenlijk volgens hem betekent, daar kan je dus ook niet op reageren. Ook of het hier Office voor OSX of voor Windows betreft, moet geraden worden.
In principe zou MS gratis support moeten leveren daar waar het om echte bugs in hun programma's gaat.
De meeste concurrentie van Office is dusdanig belabberd dat niemand er mee wil werken. Daarom blijft office zijn dominante positie houden en stappen open office evangelisten massaal terug over op MS Office.
En v.w.b. bugs: zoals gebruikelijk met bugs, worden deze in service packs opgelost. Een klacht van een enkele gebruiker wordt niet direct opgelost. Kan ook niet, want die bug kan zo veel oorzaken hebben. Misschien is er wel een conflict met software van een andere leverancier.
Volgens mij gaat het over Outlook, dus het emailprogramma van Microsoft, wat je óók als los programma kan kopen, en niet over de hele MS office suite die je in verschillende smaken kan kopen?olaf79 schreef:Ik snap niet zo goed hoe een fout al jaren in een product kan zitten dat net een paar maanden op de markt is...newmikey schreef:Beetje onzin post als TS niet de moeite neemt om zelfs maar te beginnen met vertellen wat "niet naar behoren werkt" eigenlijk volgens hem betekent, daar kan je dus ook niet op reageren. Ook of het hier Office voor OSX of voor Windows betreft, moet geraden worden.
Vandaar dat ik ook Thunderbird noemde als alternatief, en niet Libreoffice wat dan (icm Thunderbird) een alternatief kan zijn voor de hele MS office suite.
Anders zijn er trouwens ook nog good old Pegasus Mail, en de mailclient van Opera.
heb het zelfde probleem gehad met incredimail/windows 10 die hebben dat keurig opgelost na een aantal dagen en nu werkt het weer perfect!!!!!!!