LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] The sims 2 klachten
The sims 2 klachten
Ik heb de sims 2 op de eerste dag dat t uitkwam gekocht. Het installeren ging perfect, nadat ik hem ad opgestart en mijn sims had gefabriceerd en op ok klik dan krijg een blauw scherm en sluit ie automatisch de computer af. Nu had ik de vraag of er meer mensen met dit probleem zijn
Re: The sims 2 klachten
Update DirectX, installeren vanaf CD1. Kijk ook even of je systeem aan systeemeisen voldoet, Moet goeie grafische kaart hebben, en blauw scherm, kan duiden op grafisch probleem. Wat voor OS draai je en wat zijn je systeem gegevens
Ik heb wel de directx geupdate maar de rest zegt me eerlijk gezegt weinig hoe kom ik daar achter?
kheb ook in dat andere topic gereageerd op je bericht, nieuwste driver voor je videokaart downloaden van fabrikant en installeren. Geef even je gegevens van de PC (proc, geheugen, welke windows(OS) etc)
ik heb sims deluxe op mijn computer en dit spel looopt net als sims 2 alleen goed als je heel veel programma's afsluit vooral een virusscanner
want anders loopt ie niet of erg traag
ten tweede loopt hij erg traag hoe kan dat
want anders loopt ie niet of erg traag
ten tweede loopt hij erg traag hoe kan dat
-
Ik heb ook geen problemen met sims2 alles werkt normaal alleen nadat ik service pack2 voor xp home gad geinstalleerd was de installatie van sims 2 niet meer goed gewoon kopie van de save games in de documenten map gemaakt en alles gewist en weer opnieuw geinstalleerd de savegames terug op de plaats en het loopt weer als nieuw .
ook geen problemen met mcafee virusscan en mijn firewall de snelheid van het spel blijft normaal als het spel langzaam loopt ruim je harddisken eens op en gebruik defragmentatie eens
ook geen problemen met mcafee virusscan en mijn firewall de snelheid van het spel blijft normaal als het spel langzaam loopt ruim je harddisken eens op en gebruik defragmentatie eens
Mischien is het makkelijker dat mensen met problemen ook hun systeem specificaties neerzetten, zoals Processor, RAM, HD, VGA kaart etc.
Ik zelf heb namelijk geen enkel probleem met dit spel! Ik hoef geen programma's af te sluiten om het spel werkend te krijgen.
Dat bij sommige het spel niet werkt kan ook liggen aan een instabiel systeem. De Sims2 is een relatief 'zwaar' spel en wanneer een pc dan slecht geconfigureerd is (zelf een slechte voeding kan een oorzaak zijn), brakke drivers kan dit tot allerlei 'vage' problemen lijden.
Dit wil niet zeggen dat het spel slecht gemaakt is!!!
Ik zelf heb namelijk geen enkel probleem met dit spel! Ik hoef geen programma's af te sluiten om het spel werkend te krijgen.
Dat bij sommige het spel niet werkt kan ook liggen aan een instabiel systeem. De Sims2 is een relatief 'zwaar' spel en wanneer een pc dan slecht geconfigureerd is (zelf een slechte voeding kan een oorzaak zijn), brakke drivers kan dit tot allerlei 'vage' problemen lijden.
Dit wil niet zeggen dat het spel slecht gemaakt is!!!
Daarom zetten ze ook de minimale systeem eisen op de verpakking. Maar als het mensen niets zegt wat voor onderdelen er in de PC zitten houdt het op natuurlijk.
Beste mensen,
The Sims 2 spelen? Voor dit spel geldt wat voor alle spellen die in de toekomst uitkomen: Koop een nieuwe pc of geef uw pc een flinke upgrade.
Een tip: Als uw pc een kloksnelheid heeft die onder 2 Gigabite zit, is het eigenlijk al aan te raden om een nieuwe pc aan te schaffen.
Waarom? Omdat een pc moderniseren vele malen duurder is dan een nieuwe aanschaf.
Met het oog op de feestdagen die er binnenkort weer zijn: Als u uzelf of uw kinderen blij wilt maken met een pc adviseer ik u de volgende minimale specificaties:
* processor: Pentium 4 2800 mHz of AMD 64 XP 2600+
* Videokaart: ATI Radeon 9200 128 mb of ATI Radeon 9800 pro
256 mb
* Geluid: 5.1 Surround on board of een insteekkaart PCI naar
keuze.
* DVD-Rom: Toekomstige spellen staan op dvd-rom ipv cd-rom
* Harde schijf: 40-80 Gb 2-8 mb cache 7200-10000 rpm
* Geheugen: 256-1024 mb DDR 2 / DDR3 A-kwaliteit
U kunt vervolgens kiezen: òf u koopt een complete configuratie met (plasma) beeldscherm 17" òf u heeft al een beeldscherm en bestelt u(eventueel on-line) een losse toren.
Een losse toren met bovengenoemde specificaties kost ongeveer 400-750 euro. Meestal wordt een optische
muis,een toestenbord en geluidsboxen meegeleverd.
Nog een advies: moderne processoren maken nogal wat lawaai. Om dit probleem te verhelpen kunt u een 'Silent Upgrade' laten plaatsen bij de aankoop. Deze upgrade is prijzig, ongeveer 100 euro, maar uw computer word daardoor superstil!
Als laatste een tip voor mensen die niets van computers weten/ snappen (Digibeten) het volgende:
Laat het besturingsysteem door de dealer installeren bijvoorbeeld Windows XP ServicePack 2 en niet vergeten een virusscan (Northon/mcAffee) te installeren.
Zelfs als een pc op een kinderkamer staat en off-line is blijft het van cruciaal belang dat uw pc beschermd is tegen virussen.
Ik zou zeggen: vergelijk uw configuratie met de specificaties die ik vernoemd heb en maak uw keuze.
Alvast voor iedereen hele fijne feestdagen en veel (speel) plezier!
jozzey
The Sims 2 spelen? Voor dit spel geldt wat voor alle spellen die in de toekomst uitkomen: Koop een nieuwe pc of geef uw pc een flinke upgrade.
Een tip: Als uw pc een kloksnelheid heeft die onder 2 Gigabite zit, is het eigenlijk al aan te raden om een nieuwe pc aan te schaffen.
Waarom? Omdat een pc moderniseren vele malen duurder is dan een nieuwe aanschaf.
Met het oog op de feestdagen die er binnenkort weer zijn: Als u uzelf of uw kinderen blij wilt maken met een pc adviseer ik u de volgende minimale specificaties:
* processor: Pentium 4 2800 mHz of AMD 64 XP 2600+
* Videokaart: ATI Radeon 9200 128 mb of ATI Radeon 9800 pro
256 mb
* Geluid: 5.1 Surround on board of een insteekkaart PCI naar
keuze.
* DVD-Rom: Toekomstige spellen staan op dvd-rom ipv cd-rom
* Harde schijf: 40-80 Gb 2-8 mb cache 7200-10000 rpm
* Geheugen: 256-1024 mb DDR 2 / DDR3 A-kwaliteit
U kunt vervolgens kiezen: òf u koopt een complete configuratie met (plasma) beeldscherm 17" òf u heeft al een beeldscherm en bestelt u(eventueel on-line) een losse toren.
Een losse toren met bovengenoemde specificaties kost ongeveer 400-750 euro. Meestal wordt een optische
muis,een toestenbord en geluidsboxen meegeleverd.
Nog een advies: moderne processoren maken nogal wat lawaai. Om dit probleem te verhelpen kunt u een 'Silent Upgrade' laten plaatsen bij de aankoop. Deze upgrade is prijzig, ongeveer 100 euro, maar uw computer word daardoor superstil!
Als laatste een tip voor mensen die niets van computers weten/ snappen (Digibeten) het volgende:
Laat het besturingsysteem door de dealer installeren bijvoorbeeld Windows XP ServicePack 2 en niet vergeten een virusscan (Northon/mcAffee) te installeren.
Zelfs als een pc op een kinderkamer staat en off-line is blijft het van cruciaal belang dat uw pc beschermd is tegen virussen.
Ik zou zeggen: vergelijk uw configuratie met de specificaties die ik vernoemd heb en maak uw keuze.
Alvast voor iedereen hele fijne feestdagen en veel (speel) plezier!
jozzey
Laatst gewijzigd door jozzey op 17 okt 2004 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Een videokaart is een apparaat die 3-demensionale beelden van spelletjes verzorgd. Het berekent razendsnel beeld voor beeld wat er op het beeldscherm komt te staan. Het is te vergelijken met filmtechniek.
Veel spellenmakers noemen dit apparaat, die òf bevestigd is op het moederbord (onboard) òf in een AGP slot, ook wel een video 3-d acceleratiekaart.
De ontwikkelingen op het gebied van videokaarten zijn razendsnel, zò snel dat progammeurs van spellen zelf niet meer weten waar ze hun keuzes moeten leggen.
Moderne moederborden hebben een insteekslot voor deze video verwerkingskaarten die AGP heet.
Nog geen vier jaar terug was de norm voor deze sloten 2X AGP.
Inmiddels is dit 8X AGP (!!)
De nieuwste methode om beelden te verwerken heet PCI-Express.
Deze techniek is nog in ontwikkeling en erg duur in aanschaf, volgend jaar zal de prijs enigszins dalen.
De meest bekende fabrikanten van video verwerkingskaarten zijn nVidea en Ati.
Bezoek hun sites eens, een wereld gaat voor u open, veel surfplezier!
http://www.ati.com
http://www.nvidia.com
jozzey
Veel spellenmakers noemen dit apparaat, die òf bevestigd is op het moederbord (onboard) òf in een AGP slot, ook wel een video 3-d acceleratiekaart.
De ontwikkelingen op het gebied van videokaarten zijn razendsnel, zò snel dat progammeurs van spellen zelf niet meer weten waar ze hun keuzes moeten leggen.
Moderne moederborden hebben een insteekslot voor deze video verwerkingskaarten die AGP heet.
Nog geen vier jaar terug was de norm voor deze sloten 2X AGP.
Inmiddels is dit 8X AGP (!!)
De nieuwste methode om beelden te verwerken heet PCI-Express.
Deze techniek is nog in ontwikkeling en erg duur in aanschaf, volgend jaar zal de prijs enigszins dalen.
De meest bekende fabrikanten van video verwerkingskaarten zijn nVidea en Ati.
Bezoek hun sites eens, een wereld gaat voor u open, veel surfplezier!
http://www.ati.com
http://www.nvidia.com
jozzey