Hallo, Ik heb een vraag over beslaglegging. Sinds enkele jaren ben ik wegens ziekte niet meer in staat om te werken, waardoor mijn inkomen, na afloop ww en ziektewet, drastisch is gedaald. Hierdoor kan ik enkele verplichtingen niet meer voldoen. Ik heb een aflossingsregeling lopen bij een duerwaarder, die ik al geruime tijd elke maand afbetaalde, maar deze deurwaarder heeft de regeling stopgezet, omdat de termijn onverwacht verhoogd moest worden en ik dit heaas niet kon betalen. Hierdoor is een vordering ontstaan met nieuwe kosten erbovenop, welke ik ook niet kon betalen, dit heb ik ook met bewijsstukken aangegeven. De oude termijnen werden helaas niet meer geaccepteerd en ik vroeg wat ik dan nog kon doen.
Helaas is hierop een beslaglegging gevolgd, waarbij er werd gezegd dat ik daarna wel een nieuwe regeling kon treffen. Helaas bleek dat toch niet zo te zijn en is de beslaglegging gevolgd door een aangekondigde verkoop avn mijn spullen. Op de dag dat deze zou plaatsvinden in de zomer, heb ik alle spullen netjes verzameld en gewacht op de deurwaarder, maar deze is niet geweest en ik heb ook niets meer gehoord hiervan. Ik heb echt in paniek gezeten, maar toen kwam er ineens niemand. In het gehele periode heb ik wel steeds contact opgenomen met hoe het dan wel verder opgelost kon worden, maar ik krijg geen gehoor. Aangetekend ook niet en mij is ook door een kennis (jurist) juist geadviseerd nooit te bellen of langs te gaan, maar alles op papier te doen voor bewijs.
Ik wil graag verder afbetalen, maar weet niet meer hoe. Ik weet niet waar ik aan toe ben, snap wel dat mijn schuld moet afnemen, maar als ik een betaling doe en hierva een bewijsje vraag, hoor ik ook helemaal niets. Echt gewoon niets. Blijven mijn spullen nu eeuwig in beslag? Want als het nodig is, moeten ze maar weg, dat begrijp ik en heb ik geaccepteerd, al op die dag in de zomer, maar ik kan niks zonder contact met de deurwaarder natuurlijk. Wat is wijsheid? Bedankt. Dunya
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deurwaarder reageert niet
Re: Deurwaarder reageert niet
Deze deurwaarder handelt in strijd met de gedragsregels op meerdere punten. Niet komen opdraven bij een verkoop is klachtwaardig, evenals niet reageren op telefoontjes en e-mails.
Ik zou een concept-klacht schrijven voor de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders en die naar de deurwaarder zenden met de laatste kans om te reageren. Doen ze dat niet; dan daadwerkelijk die klacht indienen.
Ik zou een concept-klacht schrijven voor de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders en die naar de deurwaarder zenden met de laatste kans om te reageren. Doen ze dat niet; dan daadwerkelijk die klacht indienen.
-
sacredfour
Je kan een (schriftelijk) verzoek indienen bij de deurwaarder om het beslag op je inboedel op te heffen en beslag te leggen op je inkomen. De deurwaarder is dan gebonden aan de beslagvrije voet. De deurwaarder mag het beslag op de inboedel niet onnodig aanhouden.
Ik vraag mij af of de deurwaarder nu wel de kosten van het beslag in rekening mag brengen. (Moneyman?)
Ik vraag mij af of de deurwaarder nu wel de kosten van het beslag in rekening mag brengen. (Moneyman?)
De deurwaarder mag het beslag op zich wel leggen. Hij mag zich immers op het gehele vermogen van de schuldenaar verhalen. Alleen als blijkt dat uitwinnen van het beslag misbruik van recht oplevert, moet de executie geschorst worden. Let wel; dat wil niet zeggen dat het beslag ten onrechte is gelegd, of dat de kosten onterecht zijn. Het beslag hoeft evenmin opgeheven te worden. Een beslag is immers een bewaarmiddel: je "bewaart" de inboedel tot uitwinning wel mogelijk is. Ik laat wel eens een beslag liggen omdat ik weet dat binnen afzienbare tijd meer middelen beschikbaar komen (bijvoorbeeld omdat een loonbeslag eindigt). Dan kan ik wel het beslag op de inboedel opheffen en ook loonbeslag leggen, maar dan ben je extra kosten verschuldigd.
Zoals ik wel vaker zeg: dit soort zaken kan je nooit generiek bekijken, maar moet je ieder voor zich op zijn merites beoordelen.
Zoals ik wel vaker zeg: dit soort zaken kan je nooit generiek bekijken, maar moet je ieder voor zich op zijn merites beoordelen.
Ik wil je wel helpen.