LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurcontract Overgenomen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Cassus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2014 09:10

Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door Cassus »

Beste Allen,

Even een vraag. Ik wil binnenkort verhuizen en wou de huur opzeggen, nu kom ik er achter (door mijn "oude" makelaar te bellen.) dat mijn contract door een andere makelaar is overgenomen. Ik heb hier echter nooit bericht over gekregen.

Ik zit vast aan een opzeggingstermijn van 3 maanden, maar om dat het contract is overgenomen (zonder mijn medeweten) is het contract dan nog wel geldig? Want ik zou graag eerder willen verhuizen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als het contract inhoudelijk niet is veranderd is het nog gewoon geldig. Net als met andere overnames. Als jouw werkgever wordt overgenomen blijft jouw contract ook geldig.

Cassus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2014 09:10

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door Cassus »

Ok bedankt voor het antwoord.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zit vast aan een opzeggingstermijn van 3 maanden
Betaal je de huur elke maand? Dan is de opzegtermijn óók 1 maand. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r-opzeggen

Cassus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2014 09:10

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door Cassus »

Bedankt voor uw link! Echter staat daar" U moet zich houden aan de opzegtermijn. Die is hetzelfde als de betalingstermijn: minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden. " Dus is het nu wettelijk maar maximaal 1 maand als ik ook per maand betaal? Wat ik nu dus doe.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door Brahms »

Cassus schreef:Bedankt voor uw link! Echter staat daar" U moet zich houden aan de opzegtermijn. Die is hetzelfde als de betalingstermijn: minimaal 1 maand en maximaal 3 maanden. " Dus is het nu wettelijk maar maximaal 1 maand als ik ook per maand betaal? Wat ik nu dus doe.
......"Die is hetzelfde als de betalingstermijn"......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uw opzegtermijn is één maand omdat u elke maand de huur betaalt. Uw makelaar weet dat ook, maar wil graag geld verdienen. Laat u niet in de maling nemen. Houd de 1 maand opzegtermijn aan. Betaal dus ook niet meer maanden. Mocht de makelaar een spelletje bluf beginnen en een incassobureau inschakelen voor die overige twee maanden, dan is die vordering 100% kansloos bij de kantonrechter.

Zeg de huur op met een aangetekende brief.

stofzuigertje

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nieuwe huurder vallen onder deze nieuwe makelaar zijn voorwaarden maar overgenomen oude klanten houden hun oude contract en rechten.

U heeft oude rechten en omdat U niet tijdig op de hoogte van de overname is gesteld hoef je er niet op te reageren.

Vermoedelijk is de eigenaar nog hetzelfde maar heeft deze het aan een andere makelaar uitbesteed.
De makelaar is zelden zelf eigenaar maar meer beheerder.

Cassus
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2014 09:10

Re: Huurcontract Overgenomen

Ongelezen bericht door Cassus »

Oke het is me nu duidelijk. Iedereen super bedankt voor de antwoorden!

Gesloten