LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VPS/PDC programeren TV

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
henfrie

VPS/PDC programeren TV

Ongelezen bericht door henfrie »

heeft iemend ook problemen met het opnemen per videorecorder met VPS/PDC van de duitse senders ZDF en ARD. Bij ons werkt het sind weken niet meer

Gast

Re: VPS/PDC programeren TV

Ongelezen bericht door Gast »

duitse senders ZDF en ARD
Ik had daar ook moeite mee maar ik schakel nu de zenders ARD en ZDF in op de BBC.

henfrie

Ongelezen bericht door henfrie »

bedankt voor de reactie, maar een vraag, hoe heb je dat gedaan, bij mij werkt het niet
groetjes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik bij me videorecorder kijk zie ik gewoon ARD en ZDF staan .
Dat signaal geeft de zender dus wel door.

Ik vind het verder een raar antwoord van gast van 17 Oct 2004 19:16 .
VPS(geen PDC) is volgens mij ook alleen is duitsland.

Mo

Ongelezen bericht door Mo »

Om de signalen van de genoemde systemen VPS en PDC te kunnen gebruiken, dienen deze wel doorgegeven te worden.
In Den Haag is Casema de verantwoordelijke voor het kabelsysteem.
Ook hier kun je je VPS niet gebruiken. Bij navraag aan Casema werd als antwoord gegeven dat men dit signaal weigert door te geven omdat dit adverterende klanten zou schelen bij de omroepen.

Met andere woorden casema wordt betaald om de signalen van het VPS en andere systemen niet te laten werken zodat je verplicht met opnames van reclame zit.

Hier start en eind signalen bij vertraging start programma en bij uitloop van het op te nemen programma werken hier ook alleen bij Ned. 1,2 en 3 en bij nog 1 commerciele zender.
Ook dit signaal wordt verder door Casema om onduidelijke redenen niet doorgegeven.

Als dus je VPS en PDC niet werken zou ik als eerste maar contact opnemen met de kabelmaatschappij en hier navragen of ook zij deze policy van tegemoetkoming aan adverteerders hanteren.

Gesloten