Wanneer iemand meer dan 15 schadevrije jaren heeft en een schade claimt dan valt hij altijd terug naar 10 schadevrije jaren, ongeacht de hoogte van de schade. Deze regel hebben de schadeverzekeraars met elkaar afgesproken en wordt per 1-1-2016 doorgevoerd.
Commentaar Tjalling68
Ik vind die regel van terugval naar 10 schadevrije jaren buiten elke proportie en onbehoorlijk. Zijn bij het bepalen daarvan consumenten-organisaties betrokken? Kan het me nauwelijks voorstellen bij zo’n dubieuze eenzijdige verslechtering van polisvoorwaarden. Welk consumentenbelang is hiermee gediend? Of is dit gewoon een gezellig onderonsje van de verzekeraars om trouwe en verantwoordelijke klanten te grazen te nemen als ze na vele jaren een keer schade rijden? Waar is de regel gebleven dat je geen terugval hebt als je 1 schade claimt na veel schadevrije jaren?
Ik rijd zelf al sinds 1968 schadevrij op 1 kleine enkelzijdige schade na in 1996. Maar ik word nu wel gedwongen om aanzienlijke schade voor eigen rekening te nemen om niet geconfronteerd te worden met een gigantische verhoging van mijn premie na een onverhoopte schade.
Ik vind dit echt voer voor Radar.