LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ingehouden borg huurauto te hoog?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
emme

ingehouden borg huurauto te hoog?

Ongelezen bericht door emme »

Onlangs heb een deuk gereden in een huur-busje. Het verhuurbedrijf heeft 800,- ingehouden van mijn borg om de schade te herstellen. De deuk was ongeveer 15x15cm groot, ik kan me niet voorstellen dat het 800,- kost om deze uit te laten deuken. Is er nog iets wat ik kan doen, of ben ik de 800,- kwijt?

crazyme

Re: ingehouden borg huurauto te hoog?

Ongelezen bericht door crazyme »

emme schreef:Onlangs heb een deuk gereden in een huur-busje. Het verhuurbedrijf heeft 800,- ingehouden van mijn borg om de schade te herstellen. De deuk was ongeveer 15x15cm groot, ik kan me niet voorstellen dat het 800,- kost om deze uit te laten deuken. Is er nog iets wat ik kan doen, of ben ik de 800,- kwijt?
800 euro ben je zo kwijt voor een beetje schade. U zou de bus kunnen huren om er mee naar een schadeherstelbedrijf te gaan ?
Immers: de auto is 1 of 2 dagen niet meer te verhuren en alle rompslomp er om heen moet ook betaald worden...

Appie83

Re: ingehouden borg huurauto te hoog?

Ongelezen bericht door Appie83 »

Mogelijk is er 800,- ingehouden van uw borg zonder dat ze weten wat het daadwerkelijk kost en dat ze achteraf wat teveel is ingehouden terug betalen. Over het algemeen zal dat ook wel gebeuren. Maar je kan natuurlijk altijd naar de reparatiebon vragen

De hoogte van het bedrag hangt af van de soort deuk, of de lak beschadigd is, of alleen uitdeuken mogelijk is, of dat er een nieuw onderdeel moet worden besteld, wat voor lak er op de auto zit. Kortom ik denk dat 800,- best een reëel bedrag is. Maar was je eigen risico ook zo hoog?

Gesloten