LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Robs65

Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door Robs65 »

Door technische problemen ging mijn ADSL aansluiting bij Speedlinq niet door.Maar ik zit nu al een tijdje te wachten om € 99,00 terug te krijgen voor mijn modem. Ik was helaas net te laat om te laten storneren. De helpdesk van Speedlinq is prut en stervensduur. Ik stuurde een mailtje met het verzoek om mijn geld terug te storten en instructies voor het terugzenden van de modem. Krijg ik een mailtje dat ik hun dure 0900 nummer maar moet bellen dan krijg ik daar wel te horen hoe ik e.e.a moet regelen. Dat kunnen ze toch ook wel mailen !!. Die hele club draait geloof ik op de gelden van dat 0900 nummer en je wordt alleen maar gedwongen dit nummer te bellen a 0.70 eurocent per minuut. Kortom ik vind Speedlinq bagger wat betreft zijn klantvriendelijkheid en zal het niemand aanraden. Het moet anno 2004 in Nederland toch wel mogelijk zijn om in een aantal weken tijd wat geld over te maken ?
Ik ben op dit moment tevreden met mijn UPC kabelaansluiting wat volgens dit forum ook een godswonder mag heten.

Speedlinq: misschien een goede provider als alles werkt maar pas op, heb je de klantenservice nodig dan gaat de geldkraan wijdt open.
Goede les voor mij: mijdt bedrijven met zo'n duur 0900 nummer. Maar helaas worden die nummers wel een trend in Nederland :cry:

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door johannaweb »

hallo,

wij zitten ook bij speedlinq en ik moet zeggen dat ik ook problemen had met terugkrijgen van geld.
wij namen speedlinq met een actie, dat je de inschrijfkosten en de kosten van de modem terug zou krijgen binnen 4 weken na de eerste betaling.
nou ik heb er echt achteraan moeten zitten hoor, ik heb niet hun 0900 nummer gebeld maar gewoon wat grove emails gestuurd met daarin dat ik het geen stijl vind dat een bedrijf niet eens de afspraken kon nakomen en zo laks was etc.
ik heb 2 weken lang elke dag een email gestuurd en dat had resultaat, ze werden me zat en kreeg mijn geld terug.

ik heb niet naar 1 emailadres gestuurd, maar naar alle emailadressen van speedlinq die ik in mijn bevestiging had staan en ook die ik op internet kon vinden.

Maar ik moet ook zeggen dat ik verder wel tevreden ben met hun diensten, oke, ze waren niet snel met het teruggeven van het geld, maar ik heb inmiddels bijna 1 jaar speedlinq adsl en heb verder nooit problemen gehad, als er een storing is krijg je netjes een email met hoe lang het duurt en een email als het opgelost is etc.

misschien gewoon even per email wat grover zijn en wat meer aandringen en je niet laten afpoeieren met een 0900 nummer.

wat ook nog helpt is even kamer van koophandel bellen en vragen of zij een telefoonnummer hebben, vaak krijg je dan een gewoon nummer en geen 0900 nummer.

Gast_mark1

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door Gast_mark1 »

Misschien een niet bevredigend antwoord maar... het is je eigen schuld.

Kort door de bocht, maar met een kern van waarheid; ook ik ben sinds kort overgestapt van een provider naar een nieuwe (casema -> freeler). Bij het zoeken van abonnementen heb ik me niet gek laten maken door mooie aanbiedingen, maar hoe de helpdesk etc reageert op e-mailtjes en op welke wijze zijn te bereiken als er eenmaal gekloot komt.

Beter vooronderzoek moeten doen zeg maar. Ook Casema blijft weigeren per e-mail problemen te onderzoeken. Blij dat ik weg ben bij Casema.

Robs65

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door Robs65 »

Hallo Gast-mark1,

Als ik je goed begrijpt heb jij toen je bij Casema abonnee werd ook niet van te voren getest of de helpdesk wel zo prima werkte want je bent ooit met Casema in zee gegaan terwijl je ze verwijt niet te reageren. Dus je bent zelf ook door schade en schande wijsgeworden. Net als ik wat ik overigens ook meld in mijn posting.

Ik ben abonnee van die club geworden omdat ik in veel forums las dat ze een vrij stabiele verbinding leveren. Dat die helpdesk zo duur is nam ik op de koop toe, ik ga ervan uit dat ik die gasten toch niet nodig heb en ze zijn immers ook per mail te bereiken.

Wat mij het meeste dwars zit ( buiten het feit dat ik mijn poen niet heb)
is het feit dat Speedling er op aanstuurt om maar dat dure nummer te bellen. En heb je snel verbinding en zitten er mensen met kennis van zaken dan kan ik daar nog vrede mee hebben maar nu niet.

Ik ga ook maar eens iedere dag mailtjes sturen.....

meelmark
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2003 18:22

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door meelmark »

Hier ben ik onder normale omstandigheden :). Je hebt gelijk qua schande en schade, maar dat heeft vrij weinig te maken met het punt dat ik wilde maken; jij start een post over Speedling, en niet ik :).

In ieder geval succes met het terugvorderen van geld; ik weet hoe arrogant een internet provider zich kan gedragen (heb in zwart verleden als student wel eens half jaar bij @Home gewerkt :S) en dat je als 'klant' (zo noemen ze het af en toe nog) eigenlijk weinig heb te zeggen.

Laat eens weten hoe het is afgelopen.

Gast

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door Gast »

sinds kort is speedlinq pas bij de kvk ingeschreven. Er loopt nu dan ook een zaak van de FIOD tegen speedlinq! Uiterst gevoelige informatie maar eigen schuld, dikke bult Speedlinq!!!


Problemen met speedlinq opgelost nadat ik een zaak heb aangespand tegen ze, ff vooronderzoek en wat een zooitje speedlinq. Ik zou eens zeggen: snuffel ff goed en je komt heel wat tegen :idea:



Helaas kan ik niet meer zeggen, maak hiervan gebruik in je mails naar speedlinq :lol:

robs65

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door robs65 »

Heb een mailtje van Speedlinq waarin ze aangeven dat de terugbetaal opdracht gereed ligt. Ze wachten altijd 30 dagen ivm kruisende storneringen en terugbetalingen. Kan ik me iets bij voorstellen maar in mijn geval gaat dit niet op: incasso is al meer dan 2 maanden geleden.

Ben benieuwd en wacht maar weer even af.

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door BjcK »

Iedereen heeft zo zijn of haar eigen ervaringen merk ik.

Ik werd (compleet tegen mijn verwachtingen in dat wel) door de Casema helpdesk terug gebeld. Zowel de helpdesk/administratie & product had ik een jaar geleden geen hoge pet van op maar momenteel wordt het (in mijn ervaringenen) op alle fronten eigenlijk behoorlijke okee.

Qua ISP's zijn er enorm veel in ons kleine landje. Om nu toch de consument te 'binden' worden er automatisch verlengende jaarcontracten en goedkope 'eerste 6 maanden 19.95' aanbiedingen gezet.

En om producten zo goedkoop mogelijk aan de man te brengen worden alle extra kosten van een ISP uit het product gehaald en ga je daar los voor betalen. Zo ook bijvoorbeeld een helpdesk a 70 cent per minuut.

Product goedkoop, dan is het of minder van kwaliteit vaak of de additionele mogelijkheden zoals gebruikmaken van de helpdesk kosten los euro's.

woodenshoe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2004 14:58

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door woodenshoe »

storneren kan tot (ik geloof) een jaar, zeker een half jaar, maar banken doen vaak moeilijk.
Sta op je recht!

Gast

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door Gast »

Een maand is de termijn.

woodenshoe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2004 14:58

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door woodenshoe »

een maand is het ZEKER niet!
en dat weet ik 100% zeker!
ik heb een uitzending van kassa gezien over loterijen en die mensen konden een (half) jaar terug vragen!

Gast

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door Gast »

Oh dan zijn het 2 maanden.

Robs65

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door Robs65 »

Het wonder is geschied, ik heb mijn geld eindelijk terug.

Aan één ieder die ook nog geld tegoed heeft van deze club:

Veel succes en heel veel geduld !!

fleur is er klaar mee

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door fleur is er klaar mee »

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al honderd keer opgezecht op alle mogelijke manieren. Helaas ben ik stom geweest en heb ik de brieven en emails niet bewaart of gekopieerd.
Ik heb al twee keer geld laten storneren. Ik wacht op het tweede bedrag dat teruggestort moet worden.
Dit is niet de eerste keer bij mij dat mensen zomaar geld van mijn rekening afschrijven daarom heb ik altijd een stapeltje gele kaarten achter de hand. Bij speedlinq heb ik ook een rode kaart ingedient maar die zullen ze ook wel niet beantwoorden.
Ik woon in den haag en misschien kan ik een keer langs hun kantoor gaan als die nog wel bestaat en als daar uberhaupt wel iemand aanwezig is.
Heeft iemand nog andere tips voor me zodat ik nooit meer met firma list en bedrog te maken heb?
Mail me [email protected] of reageer!

fleur is er klaar mee

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door fleur is er klaar mee »

Helaas heeft speedlinq geen antwoord nummer. Je kan namelijk dan een baksteen sturen en dan draaien zij voor de kosten op !

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door agro »

zie onderstaande topic, dit is een makkelijke manier om je geld terug te halen, kost je niets als je wint.

http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=25702

Je kan gratis laten storneren tot 30 dagen na afschrijving, doch tot een jaar na datum afschrijving kan men laten storneren, mogelijk zijn er dan wel bankkosten aan verbonden.
Banken doen na 30 dagen soms wel beetje moeilijk teveel werk voor ze en te weinig aan verdient.

jest
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2005 18:20

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door jest »

Een ieder die problemen heeft met Speedlinq graag klachtenformulier invullen op www.boycot.nu :idea:

2jest

Re: Speedlinq blijft op mijn geld zitten.....

Ongelezen bericht door 2jest »

Hey jest, werk jij bij Boycot ofzo?
Ik heb die site net bekeken en ziet er goedkoop uit, 1995 stijl.

Alsof heel Nederland zich iets van Boycot.nl aantrekt, niemand weet bijna dat het bestaat.
Voorlopig gaat Speedlinq gewoon zn gang terwijl RADAR er nu op TV mee komt.

Oh nee,..boycot.nl heeft natuurlijk meer publiciteit dan RADAR zeker.
Je zit gewoon reclame (waarschijnlijk voor je eigen site) te maken.

Ik heb nog nooit ergens iets gehoord van,...bedrijf X aangepakt Boycot.nl,...laat me niet lache.

Gesloten