LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regiovrije DVD speler gezocht

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
SVR

Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door SVR »

Ik heb nu tot drie keer toe een slechte DVD speler gekocht.
Eerst bij het kruidvat, die toch niet regiovrij bleek te zijn. Geen probleem met terug brengen gehad.

Daarna bij de mediamarkt, waar ik dus echt nooit meer terug ga. De DVD speler van Vestel ging na 1 week al kapot, dus ik ging verhaal halen bij de Mediamarkt. Aangezien ik de originele verpakking niet meer had konden ze het product niet terug nemen. Nooit de doos weggooien dus voordat je zeker weet dat alles in orde is! Ik werd dus gedwongen een ander apparaatje van het zelfde merk mee te nemen, dat ook nog eens duurder bleek dan mijn eerdere apparaat. Deze zou beter zijn, volgends de mediamarkt. Conclusie hier is dat je bij de mediamarkt bij een defect apparaat gedwongen wordt om voor meer geld een ander aan te schaffen en geen geld terug krijgt.

Deze tweede Vestel DVD speler heeft het nooit gedaan en ik kon weer terug naar de Mediamarkt. Voor de zekerheid van tevoren even gebeld om de garantie te krijgen dat ik dit keer mijn geld terug zou krijgen, zo geschiede.

Nu heb ik dus nog steeds geen regiovrije DVD speler en de videotheek stopt einde van dit jaar met video's. Wie heeft er goede ervaringen met bepaalde merken DVD spelers (wel regiovrij). Bij welke winkel wordt je het beste geholpen?

Groetjes,

Sandra

Gast

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou voor een DVD speler gaan van het merk Cyberhome.
Ik heb hier zeer goede ervaringen mee en mijn speler doet het al meer dan 3 jaar.
Wat ook een goed merk is = pioneer. Al heb ik gehoord dat deze gekopieerd dvd's minder goed afspeelt (kan per type verschillen natuurlijk).

Het merk pioneer is in de meeste zaken wel te verkrijgen maar cyberhome is wat moeilijker. De laatste is daar in tegen wel makkelijk regiovrij te maken.

PS: DVD spelers van de blokker en kruidvat raad is bij voorkeur al af vanwege de slechte kwaliteit van de laser in het apparaat

BERTELS

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door BERTELS »

hoi, een dvd van kruitvat of zoiets is vragen om problemen, een vestel is een ideaal merk als het echt niks mag kosten. Wil je toch een beetje kwaliteit dan zul je iets dieper in de buidel moeten tasten, ik heb zelf een sony van 250 euro, en deze speelt alles wat je er maar in duwt.

Vraag in ieder geval even aan een verkoper die er een beetje verstand van heeft, en koop een beetje bekend merk zoals sony, philips, jvc, pioneer, etc. succes er mee.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik heb een fantastische dvd-speler! Eentje van LG.. Een echte aanrader! Speelt alles af en heb er nog nooit problemen mee gehad en heb hem nu ruim 2 jaar....! En duur was hij niet... 150 EURO geloof ik!

dootje

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door dootje »

hallo, waarvoor ga je niet naar de blokker en haal je daar zo'napparaat voor ca 50 euries ben je van al het gezeur af en ze blijven het doen ook regiovry ,zelf met van die zelfgemaakte stickers op je dvd nadat je een kopietje hebt gedraaid.
veel succes

thethe2004

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door thethe2004 »

Het verbaast mij dat iedereen maar een regiovrije wil.

Heb je wel schijfjes uit een andere regio(reg.1 is de grootste markt)

99% wat je hier koopt is dus van reg. 2.
Kopieen zijn niet gebonden aan een regio(vrij dus !)

Ik denk dat 99% niet eens een orginele USA dvd-schijfje bezit en ook nooit zal kopen/krijgen.

Als je dit realiseert is het enige motief om dit aan te schaffen of laten unlocken is alleen maar om interessant te doen voor vrienden/kennisen.

Groetjes van een eigenaar van 7 dvd spelers:

2 dvd-branders(8X & 4x branden)
4 dvd-spelers (waarvan 1 orgineel USA:110 volt met omvormer)
(waarvan 1 regiovrije met slechts 6 org. regio 1 schijfjes)
1 playstation-2

En nu word ik misselijk van mezelf en van al die domme hollanders.
Wie weet koop je ooit eens een documentaire uit noorwegen en als je speler die maar hapt.

meelmark
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2003 18:22

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door meelmark »

Ik heb het vermoeden dat je

A) gewoon pech hebt met de modellen die je krijgt, of
B) met je dvd-spelers gooit

Ik heb zelf een Vestel al enige tijd (1 jaar ongeveer), en mijn zus heeft ook een Vestel. Dus de eventuele conclusie dat dit slecht is is niet juist.

Zou je toch een regiovrije dvd willen hebben, zou ik gaan kijken voor zo'n philips met divx ondersteuning; die zijn door middel van firmware regiovrij te krijgen.

king1000

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door king1000 »

de meeste dvd spelers zijn regiovrij te maken, als je een of ander obscuur merk koopt zal dit wellicht wat lastiger zijn. de code om zo'n speler regiovrij te maken kun je via internet opzoeken. realiseer je wel dat je garantie vervalt als je dit doet. een regiovrije dvd speler kopen is altijd wat duurder. idea: kijk op de kieskeurig site daar staat een hoop info en reviews over diverse merken.

Gast

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zat schijfje orgineel regio 1 films , het is niet alleen Amerika die regio 1 gebruikt hoor .
Ik bezit naast de gewone films ook een grote collectie hindifilms en het merendeel is regio 1 dus .

Gast

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Gast »

thethe2004 schreef: Wie weet koop je ooit eens een documentaire uit noorwegen en als je speler die maar hapt.

Noorwegen is ook regio 2 ;)


Films uit India zijn overigens geen regio 1, maar regio Regio 5.

PHILIPS DVD-spelers zijn regio vrij te maken met een code. Deze code dien je in te voeren met een One-4-All (of andere RC6-compatible afstandsbediening) of een Palmpilot met een programmatje om een afstandsbediening na te bootsen.

De meeste goede AV-zaken (lees: dus geen ketens als Modern of Harense Smid) doen het voor een paar tientjes.

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Bodosan »

Ik gebruik een softwareprogje om regiovrij te kunnen weergeven (http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm; (Formerly DVD Region-Free)
Ik heb het al vrij lang, maar het werkt prima in combinatie met een Pioneer dvd player en een oude versie van powerdvd (ik dacht 4). Je kunt dus met een regiogebonden player toch alle dvd's afspelen. Kijk ook een naar dvd firmware (bios). Er zijn nogal wat dvdplayers waarbij de firmware zodanig up te daten valt dat de player regiovrij wordt (is dacht ik meer een down date). Even googlen op firmware en dvd. Je kunt dan de dvd-speler kopen die het makkelijkst firmwarematig regiovrij te maken is. Ik ben het overigens wel met thethe04 eens dat het aantal originele regio 1 dvd's ook bij mij erg klein is (3 stuks). Dus is de vraag hoe belangrijk regiovrijheid is.
groet Bodosan

Gast

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Gast »

Een regiovrij speler? Zodat je lekker goedkoop al je illegale films kan kijken zeker.....

Data

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Data »

Een regiovrij speler? Zodat je lekker goedkoop al je illegale films kan kijken zeker.....
:shock: :?: :?: :?: :?: :?:

Volgens mij zijn illegale films meestal gebrand (al dan niet na downloaden) en is de regiocode daar ondertussen wel uit verdwenen.
Ik heb zelf een paar DVD's uit de VS, die ik wel op mijn computer af kan spelen, maar niet op mijn DVDspeler in de huiskamer.
Als je een DVD brander hebt, dan zou je (hoewel dat eigenlijk wettelijk niet mag: kopieren MAG, beveiliging omzeilen NIET) een reservekopie kunnen maken waarbij de regiocode uitgezet is. Bij mij werkt dit goed.
thethe2004 schreef: Wie weet koop je ooit eens een documentaire uit noorwegen en als je speler die maar hapt.

Noorwegen is ook regio 2
Dat bedoelt thethe2004 volgens mij juist. Niet alles uit het buitenland is een andere regio. Hij /zij geeft aan dat de kans groter is dat je een regio 2 hebt dan een andere regio als je een buitenlandse DVD koopt (bijvoorbeeld uit Noorwegen), "En als je speler die maar hapt", wat dan dus het geval is, wat zou je je dan druk maken om regiovrije spelers.



Houd er wel rekening mee, dat een andere regio ook vaak een ander TV-systeem met zich mee brengt. Niet iedere TV kan overweg met NTSC-signalen (zoals VS gebruikt) bijvoorbeeld...

Sommige spelers, zoals inderdaad een aantal Philips modellen, zijn door middel van het invoeren van een code regiovrij te maken.

Gast

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een sony DAV-SB100 en die is moeilijk regiovrij te krijgen ben nu al een week aan het zoeken. Iemand tips???

Kathytjeuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 09:56

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Kathytjeuh »

er is een site met allemaal codes voor alle bekend dvd spelers.
bij mij werkt het niet omdat ik geen origineel bakje meer heb.maar mss kan ik iemand anders helpen.

http://www.dvd365.net/?hacks/hacklist.htm

ik hoop dat het werkt bij u

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Regiovrije DVD speler gezocht

Ongelezen bericht door Ulbe »

Loop even naar de Blokker en koop een Provision DVD speler voor € 29,95!,

Deze spelers zijn regiovrij!, de meeste "merk" spelers hebben allemaal een Regiocode,

Zelf heb ik bij Blokker een DVD speler van Provision, heb het apparaat nu 2 jaar, en het ding draait tropenuren!, en geen problemen, en uiteraard Regiovrij,

Ook heb ik bij Blokker een Aristona ADV 436 speler gekocht voor € 39,95 ook een prima speler, even wat degelijker dan de Provision, maar hier is de Regiocode gemakkelijk te "kraken" door middel van een nummercode via de afstandbediening van het apparaat, die van ons is nu Regiovrij!,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten