LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie controleert de loterijen?
-
wie controleert de loterijen?
Ik heb een vraag. Je wordt belegerd met aanbiedingen van loterijen.Ik vraag me af wie is er nu aanwezig bij die trekkingen en hoe weten wij of dat daadwerkelijk netjes gebeurt. De prijzen die verdeeld worden,gebeurt dat echt en wie controleert dat?
Mvg,
Regina Rutino
Mvg,
Regina Rutino
Re: wie controleert de loterijen?
Als je op dit forum gaat kijken zul je concluderen dat zo'n beetje iedereen die in Nederland werkt liegt, bedriegt, en corrupt is. Dat zal bij loterijen dan ook wel zo zijn.
Heb je al eens op de sites van de loterijen gekeken, of moeten wij dat voor je doen?
-
Ik heb gekeken,maar daar is niets op te vinden.En daarbij:ze kunnen wel van alles zeggen maar klopt dat wel?
Via de media wordt ingespeeld op de hebberigheid van de mensen en de angst dat de buren wel een prijs winnen. Een simpele ziel is hij die daar intuint. De kans om de loterij te winnen is minder dan groot dan zes keer achter elkaar zes te gooien met een dobbelsteen. Probeer maar eens.
Of het allemaal klopt ? Er zal een notaris bij zijn maar die zijn helaas ook al niet meer te vertrouwen.
Je moet er vrede mee hebben dat het weggegooid geld is. Maar zodra je je gaat opwinden of het allemaal wel eerlijk is, gezien de minieme winkans ben je verkeerd bezig naar mijn mening.
Mijn schoonvader doet al 35 jaar mee. Een fortuin vergokt. 1 x 100 euro gewonnen !
Succes.
Of het allemaal klopt ? Er zal een notaris bij zijn maar die zijn helaas ook al niet meer te vertrouwen.
Je moet er vrede mee hebben dat het weggegooid geld is. Maar zodra je je gaat opwinden of het allemaal wel eerlijk is, gezien de minieme winkans ben je verkeerd bezig naar mijn mening.
Mijn schoonvader doet al 35 jaar mee. Een fortuin vergokt. 1 x 100 euro gewonnen !
Succes.
Zover ik weet controleren ambtenaren van de ministeries van justitie en economische zaken de trekkingen. Of ze dat goed en eerlijk doen betwijfel ik. Bij de trekkingen van de staatsloterij hebben ze tientallen jaren zitten slapen door niet te zien dat er bewust lotnummers getrokken werden die helemaal niet waren verkocht. Hoe het er daar nu bij de staatsloterij aan toegaat weet ik niet. Ik weet wel dat de trekkingen er openbaar zijn voor iedereen maar dat de voorwaarden waar men eerst aan moet voldoen belachelijk zijn. Ze doen er dus van alles aan om pottenkijkers buiten de deur te houden. Niet aan meedoen want volgens mij stinkt het er nog steeds.
-
Wanneer je niets wint zal het wel niet kloppen bij de loterijen.
Wanneer je wel een prijs wint zal het best wel kloppen, of niet soms?
Wanneer je wel een prijs wint zal het best wel kloppen, of niet soms?
Laatst gewijzigd door brutusvanZ. op 25 jan 2016 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
is dat belangrijk?,ReginaRutino schreef:Ik heb een vraag. Je wordt belegerd met aanbiedingen van loterijen.Ik vraag me af wie is er nu aanwezig bij die trekkingen en hoe weten wij of dat daadwerkelijk netjes gebeurt. De prijzen die verdeeld worden,gebeurt dat echt en wie controleert dat?
Mvg,
Regina Rutino
is je een prijs door de neus geboord ?
van een Notaris gehoord ??
Trekkingen vinden plaats onder toezicht van een notaris, en bij bijvoorbeeld de staatsloterij kan je daar ook bij aanwezig zijn. (zie onderaan deze pagina over hoe en wat)
De daadwerkelijke trekkingen gebeuren tegenwoordig softwarematig, een notaris staat niet in een zwembad vol lootjes de winnende te trekken. Die software wordt ook weer gecheckt, oa door het Nederlands Meet instituut, (NMi), lees ik hier.
Voor de staatsloterij was het altijd een soort black-box, ontwikkeld door studenten van een technische universiteit. Die konden daar met al hun wiskunde en kansberekening etc lekker op los gaan, daar zijn een aantal op afgestudeerd meen ik. Maar dat las ik 15 jaar geleden ofzo, dat artikel kan ik ff niet online vinden.
De daadwerkelijke trekkingen gebeuren tegenwoordig softwarematig, een notaris staat niet in een zwembad vol lootjes de winnende te trekken. Die software wordt ook weer gecheckt, oa door het Nederlands Meet instituut, (NMi), lees ik hier.
Voor de staatsloterij was het altijd een soort black-box, ontwikkeld door studenten van een technische universiteit. Die konden daar met al hun wiskunde en kansberekening etc lekker op los gaan, daar zijn een aantal op afgestudeerd meen ik. Maar dat las ik 15 jaar geleden ofzo, dat artikel kan ik ff niet online vinden.