LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sjohie

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door sjohie »

Brahms schreef:> En daarbij nog, of je hebt pas zeer onlangs geboekt, en je bent ook pas heeel kort zwanger.
Dan moet wat langer reizen (normaliter) geen probleem zijn.

> Of je hebt al wat langer geleden geboekt en bent al langer zwanger, dan zou ik niet enkele dagen voor de reis nog om advies vragen, maar al veel eerder even "zwangerschap en vliegen" hebben ingetypt op het Internet.
Maar goed, daar kan alleen de TS Patricia info over geven.......

Overigens de ene crew vliegt Nederland <> Griekenland (en overnacht in 1 van deze landen), de andere crew vliegt Griekenland<>Egypte (en overnacht in Griekenland.

2 uren om crew te wisselen lijkt me overigens ook wat lang, of gaan ze ook nog even goedkoop tanken in Griekenland en moet iedereen daarom het toestel uit ?
Toen wij vorig jaar vanuit Cuba terugvlogen naar Nederland, werd er tijdens de tussenstop in Cancun bijgetankt, en wij mochten met de stoelriemen los, gewoon in het toestel blijven zitten.

En bedenk wel dat een bemanning van een vliegmaatschappij altijd in uniform/tenue over straat loopt, en vaak in hotels verblijft op basis van langlopende contracten. Ze zijn als doelwit van zeg IS, dus veel makkelijker te plaatsen en te identificeren als een toerist die een X aantal dagen in 1 van de vele resorts zit.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Het lijkt me goedkoper voor Transavia om die paar mensen bemanning dan ook maar in burgerkloffie in een resort in de toeristengebieden te laten overnachten, dan om een extra tussenlanding in Griekenland in te voegen.
Maar inderdaad, die extra tussenlanding zal inderdaad niet alleen een kwestie zijn van veiligheid.

Ik weet niet of TS inmiddels al wat meer weet over de mogelijkheden om te annuleren, want de vlucht is morgen al. Mocht de reis nog doorgaan wens ik haar ondanks alle ellende in Egypte toch nog een fijne vakantie toe in het resort.

bertha45

Ongelezen bericht door bertha45 »

breien schreef:Het lijkt mij dat TS geld wilde besparen op haar annuleringsverzekering. Ze wist al voor 22 januari dat ze zwanger was geworden.
Zodra ze wist dat ze zwanger was kon ze terecht een beroep doen op haar annuleringsverzekering. Als ik het goed begrijp heeft ze dat niet gedaan. Pas in een laat stadium heeft ze haar bedenkingen en beweert ze dat ze het geen veilig idee vindt om naar Egypte te gaan en wil ze als nog de reis annuleren. De onrusten in Egypte zijn er al veel langer en het blijft een Midden Oostenland.
Penny wise, Pound foolish. Zeker bij een dure vakantie is het juist aan te raden om goed verzekerd te zijn. Nu moet ze wel op vakantie of ze moet het afzeggen, maar dan is ze haar geld kwijt.
Zou "fijn" zijn als er eerst andere commentaren gelezen zou worden: zoiets schreef ik al op 23 Januari om 14:18 uur. Niet dat ik auteursrecht opeis, maar toch.

prijk

Ongelezen bericht door prijk »

olaf79 schreef:
snuffel1 schreef:@olaf, de regering kan en mag niet bepalen waar wij Nederlanders naar toe reizen, de regering kan hooguit een negatief reis advies afgeven.
Dat mag zij wel.
De regering kan en wil Nederlanders niet verbieden naar Egypte te reizen. Wel kan er een negatief reisadvies worden afgegeven, dat heeft hoofdzakelijk gevolgen voor de reisverzekering, die keert namelijk niet meer uit bij schadeclaims.

bertha45

prijk schreef: De regering kan en wil Nederlanders niet verbieden naar Egypte te reizen. Wel kan er een negatief reisadvies worden afgegeven, dat heeft hoofdzakelijk gevolgen voor de reisverzekering, die keert namelijk niet meer uit bij schadeclaims.
Correct maar: de TS wil onder iets uit waar ze kennelijk 'geen zin' meer in hebben en voert nu een zwangerschap aan als.... Er is op dit moment geen negatief reisadvies en zoals ik eerde stelde: de TS heeft veel eerder geboekt, ook toen er al lang problemen zijn in Hurghada. Kan me zelfs herinneren dat deze situatie zich daar al enkele jaren voordoet. Een kennis van mij, gastheer van cruises in dat gebied, is al jaren zijn baan kwijt doordat het niet safe genoeg is.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Wat een gezeik om niks zeg. Je boekt lekker goedkoop een vakante in Egypte omdat het lekker goedkoop is juist vanwege de onlusten. En nu heb je koud water vrees en is de wereld zo gemeen omdat jij niet mag omboeken. En ben je ineens te goed omdat je zwanger bent. Klaag toch niet zo... Kon ik maar even naar Egypte lekker in de zon bakken op dit moment. De kans is nog altijd groter dat ik in een verkeersongeluk betrokken raak, dan dat ik slachtoffer word van terreur.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

k2p schreef:Wat een gezeik om niks zeg. Je boekt lekker goedkoop een vakante in Egypte omdat het lekker goedkoop is juist vanwege de onlusten. En nu heb je koud water vrees en is de wereld zo gemeen omdat jij niet mag omboeken. En ben je ineens te goed omdat je zwanger bent. Klaag toch niet zo... Kon ik maar even naar Egypte lekker in de zon bakken op dit moment. De kans is nog altijd groter dat ik in een verkeersongeluk betrokken raak, dan dat ik slachtoffer word van terreur.
Andersom is de kans dat je een verkeersongeluk overleeft, helemaal in Nederland, weer een stuk groter dan dat je een terroristische aanslaag overleeft in het buitenland. :wink:

Maar goed, TS vergelijkt appels met peren. Zij is geen medewerker van Transavia, maar klant bij een touroperator die toevallig voor het transport binnen de geboekte reis, plaatsen heeft ingekocht op een vlucht van ze. Wat Transavia wel of niet doet met de werknemers heeft niks van doen met de geboekte vakantie.

Net zoals zeg het merk koffie in de kantine van de vuilnisophalers, voor mij niks van doen heeft met de ophaaldag van de groene container. Dat is iets tussen mij en de gemeente, en daarvoor heb ik niks van doen met het bedrijf wat door de gemeente is ingehuurd om die containers te legen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
Andersom is de kans dat je een verkeersongeluk overleeft, helemaal in Nederland, weer een stuk groter dan dat je een terroristische aanslaag overleeft in het buitenland. :wink:
Nou, dat zou ik niet zo 1-2-3 durven zeggen. Zelfs in Parijs was het aantal overlevenden vele malen groter dan het aantal slachtoffers... (en dan reken ik de bezoekers in het Stade de France nog niet mee).

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik hoop dat TS ondertussen lekker op weg is naar Egypte en zal genieten van een heerlijke vakantie.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Overigens was vandaag in het nieuws dat Transavia deze tussenstop weer geschrapt heeft na alle kritiek.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Moneyman schreef:Overigens was vandaag in het nieuws dat Transavia deze tussenstop weer geschrapt heeft na alle kritiek.
is beleid van Transavia, waar maken jullie je druk over

Moneyman

Is het melden van een nieuwsfeit hetzelfde als je druk maken...?

bertha45

Moneyman schreef:Is het melden van een nieuwsfeit hetzelfde als je druk maken...?
Lijkt me niet; kan men wel iedere dag kranten kopieëren en hier neerzetten. Maar, zoals al eerder beschreven: de TS is vandaag waarschijnlijk fijn op vakantie gegaan; Hurghada is niet veiliger of onveiliger dan het al was: ik noem het gewoon: een eigen keuze te hebben gemaakt; er later vanaf wilden en wat niet meer kon. Als het ☼ maar schijnt, toch?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:Overigens was vandaag in het nieuws dat Transavia deze tussenstop weer geschrapt heeft na alle kritiek.
Kennelijk werkt dat soms toch.

Moneyman

Exact. Was op voorhand ook wel te bedenken geweest in dit geval.

Har06

olaf79 schreef:
Moneyman moet beter lezen, Transavia neemt een dubbele crew mee en vliegt terug zonder overnachting, dit is weer een directie besluit van Transavia, je hoeft overigens niet met Transavia te vliegen, kruip maar in een turkse kist a la Onur

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Grappig. Laat het nou altijd erg mooi weer (24/25 graden) zijn deze periode in Hurghada, behalve deze week (18/19 graden). Toeval?

Har06

k2p schreef:Grappig. Laat het nou altijd erg mooi weer (24/25 graden) zijn deze periode in Hurghada, behalve deze week (18/19 graden). Toeval?
Heeft de directie van Transavia voor gezorgd, gisteren was het in E hoven 16,1 gr

Moneyman

Har06 schreef:
olaf79 schreef:
Moneyman moet beter lezen, Transavia neemt een dubbele crew mee en vliegt terug zonder overnachting, dit is weer een directie besluit van Transavia, je hoeft overigens niet met Transavia te vliegen, kruip maar in een turkse kist a la Onur
Moneyman heeft niet gelezen, maar geluisterd. Mag dat ook?

In het NOS-journaal werd letterlijk gezegd dat de tussenstop (waar hier kritiek op was) geskipt is. Ik zeg toch niks over een dubbele crew?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Har06 schreef: Moneyman moet beter lezen, Transavia neemt een dubbele crew mee en vliegt terug zonder overnachting, dit is weer een directie besluit van Transavia, je hoeft overigens niet met Transavia te vliegen, kruip maar in een turkse kist a la Onur
Exact, Moneyman, je hebt gelijk:
gisteren stond er in de krant dat de tussenstop er uit is gehaald, na de protesten,
pas vandaag stond er in de krant dat er extra crew meevliegt en dat het personeel overigens ook niet in Egypte overnacht.
:wink:

Gesloten