LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heffingskorting Essent na jaren nooit ontvangen
Heffingskorting Essent na jaren nooit ontvangen
Ik ben nu al meerdere jaren achtereen aangesloten bij Essent met een woon-verblijfsruimte voor gas-elektra. Tot op heden was ik mij niet bewust van de mogelijkheden buiten mijn eigen energieleverancier. Echter heb ik mijzelf onlangs verdiept in de prijzen van andere aanbieders. Vanuit dit gegeven stuitte ik op iets wat mijn aandacht onmiddellijk trok, namelijk 'energie heffingskorting'. Voor mij vrij onbekend, maar de naam deed mij wel iets vermoeden. Vanuit de berekening die je kunt maken bij bijvoorbeeld OXXIO, zie je duidelijk dat de heffingskorting automatisch verrekend wordt in de jaarafrekening. Bij verder onderzoek in mijn eigen administratie kwam ik tot het feit dat ik in de voorgaande jaren bij Essent nog nooit één euro heb gezien onder de naam 'Heffingskorting'. Dit blijkt nog nooit verrekend te zijn. Nu weet ik niet of hier apart aanvraag voor moet worden gedaan, maar ik vind het toch eigenaardig dat er energieleveranciers zijn die dit al op voorhand aanbieden en andere het verzwijgen. Ik heb tot op heden nog geen bericht ontvangen van Essent maar ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met dit probleem. Het gaat om +/- 375,- incl.btw per jaar. Wat mij opgeteld nu al meer dan 1400,- heeft gekost, althans die mij bespaart had kunnen blijven.
-
Re: Heffingskorting Essent na jaren nooit ontvangen
Beste Dewit28,
Ik ga heel graag voor u nakijken wat er gebeurd is met de heffingskorting op de jaarafrekening. Uiteraard heb ik hier wel meer gegevens voor nodig. Wilt u een email sturen naar [email protected] met daarin uw naam, postcode, huisnummer en een kopie van uw bericht van deze website? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Ik ga heel graag voor u nakijken wat er gebeurd is met de heffingskorting op de jaarafrekening. Uiteraard heb ik hier wel meer gegevens voor nodig. Wilt u een email sturen naar [email protected] met daarin uw naam, postcode, huisnummer en een kopie van uw bericht van deze website? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
De heffingskorting energiebelasting is onderdeel van het totaalbedrag aan energiebelasting. In de jaarafrekening staat dus één bedrag voor de energiebelasting, waarin de heffingskorting al is verwerkt. In de specificatie bij de jaarafrekening worden alle posten verder uitgesplitst en daarin wordt de energiebelasting dus ook verdeeld in een deel energiebelasting gas, een deel energiebelasting elektriciteit en een deel heffingskorting.
-
U heeft inderdaad een electriciteitsaansluiting via Essent? Dan heeft u recht op deze korting inderdaad.
Niet bij alleen een gas aansluiting. En het is een vast bedrag ongeacht het gebruik. Voor aansluitingen van niet verblijfsruimtes (garages of zo) gelden lagere bedragen.
Niet bij alleen een gas aansluiting. En het is een vast bedrag ongeacht het gebruik. Voor aansluitingen van niet verblijfsruimtes (garages of zo) gelden lagere bedragen.
@ kweenie, dank voor je bericht.
@ forumessent Alles is duidelijk, en reeds wel ontvangen!
Slot mag erop!
@ forumessent Alles is duidelijk, en reeds wel ontvangen!
Slot mag erop!
edit: @forumessent goede service! Snelle handeling met antwoord!