LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeeman

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
B.Schuit

Zeeman

Ongelezen bericht door B.Schuit »

Is het u wel eens opgevallen dat wanneer u een folder krijgt van Zeeman, dat alle prijzen op 9 cent zijn afgerond zodat u als klant altijd genaaid wordt :oops:
Na een telefoontje met hun klanten serviece vertelde een vriendelijke vrouw dat ik de eerste zou zijn die dat zag :?
Ze vertelde mij ook dat de prijzen bewust op bijv. 7.99 of 2.49 word gehouden.
Na een vraag van mij of dit verkapte prijsstijgingen zijn zei ze daar geef ik geen commentaar op.
Tros Radar doe er wat mee?
mvg.
B.Schuit

Gast

Re: Zeeman

Ongelezen bericht door Gast »

drie maal €0.09 =€0.27 dus €0.25 wat zeur je nu.

WdG

Ongelezen bericht door WdG »

Ze vertelde mij ook dat de prijzen bewust op bijv. 7.99 of 2.49 word gehouden.
Wat had je dan liever BeSchuit? 8,00 en 2,50? :roll:
Pfff waar maak je je druk om.

B.Schuit

Ongelezen bericht door B.Schuit »

Wat had je dan liever BeSchuit? 8,00 en 2,50?
Pfff waar maak je je druk om.
Waar ik me druk om maak is dat zo`n zielig persoontje als WdG niet eens een punt kan vinden en slap gaat ouwe nelisen want het zou toch wel fijn zijn als er op sommige prijzen bijv.2.41 of 5.56 staatzo dat het de klant in elk geval de schijn krijgt dat ze voordeel krijgen.
Nu worden de spullen die je koopt op 10 (pl)eurocent word afgerond.
Want wanneer koop je drie of vier dingen tegelijk.
En WdG het is B.Schuit leer zelf eerst eens lezen

WdG

Ongelezen bericht door WdG »

Nee. Je bent pas echt zielig als je gaat zitten zeuren over een cent.

En wat ik bedoelde was: Misschien hoort het 8,00 te kosten, maar maken ze het aantrekkelijker door het voor 7,99 te verkopen.
Dat scheelt je dus een hele cent. Koop er dan drie en het scheelt 5 cent. Joepie!

Maar B.Schuit :P Je MAG het kopen. Het HOEFT niet.

josjos68

Ongelezen bericht door josjos68 »

De prijs die je voor een artikel betaald is de inkoopprijs van een artikel +winst om een bedrijf te kunnen laten bestaan.
De verkoopprijs word meestal door een percentage bepaald maar moet voor een consument ook lekker klinken.
Wat kost het artikel elders.
Wat wil de consument er max voor betalen.
Hoe een max aantal verkocht en word een zo max mogelijke winst behaald.
2,51 klinkt niet 1,49 is beter en zo word een prijs bepaald.
1 voor 15 2 voor 25 klinkt lekker toch?
Deconsument is vrij om wel of niet te kopen en bij koop gaat hij/zij dus akkoord met de prijs die schijnbaar acceptabel is.
Vr.gr. jos

boebertje

Ongelezen bericht door boebertje »

ik zou zeeman adviseren om ipv 2,49 2,53 te gaan gebruiken en ipv 7,99 8,02 want zo heeft de klant altijd een voordeel en als je ze allebij koopt heeft de zeeman toch weer een paar eurocent meer binnen en belangrijker is meneer B. Schuit ook weer blij.......

Meneer B Schuit als zeeman nu de enigste was die meedeed aan deze malefide praktijken zou ik het nog kunnen waarderen maar iedereen doet het al en in de guldentijdperk was dit ook al.

Gesloten