Corrien7 schreef:Bedankt, vele schrijver proberen de verzekerde een angst aan te praten. Nogmaals er was overleg er was goedgekeurd en ook de vervolgonderzoeken waren toegelaten. Er werd zelfs gezegd dat België en ook Duitsland de bedragen voor medische hulp veel lager ligt dan in NL. Dit waren de woorden van een dame van SALLAND ENO. Wij geloven ook niet dat alle 70+ ers alle verzekeringsvoorwaarden kennen. Daarbovenop zou men zeggen, er kon toch wel even gewaarschuwd worden door zowel ziekenhuis als SALLLAND of niet?hunk schreef:Het is wettelijk geregeld dat bij spoedeisende medische hulp deze volledig dient te worden vergoed door de verzekering,ook als het geen gecontracteerde zorg betreft, bovendien had u ook nog een reisverzekering afgesloten.
Uw zorgverzekeraar komt op mij over als zeer onbetrouwbaar.
Laat u niet gek maken wat anderen schrijven maar weiger gewoon om te betalen en laat de zaak gewoon voor de rechter komen.
Een deurwaarder kan pas komen als er een uitspraak van de rechter is.
,
Betalingsregeling? De inkomsten zijn €462 per maand, energie kosten €100, daarna huur enz. Niet veel mogelijkheden denk ik. Alleen AOW geen andere inkomsten.Julie4444 schreef:Laat mij u er even op wijzen dat wat "hunk" schrijft onzin is. Een deurwaarder of andere incasserende instantie kan en zal worden ingeschakeld nog lang voor er een rechter aan te pas komt, daar kunt u op rekenen. Daarnaast is spoedeisende hulp helemaal niet 100% per wet vergoed ongeacht de omstandigheden, zoals hunk doet klinken. Dat klopt gewoon niet.Corrien7 schreef:Bedankt, vele schrijver proberen de verzekerde een angst aan te praten. Nogmaals er was overleg er was goedgekeurd en ook de vervolgonderzoeken waren toegelaten. Er werd zelfs gezegd dat België en ook Duitsland de bedragen voor medische hulp veel lager ligt dan in NL. Dit waren de woorden van een dame van SALLAND ENO. Wij geloven ook niet dat alle 70+ ers alle verzekeringsvoorwaarden kennen. Daarbovenop zou men zeggen, er kon toch wel even gewaarschuwd worden door zowel ziekenhuis als SALLLAND of niet?hunk schreef:Het is wettelijk geregeld dat bij spoedeisende medische hulp deze volledig dient te worden vergoed door de verzekering,ook als het geen gecontracteerde zorg betreft, bovendien had u ook nog een reisverzekering afgesloten.
Uw zorgverzekeraar komt op mij over als zeer onbetrouwbaar.
Laat u niet gek maken wat anderen schrijven maar weiger gewoon om te betalen en laat de zaak gewoon voor de rechter komen.
Een deurwaarder kan pas komen als er een uitspraak van de rechter is.
,
Als u weigert te betalen en verder geen actie onderneemt zal de zorgverzekeraar u vanzelf voor het gerecht dagen, met alle exta kosten die daarbij komen voor uw rekening. Als u slim bent vraagt u om een betaalregeling en kijkt u die polis eens haarfijn door.
Naar alles wat hier tot nu toe gezegd is lijkt mij duidelijk dat hier sprake is van een betalingsverplichting, dus kom die gewoon na. Doe je dat niet zal je later een nog veel hogere rekening met een boel extra kosten erbij krijgen, gaan ze na een vonnis beslag leggen en ben je veel verder van huis.
Wel is zeker dat verzekerde niet voldoende is ingelicht, door zowel het ziekenhuis als door SALLAND. Er kan toch ook wel aangenomen worden dat in dit geval, de man nooit aanspraak het gemaakt voor welke zorg dan ook, hij was 60 jaar geleden voor het laatst bij een dokter geweest, de man was nooit ziek. Hoe kan je dan alles weten. Daarbij ik geloof echt niet dat alle ouderen en zelfs jongeren er alles van begrijpen. Er lag bovendien tussen de eerste opname en de vervolg zorg of controles vele maanden tussen. Nooit was verzekerde geïnformeerd van dit of dat kan niet.