Uit de nieuwe reacties hierboven begrijp ik dat vooral het gebrek aan transparantie bij TicketMaster veel mensen irriteert. Daar kan ik me grotendeels in vinden. Inmiddels lijkt TicketMaster, nu het vuur ze na aan de schenen wordt gelegd, bezig met een charme-offensief.
Vandaag een uitgebreid interview op 3voor12 met Mark Yovich, een hooggeplaatst figuur binnen de internationale tak van TicketMaster:
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Febr ... ocht-.html
Een wollig verhaal, met niet al te sterke argumenten. Niet chique om TicketSwap een trap na te geven. TicketSwap is juist ontstaan als antwoord op de ontransparante houding van TicketMaster. Ook weet Yovich bij mij de schijn van belangenverstrengeling niet weg te nemen tussen TicketMaster en SeatWave. Ik wacht liever het onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt af.
"Jullie hebben geen systeem om de echtheid van tickets te garanderen. Je draait bijvoorbeeld geen nieuw ticket uit voor Seatwave-klanten.
“We werken momenteel aan techniek om tickets te valideren, die gaan we over ongeveer een jaar uitrollen. Je kunt dan de barcode van het aanboden ticket controleren, en een nieuwe aanmaken.”
Die techniek bestaat toch al?
“In Amerika, UK en Australië hebben we het al, maar we moeten zorgen dat het helemaal goed werkt. Het moet honderd procent waterdicht zijn.”"
Kijk aan! Datgene wat ik eigenlijk al een tijdje roep zit er dan toch aan te komen. Gewoon een kaart kunnen valideren aan de hand van de barcode. Zo moeilijk is die techniek niet. Dat zou voor mij een grote uitkomst zijn in het tegengaan van ongeldige en illegale kaarten.