Kan zijn dat ik wat onduidelijk overkom, maar aub geen flames
Kon ook de rubriek niet vinden waar ik dit onder kon plaatsen, het is meer juridisch van aard lijkt mij...
Situatie is de volgende:
Momenteel ben ik hoofdbewoner van een huurwoning. Ik heb medehuurderschap aangevraagd (dit heb ik nog maar pas gedaan) voor mijn vriendin (ex) (die 6 jaar staat mede staat ingeschreven in dezelfde woning) Dit om te voorkomen dat zij moet vertrekken als ik de woning verlaat. Het gaat hier om een sociale huurwoning.
Tussen ons botert het al een tijd niet meer en we zijn op het punt beland dat we elkaar bijna wat aandoen uit frustratie. We kunnen dus in principe geen dag meer met elkaar leven. Daarbij heb ik pythische problemen. Ik wil haar uit principe er niet uit gooien, zoiets doe je een vrouw niet aan. Ik heb wel woonduur opgebouwd, alleen ik kom daarmee niet eens in de top 30...
Na de breuk ben ik iemand tegengekomen waar ik verder mee wil. Ik zoek dan ook een woning zodat ik met mijn nieuwe partner daar kan wonen met 1 kind van haar.
Zij woont wel een stuk hier vandaan (70 km) en is dus min of meer gebonden aan het gebied daar. Kan zij zomaar huis en haard verlaten en bij mij wonen? Zij woont nu nog in het huis van haar vriend (niet getrouwd en hij heeft ook geen voogdij over het kind) Ik denk dan aan problemen zoals de school van het kind. Wat voor problemen kunnen we verwachten?
Kan ik ook bij bv Woningnet aangeven dat ik van de ene weg ga en met iemand anders verder ga en de samenstelling daardoor veranderd (3 mensen)
Er vanuit gaande dat mijn ex op de woning mag blijven, krijg ik dan ook wel verhuiskostenvergoeding? Want ik laat geen lege woning achter...
Tot zover even de vragen, ik vind het zelf te ingewikkeld, want ben totaal niet thuis in deze materie...