LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asbest verwijdering
Asbest verwijdering
In mijn straat zal een groot gedeelte van de appartement woningen asbest verwijdert worden. dit gebeurt bij de berging en op diverse plaatsen in de woning. In mijn geval betreft dat de dorpel keuken en de schacht van keuken tegen de muur van het toilet. Tevend de dorpel op de badkamer en de schacht in de 2e slaapkamer. Als laatste nog de plaat boven de deur onder de trap. Volgens de woningstichting worden de schachten behangklaar aangelevert als ze vervangen worden. zij vergoed daarvoor het astronomische bedrag van 25 euro. Hiervan moet ik dan de speciaal gemengde verf van bekostigen en zien hoe het geschildert word. In andere gevallen betreft het het verwijderen van tegels aan de muur bij andere bewoners. Is er een mogelijkheid om dit juridisch aan te vechten dat de woningstichting de onkosten volledig vergoed, Wij hebben niet om die asbest verwijdering gevraagd. En veel hebben zelfs nergens last van dus warrom alles verwijderen. Volgens hun is dit noodzakelijk vanwege de HR-ketel die daarna geplaatst word. Advies en hulp is van harte welkom
Re: Asbest verwijdering
Asbest hoort niet in een woonomgeving, en zo te lezen is er in uw woning een overvloed aan asbest. U mag dus blij zijn dat dit op kosten van de woningbouw verwijderd wordt. Die kosten zijn niet gering. Een woningeigenaar met asbest in zijn woning is een kapitaal kwijt en moet dit gewoon zelf betalen.groelofs schreef:.....Wij hebben niet om die asbest verwijdering gevraagd. En veel hebben zelfs nergens last van dus waarom alles verwijderen.....
Dat u dure en speciaal aangemaaakte verf op de muren wilt hebben is uw prive keuze. Iemand anders wil misschien wel behang van echt goud Wel is de kosten vergoeding van de woningbouw wat aan de lage kant, inderdaad.
Verder geen last van asbest ? Dat weet je pas na 30 jaren of meer..................
Daar zou ik niet al te makkelijk over denken.
Die HR ketel mag een monteur niet vervangen als er asbest op/onder/naast ligt, dat ivm steeds scherper wordende arbo-regels. Om het een te kunnen doen, moet het ander dus eerst gebeuren. En de WVB heeft óók de verplichting om jou een werkende verwarming te bieden in huis.groelofs schreef:In mijn straat zal een groot gedeelte van de appartement woningen asbest verwijdert worden. dit gebeurt bij de berging en op diverse plaatsen in de woning. In mijn geval betreft dat de dorpel keuken en de schacht van keuken tegen de muur van het toilet. Tevend de dorpel op de badkamer en de schacht in de 2e slaapkamer. Als laatste nog de plaat boven de deur onder de trap. Volgens de woningstichting worden de schachten behangklaar aangelevert als ze vervangen worden. zij vergoed daarvoor het astronomische bedrag van 25 euro. Hiervan moet ik dan de speciaal gemengde verf van bekostigen en zien hoe het geschildert word. In andere gevallen betreft het het verwijderen van tegels aan de muur bij andere bewoners. Is er een mogelijkheid om dit juridisch aan te vechten dat de woningstichting de onkosten volledig vergoed, Wij hebben niet om die asbest verwijdering gevraagd. En veel hebben zelfs nergens last van dus warrom alles verwijderen. Volgens hun is dit noodzakelijk vanwege de HR-ketel die daarna geplaatst word. Advies en hulp is van harte welkom
Volgens mij zegt artikel 7:208 BW dat een verhuurder verplicht is tot vergoeding van de door een gebrek veroorzaakte schade, wat de aanwezigheid van Asbest is. En dat is dus subtiel anders dan een vast bedrag van 25 euro, want de kosten zullen iets meer zijn zoals je aangeeft.
Nou kan je je afvragen of de meerkosten, zeg een paar tientjes bovenop die geboden 25 euro voor wat duurdere verf, een bakje en een paar kwasten en rollers om het aan te brengen, alle moeite waard is. Zeker omdat jij er ook beter van wordt, A omdat je er een asbestvrije woning aan overhoudt, en daaropvolgend B een nieuwe HR-ketel met doorgaans lagere stookkosten.
De hr ketel word pas geplaatst als de asbest verwijdert is en ruimte goedgekeurd is voor bewoning. Dat is al in de planning verwerkt
Precies zoals Sjohie schrijft dusgroelofs schreef:De hr ketel word pas geplaatst als de asbest verwijdert is en ruimte goedgekeurd is voor bewoning. Dat is al in de planning verwerkt
-
ik had een huur huis inmiddels ben ik uit de woning gezet omdat ik niet binnen 3 maanden de woning bewoond heb De reden hier voor is dat ik tijdens de verbouwingen van de aanpassingen in de keuken op asbest ben gestuit van de warmwaterleidingen de spuitasbest maar het woonbedrijf uit Eindhoven weigerde het asbest te saneren dat heeft bijna 6 maanden geduurd ook het 50 jaar oude stukwerk wilden zij niet vernieuwen ik ben al 2 jaar aan het procesduren tegen het woonbedrijf ook de huurcommissie doet hier niks aan en ook onze wethouder Yassin torunoglu doet niks Ik ben 57 jaar en zit nu op een kamertje en mijn horecazaak is hier door failliet gegaan ik heb dit al eens aan Radar gemeld in een grote brief met het hele verhaal maar ik hoor er niks van
Er is weinig mis met asbest in je huis, zolang je het gewoon laat zitten en er niet in gaat boren/zagen/breken.Als de verhuurder aanpassingen aan de woning wil of moet doen, dan is er grote kans dat er wel moet worden geboord of gezaagd, dus dan moet het wel voor die tijd worden gesaneerd.
Maar het is niet de schuld van de verhuurder als jíj zodanig in het huis wil verbouwen dat je het asbest moet bewerken. Dan moet je ook maar zelf voor de verwijdering ervan zorgen. Dat is dan niet de taak van de verhuurder. (Sterker nog, de verhuurder zou dan zelfs kunnen zeggen dat je niet zomaar in hun huis mag gaan verbouwen... En dat je dus de boel gewoon moet laten zitten.)
Maar het is niet de schuld van de verhuurder als jíj zodanig in het huis wil verbouwen dat je het asbest moet bewerken. Dan moet je ook maar zelf voor de verwijdering ervan zorgen. Dat is dan niet de taak van de verhuurder. (Sterker nog, de verhuurder zou dan zelfs kunnen zeggen dat je niet zomaar in hun huis mag gaan verbouwen... En dat je dus de boel gewoon moet laten zitten.)
Asbest risico wordt sterk overdreven. Het verwijderen ervan is gewoon oplichting.
Ik ben 45 jaar auto monteur geweest, en ben bijna dagelijks met asbest in aanraking geweest.
Remvoering en koppelingsplaten bestonden voor een groot deel uit asbest.
Als ik mij nu zorgen maak over mijn gezondheid en een longfoto wil moet ik die zelf betalen, dat is
Gewoon schandalig. En als er nu ergens een vezeltje asbest rond dwarreld, worden er hele flat gebouwen
Ontruimd, dat is gewoon totale onzin en kost veel geld.
Ik ben 45 jaar auto monteur geweest, en ben bijna dagelijks met asbest in aanraking geweest.
Remvoering en koppelingsplaten bestonden voor een groot deel uit asbest.
Als ik mij nu zorgen maak over mijn gezondheid en een longfoto wil moet ik die zelf betalen, dat is
Gewoon schandalig. En als er nu ergens een vezeltje asbest rond dwarreld, worden er hele flat gebouwen
Ontruimd, dat is gewoon totale onzin en kost veel geld.