LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Choozze Zero abonnement plots gestopt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FMeulen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2016 20:08

Choozze Zero abonnement plots gestopt

Ongelezen bericht door FMeulen »

Vanmiddag kreeg ik een e-mail van mobiele provider Choozze: zij stopt onmiddelijk met het Choozze Zero abonnement. Ik heb één maand (tot 1 maart) om op een nadere provider over te stappen anders verlies ik mijn telefoonnummer.

Minder dan een maand geleden - namelijk sinds 4 januari - heb ik voor mijn vriendin dit abonnement afgesloten. Toen heb ik 25 euro activatiekosten betaald. Door deze beslissing om het abonnement te beëindigen dreig ik nu voor een heel korte looptijd 25 euro kosten te maken, een beslissing die ik nooit had genomen voor zo'n korte looptijd.

Aangezien ik redelijkerwijs had mogen aannemen dat mijn abonnement veel langer zou duren heb ik Choozze voorgesteld deze 25 euro te storneren.

Graag zou ik horen of er hier andere gedupeerden van Choozze zijn.

Ik houd jullie in ieder geal op de hoogte van de reactie van Choozze.

HADES2001
Berichten: 542
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Choozze Zero abonnement plots gestopt

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Hier zijn meerdere nieuwsitems over geweest.
http://tweakers.net/nieuws/107753/chooz ... ement.html

Weinig wat je er tegen kan doen, ze zullen zichzelf geheid goed ingedekt hebben met de algemene voorwaarden en je hebt geen contract getekend voor x jaar.

raffaella
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2016 16:00

Re: Choozze Zero abonnement plots gestopt

Ongelezen bericht door raffaella »

Ik zou per vandaag, 4 februari 2016, overstappen naar Choozze zero. Nummerbehoud was aangevraagd en goedgekeurd. Intussen besloot Choozze te stoppen met Choozze zero. De mail van Choozze waarin ze dit vertellen (2 februari) ontving ik terwijl ik in het buitenland was.
Vandaag kwam ik er echter achter dat mijn telefoon niks deed. Met Choozze contact opgenomen. Oh nee, he jammer, maar dat nummerbehoud en overzetten was nu dus ineens toch niet goedgekeurd! Geen mail over ontvangen meneer? ach wat vervelend, maar helaas, het is nou eenmaal zo. We hadden t goedgekeurd, maar nu ineens niet meer.
Uuuuhhhh, sorry???? Ik heb een eigen bedrijf, met dit nummer. Ik ontvang de tan codes voor bankieren op dit nummer.
Nou, dan moet u maar naar de rechter stappen mijnheer en de verbinding werd verbroken.

Iemand????????

Hectisch
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2008 20:50

Re: Choozze Zero abonnement plots gestopt

Ongelezen bericht door Hectisch »

Deze reactie kreeg ik meteen van Choozze.

Hallo Floris,

Momenteel zijn we nog aan het kijken wat voor soort abonnement we gaan toevoegen aan het Choozze assortiment, maar momenteel is het Bright abonnement het enige alternatief.

Met vriendelijke groet,
Het Choozze team

Kristy

cogelderloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2016 15:09

Re: Choozze Zero abonnement plots gestopt

Ongelezen bericht door cogelderloos »

Mijn correspondentie met Choozze n.a.v. het stoppen van ChoozeZero
3e mail aan Choozze,
Dank voor uw antwoord. U gaat echter in het geheel niet in op mijn argumenten. Ik verzoek u voor de laatste maal binnen 5 dagen mijn onderstaande mails VOLLEDIG en netjes te beantwoorden. Uw antwoord voldoet niet. Anders zal ik genoodzaakt zijn de geschillencommissie in te schakelen!
In afwachting van uw spoedige reactie,

1e antwoord Choozze:
Hallo,
Heb je de bestelling op 18 januari 2016 of later geplaatst, dan kan je aanspraak maken op het herroepingsrecht. Choozze klanten hebben recht op restitutie van de aansluitkosten als herroepingsrecht van toepassing is.
In alle andere gevallen, kunnen wij geen restitutie laten plaatsvinden. Te meer omdat je gebruik hebt kunnen maken van je Zero abonnement vanaf 10-02-2015. Overstapkosten worden ook hierbij niet gehonoreerd.
Met vriendelijke groet,
Het Choozze team

2e mail aan Choozze
Aan de directie van Choozze.

Tot op heden heb ik nog geen reactie noch een leesbevestinging mogen ontvangen op onderstaande mail. Gegeven de expliciet uitnodiging onderaan uw mail "Als er nog zaken onduidelijk zijn, dan verzoeken wij je contact met ons op te nemen via [e-mailadres verwijderd door de moderator]." vindt ik dit uitermate onbeleefd. Ik sommeer u thans binnen 5 dagen deze en onderstaande mail netjes te beantwoorden.
U stelt in uw mededeling " Door de introductie van de Bright roaming-component en het gratis Zero abonnement is de concurrentie onder de low-budget sim-only aanbieders sterk toegenomen. Lagere abonnementsprijzen, maandelijkse opzegtermijnen en flexibele bundels zijn het standaardrecept geworden voor mobiele providers." Ondanks uitgebreid zoeken heb ik nergens een vergelijkbaar abonnement aangetroffen als Choozze Zero, tegen de eenmalige betaling maandelijks 100 minuten/sms/MB vrij. Een vergelijkbaar abonnement als Choozze Zero is dus in het geheel geen "standaardrecept", m.a.w. u liegt tegen uw klanten. Ook dit neem ik u zeer kwalijk.
Daarom nogmaals:
Ik neem aan dat u het hierin met mij eens zult zijn en dat u uw dienstverlening aan mij onder de bestaande voorwaarden ongewijzigd zult continueren. Zo niet, dan zal ik mij moeten wenden tot de geschillencommissie en eis ik al bij voorbaat van u dat de dienstverlening ongewijzigd wordt gecontinueerd totdat de geschillencommissie uitspraak heeft gedaan. Mijn primaire claim daar zal dan uiteraard zijn continuering van de bestaande dienstverlening, subsidiair indien onverhoopt deze dienstverlening wel wordt gestaakt de terugbetaling van de eenmalig kosten van € 25 en de kosten van nummerbehoud / portering naar een door mij nog te kiezen andere provider (naast uiteraard mijn kosten voor deze procedure). Het zal duidelijk zijn dat het door u aangegeven alternatief, Choozze Bright met een maandelijks tarief van € 35 geen optie is.
In afwachting van uw spoedige reactie,
Met vriendelijke groet

1e mail aan Choozze
Onderwerp: Choozze beëindigt het Zero abonnement

Hierbij deel ik u mede dat ik bezwaar maak tegen het door u eenzijdig opzeggen van ons lopende contract inzake Choozze Zero. Ik kan er enigszins begrip voor opbrengen dat u op enig moment besluit dit product / deze dienst niet meer aan te bieden aan nieuwe klanten. Echter m.i. bent u gehouden de dienstverlening aan bestaande klanten ongewijzigd voort te zetten. Ik ga er dan ook niet mee akkoord indien u nu eenzijdig onze overeenkomst stopzet. Indien ik vorig jaar, toen ik de overeenkomst met u afsloot, had geweten dat u dit zou doen, had ik nimmer een overeenkomst met u afgesloten, omdat er andere providers zijn die dan een gunstiger propositie hadden dan € 25 nu voor ongeveer één jaar. Ik heb een bewuste keuze voor Choozze Zero gemaakt, ondanks de t.o.v. andere providers relatief hoge éénmalige kosten, juist omdat, gegeven mijn beperkte verbruik, verwacht op de langere termijn met uw dienst het voordeligst uit te zijn.
Ik sommeer u dan ook vooralsnog de dienstverlening ongewijzigd voort te zetten en dit mij per omgaande te bevestigen en zeer zeker niet zonder mijn expliciete opdracht of toestemming mijn nummer <mobiel nummer> buiten gebruik te stellen.
(slotalinea 2e mail)
Met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2016 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd

nkalkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2016 17:11

Re: Choozze Zero abonnement plots gestopt

Ongelezen bericht door nkalkman »

Ook ik dacht voor mijn dochter een interessante provider te hebben gevonden.
We hebben het abonnement 10 januari aangeschaft en een paar weken later geactiveerd.
Ze heeft er in de afgelopen periode 2 x mee gebeld. Gemiddeld 12,50 per minuut!
En ik krijg de standaard tekst, dat als ik na 18 januari heb besteld, ik gebruik kan maken van het herroepingsrecht. Ik heb het abonnement dus 8 dagen 'te vroeg' besteld, terwijl ik me echt niet kan voorstellen dat hun besluit na 10 januari is genomen. Ik voel me door Choozze bestolen en ik ben zeer benieuwd of er een mogelijkheid is om mijn geld (of een gedeelte ervan) terug te krijgen of hen via b.v. de koude douche openbaar aan te pakken.

ultraprime
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2016 14:37

Re: Choozze Zero abonnement plots gestopt

Ongelezen bericht door ultraprime »

Ik heb uit frustratie maar een bericht op hun Facebook geplaatst:
https://www.facebook.com/choozze/

Wat een ontzettend kul verhaal zeg. Het werd gewoon te duur. Maar lekker eenzijdige contract breuk. Wat een oplichters zijn jullie. Achteraf veel beter gewoon prepaid bij een eerlijke provider kunnen afsluiten voor m'n Schoonmoeder van 85 In de 10 maanden voor nog geen 10,- verbeld en nu heeft ze weer niets. Prutsers.

Het is wel het al oude verhaal: als iets er te goed uit ziet om waar te zijn.... :(

Maar vind wel dat we deze firma in de media mogen 'afbranden' :evil:

Gesloten