LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep klantmanager Bijstand

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Sjoske73

Oproep klantmanager Bijstand

Ongelezen bericht door Sjoske73 »

Ik heb 2 oproepen gekregen van de klantmanager op 1 en 14 december. Hij was op de hoogte dat ik 1 dec ben verhuisd. Maar zegt van niets te weten en stuurt post naar oude adres. Mijn verhuizing was nog niet doorgevoerd , maar op 1e oproep staat vermeld, graag gegevens meenemen wegens dreigende huisuitzetting. Dat was ook de reden volgens de afwijzing van mijn bezwaarschrift dat ik was opgeroepen. Mag een klantmanager ontkennen dat hij van mijn verhuizing afwist en mij verwijten niet op te zijn komen dagen, terwijl post naar oude adres is gestuurd.(iets verduidelijken : Hij stopt mijn uitkering omdat hij mijn redenen, ivm verhuizing) niet accepteert. waarom stuur je een afspraak naar oud adres , die van 14 dec, en geef je mij het verwijt dat ik zorg moet dragen dat ik zijn post ontvang. Als ik zeg dat ik dan al verhuisd ben, geeft hij als reden dat hij de post al meteen verstuurd had na 1 dec. Mijn doorvoerdatum in systeem is de 14e. Ik vind dat de Gemeente een open houden naar moet hebben. Hij had mij ook kunnen bellen of mailen waar ik was. Nu wist hij, op moment van versturen dat ik deze brief niet zou ontvangen, anders was ik de 1r er al geweest. Had hij de brief niet aangetekend kunnen versturen om te weten of ik deze brief ontvang. Mag hij zonder verhuisdocument de informatie als waar bestempelen dat ik verhuisd ben. En mag de afdeling schuldsanering informatie delen met andere afdelingen ? Op de vraag waarom ik verhuizing niet door gaf. Ik wist pas op 1 dec dat ik ging verhuizen. Ik wist niet dat hij nog wilde afspreken terwijl bijstand naar andere gemeente verhuisde. Met welk doel doet hij dit ? Om te bepalen of ik nog aan de voorwaarden voldeed ? Ik heb nog nooit contact gehad met deze man, nog nooit enige ondersteuning gekregen. had bijstand vanaf begin juli. Mijn gevoel zegt dat hij mijn dossier bekeek en zag er niks aan mij gedaan was. Nu kan die dossier sluiten als zijnde, cliënt heeft geen bewijs aangeleverd, dus einde bijstand. Anders moet die dossier sluiten met. Nooit contact met cliënt gehad. Staat niet zo fraai voor hem. Of is dit vergezocht ? Welke reactie zal zijn leidinggevende geven als die ziet, nog nooit met cliënt gesproken . Ik heb aan alle sollicitatieverplichtingen voldaan.
Laatst gewijzigd door Sjoske73 op 08 feb 2016 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Oproep klantmanager Bijstand

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Normaal word post 1 maand doorgestuurd mits je dit bij Post NL melde maar via Sandd verstuurde vallen hier buiten, dus ontvang je die niet.

Heb je tijdig de verhuizing gemeld?
Als je op 30 november meld dat je 1 December weg gaat is het vragen om problemen.

Dus op welke datum heb je het doorgegeven?

Sjoske73

Ik heb het niet doorgegeven. Hij kreeg informatie van afdeling schuldsanering. Zie ander onderwerp. Hij neemt die informatie over als waar. Verhuizing ook niet doorgevoerd in bevolking register , als die zo heet

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

U moet bij de gemeente zelf uw verhuizing doorgeven.

Sjoske73

ik heb via nieuwe gemeente de verhuizing doorgegeven

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Sjoske73 schreef:ik heb via nieuwe gemeente de verhuizing doorgegeven
Heb je bij je nieuwe gemeente ook gevraagd welke taken/diensten ze automatisch overnemen van je oude gemeente, en voor welke je eventueel zelf iets in gang moet zetten? Dat is namelijk wat de rijksoverheid adviseert.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Sjoske73 je andere topic is verdwenen, in dat topic gaf je aan dat je halverwege november nog niet wist dat je ging verhuizen, wanneer heb je precies je verhuizing door gegeven?
wat stofzuigertje al zei als je op 30 november doorgeeft dat je 1 december verhuist gaat dat ook niet goedkomen. Alle overheids instanties hebben een verwerkingstijd somige zelfs van meer dan een maand.

Sjoske73

Verhuizing zelf doorgegeven op 12 december. Maar pas richting einde december doorgevoerd met terugwerkende kracht gezet op 14 dec. Maar mijn klantenmanager nam voor waar aan dat ik op 1 dec ging verhuizen. Door informatie van een medewerker van de Schuldhulpverlening. Ook deze heeft die informatie niet van mij en daarom heb ik bij haar daar ook bezwaar op gemaakt. Zij geeft dus verkeerde informatie door aan mijn klantmanager. Die mij daardoor gaat oproepen op 24 nov 15 voor het eerst. Door ziekte afgemeld en telefonisch meteen afspraak gemaakt voor 1 dec. Toen ik een woonruimte had gevonden was onzeker of ik er al op 1 dec in kon. Met mijn huisbaas afgesproken dat ik binnen 14 dagen zou verhuizen. Op 29 of 30 nov kreeg ik bericht dat er een woonruimte was , maar dat het nog wel schoongemaakt moest worden. Dus belde ik naar de klantmanager dat ik niet kon. Maar hij was er niet, maar zou worden doorgegeven aan hem. Ik heb in dat telefoongesprek niet aangegeven dat ik ging verhuizen, ik heb alleen de afspraak afgezegd bij iemand van zijn afdeling of van klantenservice. Nu komt mijn bezwaar. Schijnbaar is hij hiervan niet op de hoogte gesteld of wel, maar dat is niet belangrijk. Hij had al wel informatie dat ik per 1 dec was verhuisd. Dan maakt nieuwe afspraak voor de 14e december. Die ontvang ik niet. Ook nog geen moeite mee. Ik heb moeite als ik bezwaar maak tegen de schorsing eind december. De brief dat ik geschorst was had ik ook niet ontvangen, ik belde waar mijn geld bleef op 23 december. In mijn bezwaar geef ik aan dat 1 dec mijn verhuisdag was, en dat ik dit had doorgegeven en dat 14 december al in mijn nieuwe woonplaats verbleef en de uitnodiging niet had ontvangen. Mijn afwijzing op het bezwaar was dat mijn klantmanager niet op de hoogte was van mijn verhuizing. maar dat was hij wel, gezien op mijn eerste oproep van 24 november stond, graag informatie meenemen omtrent dreigende huisuitzetting. Informatie die alleen van schuldhulpverlening kon komen, die had ik om hulp gevraagd. Dus daar zit mijn grootste bezwaar. Mij verwijten dat hij op tijd de brief had verstuurd na 1 dec en dus die brief had moeten ontvangen. De reden omdat ik 14 dagen wilde om over te verhuizen was omdat als ik op 1 december de verhuizing zou dorgeven, en ik ruzie had met de huisbaas, ik dan daarna geen toegang meer had tot mijn spullen die er nog stonden en ik ook net wist wanneer ik definitie kon slapen in nieuwe gemeente. Toen op 12e alle spullen weg waren, heb ik die datum aangehouden
Laatst gewijzigd door Sjoske73 op 09 feb 2016 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Misschien zelf eens een nieuw gesprek met de klanten manager aanvragen om de zaak duidelijk uit te leggen ? Blijkbaar is er iets langs elkaar heen gegaan qua verhuizing, data en post.
U moet nu zelf initiatief nemen om deze fout te herstellen. Dat kunnen wij echt niet doen, helaas.

Sjoske73

kan het aanvechten via de rechtbank. gaat om 2 weken bijstand. Een bedrag lager dan 500. Via juridisch loket gehoord dat ik daar geen advocaat voor krijg toegewezen. Maar mag de klantmanager mij oproepen ivm verhuizing zonder officieel verhuisbericht ?

Sjoske73

kan het aanvechten via de rechtbank. gaat om 2 weken bijstand. Een bedrag lager dan 500. Via juridisch loket gehoord dat ik daar geen advocaat voor krijg toegewezen. Maar mag de klantmanager mij oproepen ivm verhuizing zonder officieel verhuisbericht ?

HADES2001

ok in je originele post schrijf je dus dat hij je contacteerde op 1 en 14 december
daarna schrijf je dat je 12 januari pas hebt door gegeven dat je bent verhuisd (nu opeens 12 december)
nu pas je je bericht weer aan en schrijf je dat hij je op 24 november heeft uitgenodigd maar dat heb je afgemeld en afspraak gemaakt voor 1 december. dus je wist dat je op gesprek moest komen?
1 december zeg je af, en je geeft niet door dat je gaat verhuizen?
en nu ben je dus boos dat hij toen een brief stuurde naar je oude adres?
Last minute verhuizingen door problemen is vervelend maar het is niet de taak van Klantenmanager om 24/7 je informatie bij te houden

sorry 2 dingen
1) het lijkt erop dat je zelf gewoon te laat bent geweest met de juiste gegevens door te geven.
2) je verhaal en datums veranderen telkens dat er geen touw aan vast te knopen is van wat er nu werkelijk is.

Neem contact met klantenmanager, geef toe dat je de verhuizing niet op tijd hebt door gegeven en probeer eruit te komen.

schijnbaar was je al bezig met een verhuizing? hij moet die gegevens van iemand hebben heb je enig bewijs waar hij dit vandaan heeft?

HADES2001

Hij wist dat je 1 december ging verhuizen, dat klopt toch ook?
De informatie van de verhuizing komt van iemand, heb je enig bewijs dat je kan aantonen wie die informatie aan hem hebt gegeven.

Het juridisch aanvechten kost je bakken met geld meer dan die 500 euro.

Sjoske73

Ja, op mijn eerste oproep op 24 november staat bij als mee te nemen op gesprek, informatie over naderende huisuitzetting. Dit lijkt me niet op alle standaard uitnodigingen te staan. Op mijn afwijzing schuldhulpverlening staat ook, afgewezen vanwege onstabiele woonomgeving en verhuizing 1 december. Deze afwijzing is op 10 nov gemaakt, toen wist ik nog helemaal niet of ik ging verhuizen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sjoske73 schreef:Dank je wel voor deze nutteloze informatie. En klopt ja, data verkeerd neergezet eerste keer. OOOOhhhh tis wat. Dat ik schreef hij wist dacht dat ik 1 dec ging verhuizen, heb je dat ook gelezen, heb je dat ook gelezen...2x anders mis je deze ook.
Als je de toon ook tegen je hulpverleners aanslaat, snap ik wel dat er communicatieproblemen zijn. Probeer rustig en zakelijk te blijven, daar kom je veel eerder mee.

Sjoske73

Zijn mijn bijlagen ontvangen ?

HADES2001

Ja ik heb een privebericht met daarin een bijlage, echter ben ik op het werk en kan ik geen bestanden binnen halen.
Je mag eventueel als je wil de tekst kopieren en die sturen, volgensmij mag je de inhoud ook hier posten mits je persoonlijke namen eruit haalt (dit omtrent de privacy regels)
anders zal je nog even geduld moeten hebben tot vanavond.

Sjoske73

dan wacht ik liever tot vanavond. alvast bedankt voor de moeite

HADES2001

Ok bijlage ontvangen en doorgelezen.
Je loopt alleen nog steeds tegen een probleem aan, je hebt geen hard bewijs dat iemand informatie heeft door gegeven.
Als ook het juridisch loket al aangeeft dat je geen hulp krijgt is dat meestal met de reden dat de slagingskans 0 is.
Als je het zelf moet gaan betalen word de kans zeer groot dat het je meer gaat kosten dan ooit zal opleveren, niet te vergeten hoeveel stress het voor jezelf kan opleveren.

Hoe vervelend de situatie ook is, mijn aanrader is laat het erbij

Gesloten