LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Horizonbox Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rinysi

Problemen Horizonbox Ziggo

Ongelezen bericht door Rinysi »

Zijn er meer mensen met problemen met de Horizonbox van Ziggo?
Het is o.a niet makkelijk om na het luiteren van de radio gewoon weer over te schakelen naar de TV. Hiervoor dien je eerst de stroom van het box af te halen en opnieuw alles op te starten.
Ook de EPG werkt niet waardoor je geen programma's kan opnemen en niet kan zien wat er wanneer op de televisie komt.
Als je belt met de help dienst geven ze al voor het eerste probleem aan dat dat bekend is en dat ze daar nu nog niets aan kunnen doen.( al een maand of 3-4) Het tweede probleem is iets nieuws waar ze ook geen oplossing voor hebben.
Op die manier heb je dus totaal geen waar voor het geld dat je ervoor moet betalen.
Als je belt geven ze dan wel een korting op je abonnement voor één maand, maar dat lost het probleem niet op.

Appie83

Re: Problemen Horizonbox Ziggo

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ik heb deze problemen niet. Maar ik heb dan ook nog de Horizonbox met o.a. een Scart aansluiting op de achterzijde.

Wel heb ik af en toe bij het kijken van een opgenomen programma last van stilstaand beeld/geluid waar soms een herstart voor nodig is. Dan is het weer tijd voor een plaspauze. :lol:

Kunnen ze geen andere Horizonbox naar u opsturen?

Rinysi

Appie83 schreef:Ik heb deze problemen niet. Maar ik heb dan ook nog de Horizonbox met o.a. een Scart aansluiting op de achterzijde.

Wel heb ik af en toe bij het kijken van een opgenomen programma last van stilstaand beeld/geluid waar soms een herstart voor nodig is. Dan is het weer tijd voor een plaspauze. :lol:

Kunnen ze geen andere Horizonbox naar u opsturen?
Dit is al de derde waar hetzelfde probleem zich voordoet.
Ziggo geeft aan dat de fout bij hun ligt

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Rinysi schreef:
Dit is al de derde waar hetzelfde probleem zich voordoet.
Ziggo geeft aan dat de fout bij hun ligt

Ruil die in tegen een gewone box. Ben je van dat gedonder af. Wel ff de prijs aan laten passen door Ziggo. Beste kan je een pb via Facebook sturen , krijg je vrij snel antwoord.

Rinysi

Gaat helaas niet. moet dan echt de stroom eraf halen. Schijnt veelvuldig voor te komen met die boxen volgens ZIggo

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dat was al zo toen het nog onder UPC viel.

flief

Ongelezen bericht door flief »

Ik heb al maandenlang hetzelfde probleem en iedere keer moet ik Ziggo bellen.
Nu ben ik zelf maar aan het experimenteren. Vóór ik de tv uitzet schakel ik eerst terug van radio naar tv. Dus zorg dat altijd hij altijd op tv staat bij het uitzetten. Sinds een week gaat het nu goed.
Ik heb een drie-in-een pakket en dat is niet echt goedkoop.

Wat ik veel erger vind is dat mijn "tv-gids" op de ab het niet doet en nooit gedaan heeft, wat ook al sinds UPC dateert. Dat houdt in dat ik geen programma's op kan nemen die later beginnen. Alleen het programma wat op dit moment bezig is en het eerst navolgende kan ik opnemen.
Kabels vervangen, mediabox al een paar keer omgeruild, monteurs urenlang bezig geweest, niets helpt.

Met een andere mediabox ben je tevens opgenomen programma's kwijt. Met overstappen naar een goedkoper aanbod van Ziggo ben je wel My prime kwijt.
Een schadevergoeding van Ziggo zou op zijn plaats zijn.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Heb een horizon box beneden en een kleine boven werkt nu goed. Maar heb wel in het begin wat druk moeten uit oefenen op de klantenservice. Had geen TV niks meer op vrijdag, zeggen ze doodleuk dinsdag komt er een monteur. Dat dacht ik dus niet, als mijn CV ketel kapot is komt er ook gelijk een monteur en ik wou geen weekend zonder TV. Toen ik melde dat ik dit niet accepteerde en dat als zij hun kant van de overeenkomst niet konden nakomen ik direct het abonnement zou op zeggen, had ik binnen 2 uur een monteur op de stoep staan. Kreeg gelijk een nieuwe box.

Dus af en toe even op je strepen staan, wij zijn de klant betalen genoeg dus willen wij ook service.

Kmj

Ongelezen bericht door Kmj »

Ik heb geen horizon box maar een standaard box nog van UPC echter dit schakel probleem is bij mij ook sinds een paar maanden.

vanbeelen
Contacteer:

Ongelezen bericht door vanbeelen »

Ik heb ook diverse problemen met de horizonbox.

•bij eerste installatie viel ik bijna in slaap , zolang als het duurde.
•vind het voor een apparaat uit deze tijd vreselijk traag.
•zappen in de tv gids is strontvervelend en traag.
•opstarten duurt veel te lang.
•heb al 3x de stroom eraf moeten halen vanwege een vastloper.
•bedienings gemak van favorieten zenders is omslachtig en tijdrovend.
•bij het direct opnemen van een programma was er maar 1 min opgenomen.

Ziggo is naar mijn mening hier niet verantwoordelijk voor maar vind wel dat ze dit "irritante slome" apparaat GOED hadden moeten testen voordat ze het aan hun abonnees aanbieden.

Wat mij betreft ga ik niet lang genieten van dit apparaat, en zet ik mijn Humax weer terug.
Lekker snel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk apparaat.
Dan maar géén replay tv en on-demand.

linda1

Ongelezen bericht door linda1 »

ik heb ook al de genoemde problemen, geluid wat wegvalt waardoor je opnieuw moet opstarten om het terug te krijgen, EPG werkt niet dus iets opnemen volgende week ho maar en tv gids is dus ook waardeloos want hij geeft niets meer weer. Verder start hij elke week wel zelf weer een keertje op halverwege iets wat je aan het kijken bent en gaat dan opnieuw alles installeren wat ca 10 min duurt en hij wordt erg warm ook al staat hij in een open kastje. Verder is hij bij zappen erg traag dus zeker 5 sec voor het geluid 'meeloopt' op dat moment gebeurt het dus ook dat dan soms het geluid helemaal niet meer terug komt dus zappen kunnen wij alleen heel langzaam.
We hebben reset gedaan, stekkers eruit, updates etc maar niets werkt. Ik wil geen vergoeding maar gewoon een werkende box want daar betaal ik voor.
Ik heb vandaag een mail gestuurd waarin ik ook om een nwe box vraag. ben benieuwd wat dit duurt nu al weken.

Quark

linda1 schreef:ik heb ook al de genoemde problemen, geluid wat wegvalt waardoor je opnieuw moet opstarten om het terug te krijgen, EPG werkt niet dus iets opnemen volgende week ho maar en tv gids is dus ook waardeloos want hij geeft niets meer weer. Verder start hij elke week wel zelf weer een keertje op halverwege iets wat je aan het kijken bent en gaat dan opnieuw alles installeren wat ca 10 min duurt en hij wordt erg warm ook al staat hij in een open kastje. Verder is hij bij zappen erg traag dus zeker 5 sec voor het geluid 'meeloopt' op dat moment gebeurt het dus ook dat dan soms het geluid helemaal niet meer terug komt dus zappen kunnen wij alleen heel langzaam.
We hebben reset gedaan, stekkers eruit, updates etc maar niets werkt. Ik wil geen vergoeding maar gewoon een werkende box want daar betaal ik voor.
Ik heb vandaag een mail gestuurd waarin ik ook om een nwe box vraag. ben benieuwd wat dit duurt nu al weken.
Als ik dit zo lees maakt jouw box geen verbinding met het internet. Doe je dit via Wifi of kabel ?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vanbeelen schreef:Ik heb ook diverse problemen met de horizonbox.

•bij eerste installatie viel ik bijna in slaap , zolang als het duurde.
•vind het voor een apparaat uit deze tijd vreselijk traag.
•zappen in de tv gids is strontvervelend en traag.
•opstarten duurt veel te lang.
•heb al 3x de stroom eraf moeten halen vanwege een vastloper.
•bedienings gemak van favorieten zenders is omslachtig en tijdrovend.
•bij het direct opnemen van een programma was er maar 1 min opgenomen.

Ziggo is naar mijn mening hier niet verantwoordelijk voor maar vind wel dat ze dit "irritante slome" apparaat GOED hadden moeten testen voordat ze het aan hun abonnees aanbieden.

Wat mij betreft ga ik niet lang genieten van dit apparaat, en zet ik mijn Humax weer terug.
Lekker snel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk apparaat.
Dan maar géén replay tv en on-demand.
Stroom eraf halen hoeft niet. Je kunt de knop aan de achterzijde gebruiken om het apparaat uit te zetten. Wacht vervolgens wel minsten 2 minuten om het apparaat weer aan te zetten...
Soms helpt het om het apparaat terug te stellen naar fabrieksinstellingen. Verder kunnen veel problemen verholpen worden door de stand-by op hoge stroomverbruik te stellen. De box start dan veel sneller (vrijwel direct) op en ook de EPG is veel sneller omdat die niet opnieuw geladen moet worden.

Ik weet overigens dat er een update staat aan te komen die een deel van de problemen moet gaan oplossen.

arnebezemer

Ongelezen bericht door arnebezemer »

Hier het zelfde gedoe met die box van Ziggo.

Ik ben inmiddels aan mijn 3e box toe in 2 jaar tijd.
Altijd storingen, nu weer code 2020. kabel probleem. Al eerder mee te maken gehad. Zit een dure kabel aan dus daar ligt het niet aan. Bij de klantenservice zijn ze te beroerd om je verder te helpen omdat de `code zegt dat het aan uw kabel ligt`. Tja tegen zulke wijsheid van de medewerken die niet met je mee wilt denken aan een oplossing kan je niet op. Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Nu zegt de term "Dure kabel" natuurlijk niets. Wat geven de signaalsterkte en kwaliteits meters aan in je Horizon box ?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

arnebezemer schreef:Hier het zelfde gedoe met die box van Ziggo.

Ik ben inmiddels aan mijn 3e box toe in 2 jaar tijd.
Altijd storingen, nu weer code 2020. kabel probleem. Al eerder mee te maken gehad. Zit een dure kabel aan dus daar ligt het niet aan. Bij de klantenservice zijn ze te beroerd om je verder te helpen omdat de `code zegt dat het aan uw kabel ligt`. Tja tegen zulke wijsheid van de medewerken die niet met je mee wilt denken aan een oplossing kan je niet op. Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee.
U koopt een dure kabel, gaat er dus vanuit dat het goed is en wil niet meewerken aan een voorgestelde oplossing. Daar zijn helpdeskmedewerkers soms ook wel een beetje klaar mee. Misschien kunt U het eens proberen met een oude kabel die U misschien nog ergens hebt liggen. Of nog beter. Gebruik de door Ziggo meegeleverde kabel om het apparaat aan te sluiten aan het AOP. Als het dan nog niet werkt kun U nogmaals met Ziggo bellen.
En voor alle duidelijkheid: ik werk niet bij Ziggo.

bprosman

Kijk nu eerst eens wat de Horizonbox ZELF vindt van de signaalkwaliteit :

<Menu>
<Optie>
<Diagnostiek> en dan een beetje naar beneden scrollen en dan
Signaalsterkte
Signaalkwaliteit
Status netwerk

Heb je een los modem of fungeert je Horizon box als netwerk ?
Bij mij is de signaalsterkte halve balk dus half in het "Goed" deel, de signaalkwaliteit "volle balk"(uitmuntend).

Quark

Ik heb de retour versterker van de Cisko een tijdje geleden weer geplaatst bij de hoofdingang van de kabel. sindsdien bijna geen problemen meer.

maryvansmaalen

Ongelezen bericht door maryvansmaalen »

Ik heb sinds een week een extra Horizonbox; niks dan ellende. De extra box staat boven in de slaapkamer en lijkt geen problemen te geven. De oorspronkelijke box staat nu beneden; heel vaak slecht beeld, d.w.z. alsof je een negatief bekijkt en ook de afstandbediening reageert soms niet. We hebben ook een soundplate aangesloten om radio te kunnen luisteren zonder de TV te hoeven aan zetten. Wanneer je dan de soundplate uitzet en op de TV wilt omschakelen naar een TV-zender; reageert de AB helemaal niet meer en moeten we ook de stroom van de box afhalen. Ook valt het beeld bij TV kijken regelmatig heel even weg (seconde misschien) maar dit hoort toch ook niet. Ik heb dit op Facebook bij Ziggo kenbaar gemaakt vandaag; ben benieuwd naar het antwoord. Ik heb al gebeld vorige week en toen kreeg ik de tip om zowel de Horizonbox als het modem eens te resetten; je raadt het al; zonder resultaat helaas.

bprosman

Dit is de eerste keer dat ik een klacht gemeld hier zie waar ik inderdaad aan de box zelf twijfel.

Gesloten