LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
spike29

kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door spike29 »

hallo, ik probeer te achterhalen welke leverancier/fabrikant een goede kwaliteit/prijs verhouding heeft.
budget is +-1500,-- per meter keuken. (geen apparatuur mee gecalculeerd) De "keukenboeren" zeggen allemaal dat hun merk de betere is.. tja.
Dus graag jullie ervaren mening:
- Burger/BauforMat (redelijke vage site weinig technische data te vinden en géén leveranciers in nl beschreven (productie alleen voor één winkelketen?)
- Nobilia (nette site met zelfs een techische data sheet over hun producten)
- Keller (commerciële site wel netjes)
- Häcker (zelfde als Nobilia ook open over hun technische specs.)
In welke volgorde zouden jullie deze merken zetten? (ik denk in deze volgorde als steeds beter)
nog wat bouw technische vragen:
vraag 1: wat is beter: foli front (mdf/hpf(18-20mm) of gespoten Front 22mm? (mpf/hdf)
vraag 2: 18mm corpus is toch niet per definitie beter dan 16mm corpus?
vraag 3: wat is beter/sterker: corpus front met Polypropyleen afgewerkt of met folie omtrokken.
vraag 4: is Hettich (sensys) en Blum (bluemotion)met demping kwalitatief vergelijkbaar? (ik zie maar deze 2 merken)
vraag 5: het schijnt dat de profi+ geleiders minder robuust zijn dan de Blum versie's. klopt dat?
kwa kilo's en stop/demping absorpie( open trekken tot de lock en en dicht gooien met gebruik van de geintegreerde demping. )

Alvast bedankt voor jullie tijd!
Laatst gewijzigd door spike29 op 12 feb 2016 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

IKEA heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Niet de allerbeste, maar zeker niet de duurste.

spike29

Dat geloof ik maar maar toch sla ik die even over in mijn zoektocht.

spike29

Is er niemand die mij op weg kan helpen?
Ik zoek de techniche data sheets van BFM-Burger corpus en frontjes.

Vermetten

Ongelezen bericht door Vermetten »

Ongelooflijk wat een vragen.
Je kunt toch gewoon in een winkel vragen hoe de kwaliteit is.
Er wordt op deze site net gedaan of iedereen een oplichter is.
Vraag gewoon in een winkel om advies.
De keukenverkoper is gewoon een mens!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Vermetten,

Je kan je altijd afvragen wat adviezen van verkopers nu werkelijk waard zijn.....als het slijten van producten de bedoeling is.
Juist omdat de verkoper ook een mens is , valt niet uit te sluiten dat het merk met grootste marge en hoogste provisie het meest opgehemeld wordt

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

spike29 schreef:hallo, ik probeer te achterhalen welke leverancier/fabrikant een goede kwaliteit/prijs verhouding heeft.
budget is +-1500,-- per meter keuken. (geen apparatuur mee gecalculeerd) De "keukenboeren" zeggen allemaal dat hun merk de betere is.. tja.
Dus graag jullie ervaren mening:
- Burger/BauforMat (redelijke vage site weinig technische data te vinden en géén leveranciers in nl beschreven (productie alleen voor één winkelketen?)
- Nobilia (nette site met zelfs een techische data sheet over hun producten)
- Keller (commerciële site wel netjes)
- Häcker (zelfde als Nobilia ook open over hun technische specs.)
In welke volgorde zouden jullie deze merken zetten? (ik denk in deze volgorde als steeds beter)
nog wat bouw technische vragen:
vraag 1: wat is beter: foli front (mdf/hpf(18-20mm) of gespoten Front 22mm? (mpf/hdf)
vraag 2: 18mm corpus is toch niet per definitie beter dan 16mm corpus?
vraag 3: wat is beter/sterker: corpus front met Polypropyleen afgewerkt of met folie omtrokken.
vraag 4: is Hettich (sensys) en Blum (bluemotion)met demping kwalitatief vergelijkbaar? (ik zie maar deze 2 merken)
vraag 5: het schijnt dat de profi+ geleiders minder robuust zijn dan de Blum versie's. klopt dat?
kwa kilo's en stop/demping absorpie( open trekken tot de lock en en dicht gooien met gebruik van de geintegreerde demping. )

Alvast bedankt voor jullie tijd!
Ik kan mij voorstellen dat verkopers met een grote bocht om klanten met dergelijke vragen heen lopen.

Wordt nooit wat.

spike29

laat ik het zo stellen:
Er zijn geen echte onafhankelijke testsites/reviews te vinden (althans ik niet) waar je kan bekijken of de bewering enige waarheid heeft dus je bent afhankelijk van de kemakeur, DIN (Duitse Industrie Norm) controles.
Die testen de fabricagekwaliteiten van de corpus en dergelijke waaraan ze dan een standaardisatie koppelen.
Als je naar de site's gaat van een aantal keukenfabrikanten bijv. Nobilia of Häcker zijn er gewoon data sheet's te downloaden met de technische specificatie's van hun corpus en frontjes en HPL/laminaat.
Dus als je twijfelt kan je gewoon de uitspraak van een verkoper staven via deze DIN genormeerde informatie. En de verkoper kan dus ook deze informatie gebruiken om zijn betoog te ondersteunen.

De firma BFM-Burger heeft dit niet en vreemd genoeg in Nederland geen officiële retailer in hun link lijst...

Ik zeg niet dat alle keuken verkopers oplichters zijn maar in een bepaalde retailers BV is het "ontransparante" verkopen met misleidende informatie om de hoogst mogelijke marge af te troggelen een functie vereiste denk ik.
En iedereen mag verwachten dat hij betaald word voor zijn diensten ook een keuken verkoper maar 30% marge of hoger is een beetje diefstal toch? dus nee ik vind niet dat de gehele branche zo is maar helaas is de branche wel ziek(makend) door een (groeiend naar hun eigen zeggen) aantal.
Dus vandaar dat ik een beroep doe op de eerlijke en nette verkopers/ ingewijden om die andere groep het zo moeilijk mogelijk te maken.
(Die öplichtersgroep zou het snel erg moeilijk krijgen indien het consumentenrecht met een wettelijke afkoeling periode van 7dgn met bij annulering van een koopovereenkomst boven een bepaald bedrag (4000 euro?)een bedrag van 300 euro oid voor gemaakte kosten door tijdbesteding specificeren offerte.
Nu word er geschermd met belachelijke annulerens kosten die ze willen verhalen terwijl die overeenkomsten vaak ontstaan zijn bij impulsieve beslissingen aldan niet op slinkse wijze onttroggeld zijn.

Eigenlijk zouden de eerlijke keukenbranche verkopers zelf moeten aandringen bij de regering om een beschermend wets-artikel om hun eigen naam en eer te beschermen. :wink:

spike29

crazyme schreef:
Ik kan mij voorstellen dat verkopers met een grote bocht om klanten met dergelijke vragen heen lopen.

Wordt nooit wat.
Die vragen komen pas bij mij als consument op als er flinke twijfel komt in de verkoper's zijn oprechtheid.
En een verkoper die daar zenuwachtig van word heeft zijn kennis niet op orde of wil voorkomen dat de klant een reel beeld kan krijgen van zijn aangeboden product!

igen

Ongelezen bericht door igen »

spike29 schreef:
crazyme schreef:

Wordt nooit wat.
Die vragen komen pas bij mij als consument op als er flinke twijfel komt in de verkoper's zijn oprechtheid.
En een verkoper die daar zenuwachtig van word heeft zijn kennis niet op orde of wil voorkomen dat de klant een reel beeld kan krijgen van zijn aangeboden product!
Ik ben benieuwd naar je vragen als je ooit een nieuwe auto koopt. Wil je dan ook per merk weten in welke fabriek het model gemaakt wordt en of de onderdelen leveranciers ook aan andere fabrieken leveren en welke legeringen worden gebruikt...

spike29

igen schreef:
spike29 schreef:
crazyme schreef:

Wordt nooit wat.
Ik ben benieuwd naar je vragen als je ooit een nieuwe auto koopt. Wil je dan ook per merk weten in welke fabriek het model gemaakt wordt en of de onderdelen leveranciers ook aan andere fabrieken leveren en welke legeringen worden gebruikt...
Nee want daar zijn voldoende informatiebronnen voor om zelf een beeld te vormen van de prijs/kwaliteit verhoudingen. ook binnende VAG. maar indien een verkoper beweerd dat zijn product beter is dan die andere en daarom duurder is dan lijkt het me logisch dat ik feitelijk bewijs mag vragen om die bewering te staven.
Ik kan onderandere alleen maar via deze specifieke gegevens feitelijk aantonen dat de overeenkomst in kwestie gebaseerd is op misleidende informatie en ver buiten normale prijs/kwaliteitsverhouding ligt.

spike29

Ojah, bij auto's staan de catalogus waardes (De voor Nederland geldende brieksprijs met verkoopmarge) gewoon openbaar vermeld op internet en is je onderhandeling gebaseerd op een gratis optiepakket of een gratis trekhaak. En niet op een:
"nou wat zou je willen betalen voor deze auto in deze kleur met deze opties?"
"nou wat wil je er voor hebben?
"Doe maar 99000,-"
"pfoe, dat is me wel wat te duur voor een middenklasser B segment"
"Dit is wel anders de beste middenklasser, veel beter dan die goedkopere.... (Wij van wceend adviseren wceend principe)
ok ik wil graag wat verkopen dus ik geef je vandaag 25% korting"
en zo verder...

Dus die vergelijking gaat een beetje scheef vind je ook niet?

igen

In de autoindustrie is het juist extra schimmig. En al helemaal in de VAG.
Je weet er niets vanaf, het boeit je niet en hetzelfde geldt voor dit topic. Het is onzin, een verkoper kan je meer vertellen dan je hier krijgt te horen. Maar je zegt de verkopers te wantrouwen. Dus je enige optie blijft de IKEA.
Topic kan dus dicht en naar de prullenbak

spike29

Nee, juist mijn vertrouwen in een verkoper heeft me in deze situatie gebracht!
Dus tja inderdaad ik weet er niks van af, ik werk niet in de commercieële wereld (verkopen) maar ben technisch en dus repareer wat verkopers verkopen en ook in mijn wereld moeten de verkopers de feiten wat husselen om te kunnen concurreren met de verkopers van andere merken die dat ook doen. Maar daar zijn de technische specificaties tenminste wel vooraf te zien/lezen.

Dus ik zoek hier wat informatie wat ongeveer een reële prijs is voor een keuken van een merk die voornamelijk verkocht word door 1 retailer.
Maar ik begrijp dat ik een andere winkel in moet lopen, waar een andere verkoper werkt die ik nog nooit gezien heb, en hem vragen hoe het werkt?

En de schimmige auto industrie heeft wel de start prijs open bloot staan en hebben een optieconfigurator zodat je zonder dat je ter plekke een verkoper spreekt bij verschillende merken een model en uitvoering kan samenstellen waaruit een prijs komt. met die gegevens loop je bij de autodealer binnen om te kijken of je tot een leuke deal kan komen.
De onderkant van 2e handsmarkt daarin tegen (de niet nieuwe auto verkopende dealers), ja daar geef ik je in gelijk, die is net zo schimmig. En daar moet je gewoon wat vertrouwen hebben in de verkopende partij. (maar vaak heb je daar al een onderhoudsrelatie mee dus weet je een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt.)

igen

Je wil weten wat een TDi motor kost en of dat wel een betrouwbare motor is, daarna wil je weten uit welke onderdelen de motor bestaat om daarna zelf de conclusie te kunnen trekken dat je het teveel vindt. Omdat jezelf een 1.1 turbo benzinemotor hebt kun je dat natuurlijk eenvoudig vergelijken.
Je hebt al een overeenkomst tot koop van een KC keuken getekend. Rechtsgeldig, dus dat je nu een goedkopere keuken hebt gevonden is jammer voor je. Had je verder moeten kijken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

igen schreef:Je hebt al een overeenkomst tot koop van een KC keuken getekend. Rechtsgeldig....
Waar lees je dat?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
igen schreef:Je hebt al een overeenkomst tot koop van een KC keuken getekend. Rechtsgeldig....
Waar lees je dat?
Check anders ook dit topic ff ;)

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5&t=162321

spike29

Zijn er nog andere mensen?
Want deze begrijpt duidelijk niet wat het probleem is.
"lekker verschuilen achter "rechtsgeldig" dus mij treft geen blaam" tja je moreel kompas kan ook stuk zijn.

En nee ik wil dit nu alleen weten omdat de verkoper in kwestie mij doelbewust belazert heeft en ik wil kunnen aantonen dat dit het geval is door op elementbasis aan te tonen dat zijn geleverde product niet overeenkomt met zijn verhaal en prijs.
Maar blijkbaar begrijp je dat essentiële punt niet.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

spike29 schreef:Zijn er nog andere mensen?
Want deze begrijpt duidelijk niet wat het probleem is.
"lekker verschuilen achter "rechtsgeldig" dus mij treft geen blaam" tja je moreel kompas kan ook stuk zijn.

En nee ik wil dit nu alleen weten omdat de verkoper in kwestie mij doelbewust belazert heeft en ik wil kunnen aantonen dat dit het geval is door op elementbasis aan te tonen dat zijn geleverde product niet overeenkomt met zijn verhaal en prijs.
Maar blijkbaar begrijp je dat essentiële punt niet.
Al toon je 1000x aan dat een ander iets goedkoper kan leveren, dan nog blijft de koopovereenkomst in stand.

prem

Ongelezen bericht door prem »

spike29 schreef:laat ik het zo stellen:
Er zijn geen echte onafhankelijke testsites/reviews te vinden (althans ik niet) waar je kan bekijken of de bewering enige waarheid heeft dus je bent afhankelijk van de kemakeur, DIN (Duitse Industrie Norm) controles.
Die testen de fabricagekwaliteiten van de corpus en dergelijke waaraan ze dan een standaardisatie koppelen.
Als je naar de site's gaat van een aantal keukenfabrikanten bijv. Nobilia of Häcker zijn er gewoon data sheet's te downloaden met de technische specificatie's van hun corpus en frontjes en HPL/laminaat.
Dus als je twijfelt kan je gewoon de uitspraak van een verkoper staven via deze DIN genormeerde informatie. En de verkoper kan dus ook deze informatie gebruiken om zijn betoog te ondersteunen.

De firma BFM-Burger heeft dit niet en vreemd genoeg in Nederland geen officiële retailer in hun link lijst...

Ik zeg niet dat alle keuken verkopers oplichters zijn maar in een bepaalde retailers BV is het "ontransparante" verkopen met misleidende informatie om de hoogst mogelijke marge af te troggelen een functie vereiste denk ik.
En iedereen mag verwachten dat hij betaald word voor zijn diensten ook een keuken verkoper maar 30% marge of hoger is een beetje diefstal toch? dus nee ik vind niet dat de gehele branche zo is maar helaas is de branche wel ziek(makend) door een (groeiend naar hun eigen zeggen) aantal.
Dus vandaar dat ik een beroep doe op de eerlijke en nette verkopers/ ingewijden om die andere groep het zo moeilijk mogelijk te maken.
(Die öplichtersgroep zou het snel erg moeilijk krijgen indien het consumentenrecht met een wettelijke afkoeling periode van 7dgn met bij annulering van een koopovereenkomst boven een bepaald bedrag (4000 euro?)een bedrag van 300 euro oid voor gemaakte kosten door tijdbesteding specificeren offerte.
Nu word er geschermd met belachelijke annulerens kosten die ze willen verhalen terwijl die overeenkomsten vaak ontstaan zijn bij impulsieve beslissingen aldan niet op slinkse wijze onttroggeld zijn.

Eigenlijk zouden de eerlijke keukenbranche verkopers zelf moeten aandringen bij de regering om een beschermend wets-artikel om hun eigen naam en eer te beschermen. :wink:
30% Marge diefstal?
Weer een die niks weet over bedrijfsvoering. 30% Bruto ...daar kom je niet ver mee in deze handel.

Gesloten