Deze las "19 pins HDMI > 24+1 DVI". Door de vermelding dat adapter aan de DVI zijde alle 3 de rijen van 8 pinnen heeft (in de pinnen ná de + ben ik niet geïnteresseerd want die zijn enkel voor analoog signaal) wordt gesuggereerd dat het om een dual-link-adapter gaat waarbij netjes alle 19 de HDMI pinnen zijn doorverbonden met hun DVI-equivalenten. Niks was minder waar. Zelfs een resolutie van 800x600 was teveel voor deze adapter.
Aangezien ik inmiddels al een andere had stuurde ik een nette mail met daarin mijn hele onderzoek en het verzoek om het aankoopbedragje te retourneren.
Van de reactie van Nedro lusten de honden geen brood:
"Dit is niet de manier om uw vooroordeel zonder basis aan de verkoper toe te sturen."
Gelet om mijn uitgebreide onderzoek (met meerdere opstellingen) welke ik had opgenomen in de e-mail ging het allerminst om een 'vooroordeel zonder basis'.
"Als u een bepaalde merk wilt dan moest u dat gewoon doen zonder om naar de goedkoopste standaard adapter te zoeken. Dit is een stuk adapter dat 2.95 EUR kost."
Ook dit slaat nergens op. Ik heb nimmer om een merk-adapter gevraagd en wist dat het een merkloze adapter was. Merkloos vind ik geen enkel probleem aangezien ik meerdere merkloze adapters heb van een paar euro die prima functioneren. Met de laatste zin lijkt Nedro toe te geven dat de adapter stuk is maar het kan ook slecht Nederlands zijn.
Voorts stond Nedro erop dat ik de kapotte adapter naar hem zou retourneren. Dat kan Nedro inderdaad eisen, maar gelet op mijn uitgebreide onderzoek dat de adapter faalt is dat echt zonde van de postzegels, uiterst klantonvriendelijk en onredelijk (art. 6:248 lid 2 BW).
Na wat heen-en-weer gemail schreef Nedro echter ineens het volgende. (Zie bijlage)
Ten eerste ziet Nedro bij klanten die zich in een vragende positie bevinden kans schoon even een 5 sterren review af te dwingen.U maakt een 5 sterren van met aangepaste of zonder commentaar.
Wij versturen een nieuw adapter toe, mocht dat niet werken zoals u verwacht dan beide adapters terugsturen in dezelfde envelop. Dat kost u niets. De enige wat u moet doen is uw adres doorstrepen en boven de sticker RETOUR AFZENDER schrijven.
Dan komt de zending retour. De envelop moet in een brievenbus op de straat worden gedeponeerd.
De reden dat ik deze post plaats betreft echter de smerige 'retour afzender' truc.
Gratis retourneren klinkt natuurlijk uiterst klantvriendelijk, maar onterecht 'retour afzender' op een envelop schrijven om postzegels te besparen komt gewoon neer op het naaien van PostNL en is m.i. gewoon een strafbaar feit.
Nedro vraagt klanten m.i. dus gewoon om strafbare feiten te plegen.
Voor de aankomende reageerders: Ja, dit topic is al eerder maal geplaatst, maar verwijderd door de vele offtopic reacties. De eerste keer op eigen verzoek, de tweede keer omdat ik kennelijk zelf weer teveel op de offtopic-reacties had gereageerd. Dat deed ik enkel om het draadje weer ontopic te krijgen, hetgeen de moderator nu ook lijkt in te zien.
Voor de duidelijkheid: Het gaat niet om de paar euro. Dat 'verlies' heb ik allang genomen. Het gaat om de klantonvriendelijkheid, het afdwingen van een positieve review bij een klant die zich in een vragende positie bevindt en als klap op de vuurpijl om de gore 'retour afzender' truc. Nee, die is niet slechts 'niet netjes' maar is vergelijkbaar met het stelen van een snoepreep. Echt fout en m.i. strafbaar.