Een oom van ons is overleden, vrijdag 12 februari was zijn crematie.
Tussen zijn spullen vonden we een mobieltje met een T-Mobile kaartje er in.
Maar de telefoon werkt niet meer, dwz kan niet meer bellen via de provider.
In het laatste SMSje van T-Mobile staat dat er nog 41,11 euro te goed is.
Ik heb T-Mobile gebeld en volgens de klantenservice is de telefoon niet meer aangemeld en het geld vervallen!
Onze oom heeft namelijk niet op tijd 'n keer gebeld, dat moet namelijk volgens T-Mobile eens per half jaar.
Met andere woorden, T-Mobile steekt ruim 40 euro in de zak omdat mijn oude oom, hij was 83, is vergeten de telefoon eens in het halfjaar te gebruiken en te bellen.
Ik vind dat eerlijk gezegd schandelijk!
Is er iemand die daar ervaring mee heeft en is er een oplossing voor?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile pre-paid geld weg...
-
taxikemperman
Re: T-Mobile pre-paid geld weg...
Als je een prepaid koopt, dan krijg je ook te horen dat je tegoed maar beperkt houdbaar is.
Inderdaad moet je bij T-Mobile één keer per 6 maanden een telefoontje plegen.
Ik heb twee prepaidkaarten en in mijn agenda staat gewoon om de 5 maanden een herinnering dat ik even moet bellen met een normaal nummer.
Werkt trouwens ook met het versturen van een SMS-je of een andere handeling waardoor je tegoed af of toeneemt
Als je geen wijzigingen in je saldo krijgt, dan ziet een telefoonprovider dit als een dode kaart en zullen zij deze na verloop van hun termijn blokkeren. Vaak kan je dan nog wel gebeld worden.
Als je dan nog geen actie onderneemt, dan wordt het telefoonnummer met bijbehorend tegoed vernietigd, zodat na een paar maanden het telefoonnummer weer gebruikt kan worden
Zie ook https://www.t-mobile.nl/prepaid/tarieve ... -voordeel#
Inderdaad moet je bij T-Mobile één keer per 6 maanden een telefoontje plegen.
Ik heb twee prepaidkaarten en in mijn agenda staat gewoon om de 5 maanden een herinnering dat ik even moet bellen met een normaal nummer.
Werkt trouwens ook met het versturen van een SMS-je of een andere handeling waardoor je tegoed af of toeneemt
Als je geen wijzigingen in je saldo krijgt, dan ziet een telefoonprovider dit als een dode kaart en zullen zij deze na verloop van hun termijn blokkeren. Vaak kan je dan nog wel gebeld worden.
Als je dan nog geen actie onderneemt, dan wordt het telefoonnummer met bijbehorend tegoed vernietigd, zodat na een paar maanden het telefoonnummer weer gebruikt kan worden
Zie ook https://www.t-mobile.nl/prepaid/tarieve ... -voordeel#
Vrij eenvoudige oplossing is ook die datum in je agenda of op je kalender te zetten. En natuurlijk een beetje opletten waar voor diensten je aanschaft...
Ook aan een niet gebruikt pre-paid account zijn kosten verbonden. Daarom wordt het account na een bepaald periode niet gebruikt te zijn afgesloten. Soms staat er misschien nog maar een euro op (en dan kost het meestal geld voor de provider) en soms heeft iemand er nog veel op staan. Netto levert het zo goed als niks op voor de provider (anders zouden ze de tijd van inactiviteit wel korter instellen). Het is vooral een kostenbesparende maatregel.
Is dus helemaal niet schandelijk en gewoon volgens de regels.