LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 07 jan 2010 14:33
Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Ben via Holiday Link voor huisoppas in contact gekomen met huisoppas tijdens mijn vakantie. Het was een slechte ervaring. De tweede keer reageerde een man op mijn berichtje op de site van Holiday Link. Bij nader onderzoek bleek deze man een ander adres op gegeven te hebben. Wie heeft ook slechte ervaringen met deze organisatie Holiday Link? Ik word afgescheept en met een kluitje in het riet gestuurd. De schade aangericht door oppas nummer 1 is niet vergoed. En deze organisatie heeft niet de middelen om de schade te verhalen. Graag zou ik willen horen of er meerdere mensen zijn die door deze organisatie gedupeerd zijn.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 jun 2013 17:09
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Zou ik je kunnen spreken over je ervaringen ivm een artikel voor een krant? Fijn als je me zou willen mailen op brigitkooijman@gmail.com Dank alvast!
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Via internet een wildvreemde op je huis laten passen en dan verbaasd zijn dat dit misloopt?
Laat dan gewoon gelijk de voordeur openstaan!
Laat dan gewoon gelijk de voordeur openstaan!
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Alleen maar lovende woorden die ik kan vinden. De slechte recensies worden er misschien niet toegelaten. Feit is dat ze al 30 jaar bestaan. Dat red men niet als alles fout zou gaan. Maar meestal (mijn vroegere ervaring dan) krijg je contact met de familie (of 1 persoon) die op je huis komt passen. Is er vooraf geen persoonlijk contact geweest? En als het buitenlanders zijn (ook alweer: in mijn geval) heb je eerst uitvoerig contact e.d. Weet dus niet uit je verhaal wat er aan vooraf is gegaan.
Sorry dat ik, als niet gedupeerde, reageer.
Sorry dat ik, als niet gedupeerde, reageer.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 jun 2014 16:05
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Ik heb al 20 jaar ervaring met holiday link, vroeger heette deze organisatie LOC, wat stond voor landelijke oppas centrale. Ik pas zelf al op sinds 1994 en hoor altijd erg goede berichten van de mensen.
U heeft misschien toevallig een verkeerde ervaring gehad, maar ik herken dit niet. De meeste mensen die oppas zochten, willen juist erg graag weer dezelfde oppas. Bij het kennismaken, weet je toch al een beetje hoe iemand is, al is dat natuurlijk nog geen garantie. Belangrijk is wel wat voor afspraken er gemaakt worden. Nogmaals, bij de mensen waar ik kennis kom maken, niets dan lovende woorden over de verzorging van de dieren en neven activiteiten tijdens de afwezigheid van de bewoners.
Het moet wel van twee kanten komen want het gaat met gesloten beurs. Ik pas op de dieren en verzorging van de planten, tuin en woning (wat er afgesproken is), maar er moet wel tijd over blijven om ook nog een beetje vakantie te houden, anders heeft het voor de oppasser geen zin. Ik heb zelf nog nooit slechte reacties gehoord. Mijn reiskosten worden altijd vergoed en er staat meestal nog een aardigheidje klaar bij aankomst (vaak krijg ik na afloop nog een dinerbon, maar niet altijd) Leuk toch?!
U heeft misschien toevallig een verkeerde ervaring gehad, maar ik herken dit niet. De meeste mensen die oppas zochten, willen juist erg graag weer dezelfde oppas. Bij het kennismaken, weet je toch al een beetje hoe iemand is, al is dat natuurlijk nog geen garantie. Belangrijk is wel wat voor afspraken er gemaakt worden. Nogmaals, bij de mensen waar ik kennis kom maken, niets dan lovende woorden over de verzorging van de dieren en neven activiteiten tijdens de afwezigheid van de bewoners.
Het moet wel van twee kanten komen want het gaat met gesloten beurs. Ik pas op de dieren en verzorging van de planten, tuin en woning (wat er afgesproken is), maar er moet wel tijd over blijven om ook nog een beetje vakantie te houden, anders heeft het voor de oppasser geen zin. Ik heb zelf nog nooit slechte reacties gehoord. Mijn reiskosten worden altijd vergoed en er staat meestal nog een aardigheidje klaar bij aankomst (vaak krijg ik na afloop nog een dinerbon, maar niet altijd) Leuk toch?!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18 apr 2015 08:31
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
De ervaring die wij met Holiday Link hadden is dubbel.
Wij hadden het geluk dat de oppas die wij in 2008 via deze organisatie hebben gevonden erg goed was.
De manier van betaling van €70,- naar Holiday Link was voor mij erg onduidelijk.
Ik heb toestemming gegeven voor een automatische afschrijving. Jammer genoeg was dit niet voor 1 jaar, maar voor alle jaren daarna ook, terwijl wij het idee hadden dat het om een eenmalige afschrijving ging.
Wij hebben maar een keer gebruik gemaakt van Holiday Link, maar hebben dus wel €320,- teveel betaald. Elk jaar is er €70,- afgeschreven.
Ja, slordig van ons dat wij dit niet eerder hebben gemerkt.
Ook slordig maar erg slim van Holydaylink om dit op deze manier te doen.
In onze belevingswereld was het voldoende om de oproep voor een oppas, plus de foto van ons huis weg te halen van deze site. We hadden al een oppas gevonden, dus alles kon daar weg.
Mensen die gebruik gaan maken van Holydaylink, doen er slim aan om hier allert op te zijn.
Voor mij is het normaal, om eenmalig een automatische afschrijving te doen. Wil je het jaar daarop weer van hun diensten gebruik maken, doe je weer eenmalig een afschrijving.
Zij kunnen toch ook zien dat je niet meer op hun site staat om een oppas te zoeken?
Eigenlijk noemen wij dit diefstal.
Wij hadden het geluk dat de oppas die wij in 2008 via deze organisatie hebben gevonden erg goed was.
De manier van betaling van €70,- naar Holiday Link was voor mij erg onduidelijk.
Ik heb toestemming gegeven voor een automatische afschrijving. Jammer genoeg was dit niet voor 1 jaar, maar voor alle jaren daarna ook, terwijl wij het idee hadden dat het om een eenmalige afschrijving ging.
Wij hebben maar een keer gebruik gemaakt van Holiday Link, maar hebben dus wel €320,- teveel betaald. Elk jaar is er €70,- afgeschreven.
Ja, slordig van ons dat wij dit niet eerder hebben gemerkt.
Ook slordig maar erg slim van Holydaylink om dit op deze manier te doen.
In onze belevingswereld was het voldoende om de oproep voor een oppas, plus de foto van ons huis weg te halen van deze site. We hadden al een oppas gevonden, dus alles kon daar weg.
Mensen die gebruik gaan maken van Holydaylink, doen er slim aan om hier allert op te zijn.
Voor mij is het normaal, om eenmalig een automatische afschrijving te doen. Wil je het jaar daarop weer van hun diensten gebruik maken, doe je weer eenmalig een afschrijving.
Zij kunnen toch ook zien dat je niet meer op hun site staat om een oppas te zoeken?
Eigenlijk noemen wij dit diefstal.
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Ik heb zelf wisselende ervaringen met deze organisatie. Ik heb denk ik zo'n 10 keer gebruik gemaakt van Holidaylink en mijn ervaringen waren zowel zeer positief als zeer negatief. Sommige mensen zijn niet zo zuinig op andermans spullen. Ik vind dat heel moeilijk voor te stellen, maar het is helaas zo. Dieptepunt tot nu toe was wel dat 1 stel schade veroorzaakte aan mijn houten vloer en daar de verantwoordelijkheid niet voor wilde nemen. In eerste instantie gaven ze toe de schade veroorzaakt te hebben, maar al snel schoven ze mij de schuld toe en was ik een slechte gastvrouw. Ze hebben zelfs geprobeerd om een negatieve recensie over mij achter te laten op de site. En dit terwijl zij er zelf een puinhoop van hebben gemaakt! Onvoorstelbaar dat mensen zo kunnen zijn, na een heerlijke (gratis!!) vakantie in mijn huis te hebben gehad. Ook waren er spullen kwijt en/of kapot. Ja,[persoonsgegevens verwijderd], jij was voor deze ellende verantwoordelijk. Na deze ervaring was ik eigenlijk klaar met Holidaylink. Inderdaad vind ik het ook niet netjes dat ze automatisch verlengen. Dat zou in deze tijd toch onmogelijk moeten zijn.
Ik weet niet of ik me opnieuw ga inschrijven. Ik vind het idee van vreemden in mijn huis toch niet meer zo prettig. Sommige mensen gedragen zich gewoon asociaal.
Ik weet niet of ik me opnieuw ga inschrijven. Ik vind het idee van vreemden in mijn huis toch niet meer zo prettig. Sommige mensen gedragen zich gewoon asociaal.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 mei 2015 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 18 apr 2015 08:31
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Hallo Maria.
Heb je deze ellende ook doorgegeven aan Holyday Link?
En zo ja, hoe hebben zij dit probleem dan opgelost?
De mensen die in jouw huis komen zijn toch gescreend? Dat bekend volgens mij ook, dat Holyday Link de verantwoordelijkheid heeft om dit op te lossen. Je betaald wel voor hun diensten.
Ik heb in ieder geval mijn bankrekening voor hun laten blokkeren door de ING.
De ING heeft er in ieder geval nog voor kunnen zorgen dat het geld van vorig jaar terug is gestort. De andere jaren zijn vervlogen.
Heb je deze ellende ook doorgegeven aan Holyday Link?
En zo ja, hoe hebben zij dit probleem dan opgelost?
De mensen die in jouw huis komen zijn toch gescreend? Dat bekend volgens mij ook, dat Holyday Link de verantwoordelijkheid heeft om dit op te lossen. Je betaald wel voor hun diensten.
Ik heb in ieder geval mijn bankrekening voor hun laten blokkeren door de ING.
De ING heeft er in ieder geval nog voor kunnen zorgen dat het geld van vorig jaar terug is gestort. De andere jaren zijn vervlogen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mei 2015 20:42
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Ik heb hele goede ervaringen met HolidayLink.
Heb mij vorig jaar ingeschreven. Kon op het laatst moeilijk iemand vinden. Ik werd actief geholpen door de medewerker van Holyday Link en kreeg nog een Belgische lijst met adressen door. Daar vond ik iemand.
Erg goed bevallen vanuit wederzijds vertrouwen. Er werd goed op mijn katten gepast en het huis werd netjes en schoon achtergelaten.
Dit jaar voor drie keer een oppas geregeld. De eerste keer is geweest. Het ging weer uitstekend. Werd weer geholpen aan de Belgische lijst. De tweede keer binnenkort en het voelt goed. Ook later in het jaar. We hebben al kennis gemaakt en dat gaat wel goed komen.
Wie regelmatig oppast bij Holyday Link zit echt niet in het systeem als men slecht is. Je kunt na afloop nl. een evaluatieformulier invullen en als er veel klachten over iemand komen vliegt die er echt wel uit.
Wie dus vaak oppast moet haast wel te vertrouwen zijn.
Ik vind het heel flauw om te vragen om te reageren voor een artikel op een negatieve ervaring. Wie een artikel wil schrijven moet zich breed oriënteren.
Ik vind het tevens erg flauw om te zeuren over die automatische afschrijving. Als je je laat inschrijven lees je toch goed de voorwaarden? En schrijf je je toch tijdig uit als je er mee wilt ophouden?
Die € 70 is een heel reëel bedrag en je kunt in een jaar zo vaak als je wilt er gebruik van maken. Vergelijk het met andere sites.
Heb mij vorig jaar ingeschreven. Kon op het laatst moeilijk iemand vinden. Ik werd actief geholpen door de medewerker van Holyday Link en kreeg nog een Belgische lijst met adressen door. Daar vond ik iemand.
Erg goed bevallen vanuit wederzijds vertrouwen. Er werd goed op mijn katten gepast en het huis werd netjes en schoon achtergelaten.
Dit jaar voor drie keer een oppas geregeld. De eerste keer is geweest. Het ging weer uitstekend. Werd weer geholpen aan de Belgische lijst. De tweede keer binnenkort en het voelt goed. Ook later in het jaar. We hebben al kennis gemaakt en dat gaat wel goed komen.
Wie regelmatig oppast bij Holyday Link zit echt niet in het systeem als men slecht is. Je kunt na afloop nl. een evaluatieformulier invullen en als er veel klachten over iemand komen vliegt die er echt wel uit.
Wie dus vaak oppast moet haast wel te vertrouwen zijn.
Ik vind het heel flauw om te vragen om te reageren voor een artikel op een negatieve ervaring. Wie een artikel wil schrijven moet zich breed oriënteren.
Ik vind het tevens erg flauw om te zeuren over die automatische afschrijving. Als je je laat inschrijven lees je toch goed de voorwaarden? En schrijf je je toch tijdig uit als je er mee wilt ophouden?
Die € 70 is een heel reëel bedrag en je kunt in een jaar zo vaak als je wilt er gebruik van maken. Vergelijk het met andere sites.
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Via Holiday Link kregen wij voor een paar weken een oppas stel voor huis,tuin en dieren.
Bij terugkomst ontdekte wij vermissing van dierbare -, dure antieke- en handige spullen, vooral in de vertrekken waar zij niet mochten komen was de omvang van verdwenen spullen schokkend. Onze dieren waren niet goed verzorgd , dure planten uit de tuin waren verdwenen.
Meerdere mensen hebben tijdens hun verblijf in ons huis doorgebracht, wat voor aandeel hebben die in deze nare zaak gehad?
Veel oppassers zullen prima en betrouwbaar genieten van jullie huis ,tuin en dieren, dat waren ook onze ervaringen, maar dit waren linke lui die met meerdere personen hier hebben huisgehouden .
Dit stel past nog steeds op huizen !
HolidayLink heeft onze klachten niet serieus genomen en zij bepalen wie betrouwbaar zijn.
Politie doet weinig tot niets want U heeft rechtmatig dit stel in huis genomen, wees gewaarschuwd!
Sluit vertrekken goed af, maak vlak voor vertrek evt. foto,s van jullie interieurs ,boekenkasten en tuin.
Vraag buren of familielid een oogje in het zeil te houden of even een bezoek te brengen om te informeren of alles naar wens gaat. Bij terugkomst even ervaringen uitwisselen.
Ons gezin heeft nog steeds last van deze traumatische gebeurtenis . Wij worden nog steeds geconfronteerd met verdwenen spullen en boeken. Alle sloten zijn vervangen maar het voelt nog steeds onveilig omdat het niet grondig is onderzocht,
Jo
Bij terugkomst ontdekte wij vermissing van dierbare -, dure antieke- en handige spullen, vooral in de vertrekken waar zij niet mochten komen was de omvang van verdwenen spullen schokkend. Onze dieren waren niet goed verzorgd , dure planten uit de tuin waren verdwenen.
Meerdere mensen hebben tijdens hun verblijf in ons huis doorgebracht, wat voor aandeel hebben die in deze nare zaak gehad?
Veel oppassers zullen prima en betrouwbaar genieten van jullie huis ,tuin en dieren, dat waren ook onze ervaringen, maar dit waren linke lui die met meerdere personen hier hebben huisgehouden .
Dit stel past nog steeds op huizen !
HolidayLink heeft onze klachten niet serieus genomen en zij bepalen wie betrouwbaar zijn.
Politie doet weinig tot niets want U heeft rechtmatig dit stel in huis genomen, wees gewaarschuwd!
Sluit vertrekken goed af, maak vlak voor vertrek evt. foto,s van jullie interieurs ,boekenkasten en tuin.
Vraag buren of familielid een oogje in het zeil te houden of even een bezoek te brengen om te informeren of alles naar wens gaat. Bij terugkomst even ervaringen uitwisselen.
Ons gezin heeft nog steeds last van deze traumatische gebeurtenis . Wij worden nog steeds geconfronteerd met verdwenen spullen en boeken. Alle sloten zijn vervangen maar het voelt nog steeds onveilig omdat het niet grondig is onderzocht,
Jo
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 okt 2015 15:35
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Wij zijn ruim 11 jaar lid van Holiday Link. 8 jaar heel goede ervaringen met oppassers gehad. De laatste jaren merkten wij dat er helaas toch oppassers waren die zich niet aan de afspraken, vermeld op het afsprakenformulier, hielden. Zo ook namen zij de voorwaarden zoals gesteld door Holiday Link (zie website) niet in acht.
Zo wordt je eigen levensmiddelenvoorraad zonder toestemming aangebroken en niet aangevuld. Tevens wordt je huis niet bepaald schoon opgeleverd en mag je na thuiskomst alsnog zelf aan het schoonmaken gaan.
De ervaring van dit jaar (mei 2015) was ronduit schokkend en zeer traumatisch voor ons. De oppaster had ook 2 konijnen te verzorgen. Het is vaak vanwege de verzorging van dieren, dat men oppassers wil voor het huis in de vakantie. Duidelijke handleiding was 2 weken vooraf gemaild en ook als hardcopy neergelegd. Hierin stond duidelijk dat onze konijnen uiterlijk om 22.00 (in mei wordt het rond die tijd donker) in hun nachtverblijf moesten worden gedaan. Volgens eigen zeggen heeft de oppaster onze konijnen pas om 00.30 uur (!) in het hok gedaan, de volgende morgen snel eten neergezet, maar niet gecontroleerd of de konijnen er waren. Dit was niet volgens de afspraken. Om 9.30 uur heeft ze geconstateerd dat de konijnen allebei weg waren. Volgens haar zijn ze gestolen.
Daarnaast zijn we er kort daarna achter gekomen, dat de oppaster allerlei andere (schriftelijk vastgelegde) afspraken heeft geschonden, en ons huis op een veel intensievere manier heeft gebruikt dan onze wens was. Ook waren overdag de gordijnen dicht, wat niet goed is voor de veiligheid van het huis.
Al met al waren wij diep geschokt en hebben onze vakantie afgebroken.
Werkend volgens de huidige formule zijn wij van mening, dat Holiday Link op essentiële punten tekort schiet als het gaat om op een betrouwbare manier vakantiegangers en oppassers met elkaar in contact te brengen. Op de site wordt wel vermeld, welke regels en afspraken er kunnen worden gemaakt, maar Holiday Link staat daar feitelijk buiten. Je betaalt er alleen voor dat je met elkaar in contact wordt gebracht. Omdat er eigenlijk amper consequenties zijn wanneer men zich niet aan de afspraken houdt, en omdat de screening op basis van evaluaties wordt gedaan, die vaak niet worden ingevuld, en dan nog niet voor potentiële oppasadressen en/of oppassers zijn in te zien. Je weet dus niet wie je in huis haalt, en wie een oppashuis krijgt toegewezen kan in feite vrijwel ongestraft zijn gang gaan.
Dit is ook wat de politie anno 2015 zegt, als reactie op wat ons is overkomen:
"Deze werkwijze is achterhaald. Het is vragen om problemen want oppasvragers zetten zonder enige screening, hun deur wijd open voor allerlei mensen. Ze moeten maar afwachten wie ze in huis halen en wat er in hun huis gebeurt. Oppasvragers zijn zelf op vakantie. Het geeft op deze werkwijze oppassers "vrij spel" in hun huis".
Zo wordt je eigen levensmiddelenvoorraad zonder toestemming aangebroken en niet aangevuld. Tevens wordt je huis niet bepaald schoon opgeleverd en mag je na thuiskomst alsnog zelf aan het schoonmaken gaan.
De ervaring van dit jaar (mei 2015) was ronduit schokkend en zeer traumatisch voor ons. De oppaster had ook 2 konijnen te verzorgen. Het is vaak vanwege de verzorging van dieren, dat men oppassers wil voor het huis in de vakantie. Duidelijke handleiding was 2 weken vooraf gemaild en ook als hardcopy neergelegd. Hierin stond duidelijk dat onze konijnen uiterlijk om 22.00 (in mei wordt het rond die tijd donker) in hun nachtverblijf moesten worden gedaan. Volgens eigen zeggen heeft de oppaster onze konijnen pas om 00.30 uur (!) in het hok gedaan, de volgende morgen snel eten neergezet, maar niet gecontroleerd of de konijnen er waren. Dit was niet volgens de afspraken. Om 9.30 uur heeft ze geconstateerd dat de konijnen allebei weg waren. Volgens haar zijn ze gestolen.
Daarnaast zijn we er kort daarna achter gekomen, dat de oppaster allerlei andere (schriftelijk vastgelegde) afspraken heeft geschonden, en ons huis op een veel intensievere manier heeft gebruikt dan onze wens was. Ook waren overdag de gordijnen dicht, wat niet goed is voor de veiligheid van het huis.
Al met al waren wij diep geschokt en hebben onze vakantie afgebroken.
Werkend volgens de huidige formule zijn wij van mening, dat Holiday Link op essentiële punten tekort schiet als het gaat om op een betrouwbare manier vakantiegangers en oppassers met elkaar in contact te brengen. Op de site wordt wel vermeld, welke regels en afspraken er kunnen worden gemaakt, maar Holiday Link staat daar feitelijk buiten. Je betaalt er alleen voor dat je met elkaar in contact wordt gebracht. Omdat er eigenlijk amper consequenties zijn wanneer men zich niet aan de afspraken houdt, en omdat de screening op basis van evaluaties wordt gedaan, die vaak niet worden ingevuld, en dan nog niet voor potentiële oppasadressen en/of oppassers zijn in te zien. Je weet dus niet wie je in huis haalt, en wie een oppashuis krijgt toegewezen kan in feite vrijwel ongestraft zijn gang gaan.
Dit is ook wat de politie anno 2015 zegt, als reactie op wat ons is overkomen:
"Deze werkwijze is achterhaald. Het is vragen om problemen want oppasvragers zetten zonder enige screening, hun deur wijd open voor allerlei mensen. Ze moeten maar afwachten wie ze in huis halen en wat er in hun huis gebeurt. Oppasvragers zijn zelf op vakantie. Het geeft op deze werkwijze oppassers "vrij spel" in hun huis".
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
IK pas wisselend op en dat al jaren. Maar sinds de crisis zijn de aanbieders steeds meer eisen. En dat terwijl het gratis is. Ga maar eens enkele paarden naar een manage brengen voor 2 weken. Het zijn ook steeds meer aanbieders die het ALLEEN maar om de goedkope oppas gaat. En over het algemeen zijn paardenmensen die er de laatste jaren bij gekomen zijn, ronduit zeurders. Bij sommigen zou je er wel 4 uur op een dag mee bezig zijn. Daar bedankt ik voor. Dan betaal maar iemand, die komt werken. Het moet wel leuk blijven.
Ook is het steeds meer, vooral in het hoger segment - Woonboerderijen en Grote Villa's e.d. dat je een vorm van sollicitatie is. En willen ze alles van je weten, wat ze niets aangaat. En je moet ook binnen een week beschikbaar zijn, als ze het plan hebben om weg te gaan. ZE werden zelfs kwaad als ik van die procedure afzag. Meestal zijn het ondernemers met vele mensen in dienst. Die zijn gewent om de lakens uit te delen, en dat iedereen naar hun luistert. Het is graag of heel.
Als ik die verhalen hoor, dit is vragen om moeilijkheden. Dat zegt genoeg over die persoon. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Maar ja het is GRATIS.
Deze bovenstaande ervaringen zijn van de laatste 3 jaar. Daarvoor nooit enig probleem met een aanbieder gehad.
Over het algemeen, vind ik het een schitterend manier van (goedkoop_ vakantie vieren.
En dat zoveel luxe -zoals zwembad, sauna en vaak vergoeding van gemaakte kosten. Zoals reiskosten en vergoeding voor het eten.
Heb nu enkele vaste adressen waar ik eens in twee maanden oppas.
Bij één adres zelfs, mag ik de auto en zeilboot gebruiken. En ben ongeveer 1 tot 2 uur actief met verzorgen en onderhoud van de tuin.
Over het algemeen zeer tevreden met de werkwijze.
En alle dieren zijn gek met mij, waar ik oppas.
Dit is echt genieten van een mooie vakantie.
Ook is het steeds meer, vooral in het hoger segment - Woonboerderijen en Grote Villa's e.d. dat je een vorm van sollicitatie is. En willen ze alles van je weten, wat ze niets aangaat. En je moet ook binnen een week beschikbaar zijn, als ze het plan hebben om weg te gaan. ZE werden zelfs kwaad als ik van die procedure afzag. Meestal zijn het ondernemers met vele mensen in dienst. Die zijn gewent om de lakens uit te delen, en dat iedereen naar hun luistert. Het is graag of heel.
Als ik die verhalen hoor, dit is vragen om moeilijkheden. Dat zegt genoeg over die persoon. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Maar ja het is GRATIS.
Deze bovenstaande ervaringen zijn van de laatste 3 jaar. Daarvoor nooit enig probleem met een aanbieder gehad.
Over het algemeen, vind ik het een schitterend manier van (goedkoop_ vakantie vieren.
En dat zoveel luxe -zoals zwembad, sauna en vaak vergoeding van gemaakte kosten. Zoals reiskosten en vergoeding voor het eten.
Heb nu enkele vaste adressen waar ik eens in twee maanden oppas.
Bij één adres zelfs, mag ik de auto en zeilboot gebruiken. En ben ongeveer 1 tot 2 uur actief met verzorgen en onderhoud van de tuin.
Over het algemeen zeer tevreden met de werkwijze.
En alle dieren zijn gek met mij, waar ik oppas.
Dit is echt genieten van een mooie vakantie.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23 jan 2013 19:28
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Ik heb dit in het verleden altijd wel gedaan via Holiday Link, dit is al weer wat jaartjes geleden en dat heb ik 5x gedaan ofzo, maar ik heb nooit klachten gehad. Misschien dat het bij mij dan altijd goed ging, maar ik wilde wel oudere mensen laten oppassen, want die zijn sowieso netjes op je huis en op je spullen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 jun 2014 16:05
Re: Wie heeft ervaring met Holiday Link huisoppas voor vakantie?
Hallo, Ik heb in 2014 reeds gereageerd.
Ik pas al op woningen op sinds 1994 via holidaylink, en heb al op honderden woningen gepast op woningen en dieren, groot en klein.
Dat iedereen per jaar moet betalen voor onderhoud van de site en andere belangrijke administratieve handelingen is logisch.
Ik vind dat er wel erg negatief gereageerd wordt.
In de regel zijn de meeste mensen juist erg positief over de oppas en wordt de oppasser meestal opnieuw gevraagd om te komen.
Er worden soms wel erg veel eisen gesteld aan de oppasser. Een oppasser komt in een vreemd huis in een vreemde omgeving en moet daar letterlijk opnieuw het wiel uitvinden hoe de mensen alles verzorgd willen hebben.
Het is niet altijd vakantie in een andermans huis zoals er vaak gedacht wordt door de vrager, er wordt soms zoveel gevraagd dat het niet reeël meer is.
Dat is ook de reden dat veel oudere oppassers afhaken en er juist een chronisch tekort aan oppassers ontstaat.
Iedere zomer zie ik het weer, met spoed gevraagd oppas........Op alle adressen waar ik geweest ben sinds 1994 ben ik weer voor een nieuwe periode gevraagd en heb ook ook nooit gehoord van mensen dat ze slechte ervaringen gehad hebben.
Ik vind het dus ook onterecht dat holiday link negatief belicht wordt, door een kleine minderheid.
Er zijn duizenden mensen tevreden per jaar, er zullen altijd mensen negatieve ervaringen hebben, maar dat blijft de ontzettende kleine minderheid.
Mensen kunnen toch op deze manier gerust op vakantie ook in de wetenschap dat er goed voor hun huisdier gezorgd wordt, maar voor de oppasser moet het ook wel een beetje vakantie zijn want die doet zorgt wel gratis voor het huis, de tuin en de dieren tijdens de vakantie van de eigenaar. Dat is toch ook wel wat waard of is thuis blijven een betere optie?
Ik pas al op woningen op sinds 1994 via holidaylink, en heb al op honderden woningen gepast op woningen en dieren, groot en klein.
Dat iedereen per jaar moet betalen voor onderhoud van de site en andere belangrijke administratieve handelingen is logisch.
Ik vind dat er wel erg negatief gereageerd wordt.
In de regel zijn de meeste mensen juist erg positief over de oppas en wordt de oppasser meestal opnieuw gevraagd om te komen.
Er worden soms wel erg veel eisen gesteld aan de oppasser. Een oppasser komt in een vreemd huis in een vreemde omgeving en moet daar letterlijk opnieuw het wiel uitvinden hoe de mensen alles verzorgd willen hebben.
Het is niet altijd vakantie in een andermans huis zoals er vaak gedacht wordt door de vrager, er wordt soms zoveel gevraagd dat het niet reeël meer is.
Dat is ook de reden dat veel oudere oppassers afhaken en er juist een chronisch tekort aan oppassers ontstaat.
Iedere zomer zie ik het weer, met spoed gevraagd oppas........Op alle adressen waar ik geweest ben sinds 1994 ben ik weer voor een nieuwe periode gevraagd en heb ook ook nooit gehoord van mensen dat ze slechte ervaringen gehad hebben.
Ik vind het dus ook onterecht dat holiday link negatief belicht wordt, door een kleine minderheid.
Er zijn duizenden mensen tevreden per jaar, er zullen altijd mensen negatieve ervaringen hebben, maar dat blijft de ontzettende kleine minderheid.
Mensen kunnen toch op deze manier gerust op vakantie ook in de wetenschap dat er goed voor hun huisdier gezorgd wordt, maar voor de oppasser moet het ook wel een beetje vakantie zijn want die doet zorgt wel gratis voor het huis, de tuin en de dieren tijdens de vakantie van de eigenaar. Dat is toch ook wel wat waard of is thuis blijven een betere optie?