LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] volume reclames
volume reclames
Dit is al vaker besproken ,maar er verandert niks en ik ben het zo zat,niet eens voor mezelf ,maar wel voor mijn buren ,vooral die met een baby. Als ik uitzending gemist kijk knallen sommige reclames kei en keihard de kamer in . Ik las her en der dat het alleen maar zo lijkt door verbeterde technieken ,maar wat maakt dat uit,het is gewoon keihard ,en dat kan ook anders want niet alle reclames hebben dat. Enkele asociaal harde van nu zijn : Maggi (a little bit...) of Bisolvon.... het effect is dat ik deze producten onmiddellijk haat ,net als mensen die keihard in mn oren schreeuwen. Waarom mag dit ,geluidsoverlast is een grote stressfactor ,en dit dient geen enkel nut ,is mega irritant . Als ik naar de betreffende merken schrijf (mail) zeggen ze meestal dat het volume gelijk is aan dat van het programma dat het onderbreekt en dat is gewoon niet waar ! en omdat steeds hetzelfde zinnetje wordt opgelepeld lijkt me dat eerder een afpoeier argument dan een serieus antwoord. Die zaten er ook bij,enkele merken onderzochten het en hebben er iets aan gedaan,jammer genoeg weet ik daar nu de naam niet meer van,het kwam ook maar een enkele keer voor ,de meerderheid interesseert het niet en herhaalt de leugen dat het niet anders kan ,zelfde volume is als programma etc. Zoals ik al zei ,niet voor mezelf ,ik woon alleen en kan weglopen ,het is voor mn buren dat ik dit weer aankaart en ik hoop dat er eens iets serieus mee gedaan wordt ,zoals een boete ,want op een andere manier zijn ze helaas niet te bewegen,niet door aanspreken op menselijke fatsoens of omgangs-normen in ieder geval.
Re: volume reclames
Als de TV zo hard staat dat de buren last hebben van de reclames, dan horen de buren de andere programmas ook welKarlein schreef:ik ben het zo zat,niet eens voor mezelf ,maar wel voor mijn buren
Zet dan het volume lager tijdens de reclames?
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ik ken dat bisolvon niet eens, maar dat is omdat ik gewoon geen reclame kijk. Misschien ook een tip voor TS
Het volume van reclames is niet anders, maar het geluid is anders. Plus het psychologische effect: je zit naar iets te kijken wat je wilt zien, wat vervolgens wordt onderbroken of afgelopen is. Dan ervaar je iets anders als irritant. En als hetgeen je wel wilt zien even hard staat ervaar je dat niet zo, omdat je daar voor je plezier naar kijkt.