LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ruud T
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2016 21:16

Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door Ruud T »

Heb in Januari bij de mediamarkt in Middelburg een nieuwe Sony tv gekocht, was de laatste zwarte in een verpakte doos. Was al ingesteld maar hoefde dit niet te betalen omdat dit de laatste zwarte was. Afgelopen weekend na ongeveer een maand ging ik de doos opruimen en tot mijn verbazing vond ik ineens een aankoopbon en reparatie bon onder in de doos op naam van iemand anders. Ben dus terug gegaan naar de mediamarkt in Middelburg om verhaal te halen. Daar werd na het vertellen van mijn verhaal gelijk de Floor manager erbij gehaald die mij vroeg wat ik nu wilde. Ik heb hem toen gevraagd wat mediamarkt mij te bieden had na deze fout om mij een gebruikte en gerepareerde tv voor nieuw te verkopen. Hij bood mij een tegoedbon van 50 euro die ik niet heb geaccepteerd omdat ik een nieuwe tv wilde waarvoor ik had betaald. Die heb ik dan ook gekregen maar kreeg de doos niet mee want daar ging de oude tv weer in terug zodat ze waarschijnlijk het zelfde weer bij een andere klant kunnen uitvoeren. Ik heb ook nog geeneens excus gekregen van de medewerker voor deze fout. Ik wil daarom bij deze een ieder waarschuwen voor als men iets koopt bij de mediamarkt voor dit soort praktijken.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door kokka »

nu ben ik geen groot fan van Mediamarkt, maar ik vind wel dat je hier nogal een aanname doet.
ten eerste hebben ze jouw klacht heel goed opgelost, door je alsnog een nieuwe TV te geven.
het feit dat er een bonnetje onderin de doos ligt wil nog niet perse zeggen dat jouw TV een gerepareerd model is. Hij was al ingesteld, dus is het aannemelijk dat het en showroom model is. deze kan ook in de verkeerde doos zijn gezet.
Dat ze de doos terug willen kan ook zijn omdat ze de TV graag terug sturen naar Sony, of hem verkopen als gebruikt en gerepareerd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door crazyme »

De aanname van ts vind ik ook veel te kort door de bocht. Het is vaak lastig praten met mensen die zo overtuigd zijn van hun gelijk. Ik denk dat mm de tv maar heeft omgeruild om van het gezeur af te zijn.

En dan krijgen ze nu nog een trap na.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door prem »

Eerst was het de laatste....en dan kreeg u een andere. Verklaar dit nader s.v.p.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door olaf79 »

prem schreef:Eerst was het de laatste....en dan kreeg u een andere. Verklaar dit nader s.v.p.
Nieuwe voorraad?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door olaf79 »

kokka schreef:nu ben ik geen groot fan van Mediamarkt, maar ik vind wel dat je hier nogal een aanname doet.
ten eerste hebben ze jouw klacht heel goed opgelost, door je alsnog een nieuwe TV te geven.
het feit dat er een bonnetje onderin de doos ligt wil nog niet perse zeggen dat jouw TV een gerepareerd model is. Hij was al ingesteld, dus is het aannemelijk dat het en showroom model is. deze kan ook in de verkeerde doos zijn gezet.
Dat ze de doos terug willen kan ook zijn omdat ze de TV graag terug sturen naar Sony, of hem verkopen als gebruikt en gerepareerd.
Ook een showroom model mag niet als nieuw verkocht worden. Zo'n model heeft misschien weken of maanden continue staan branden en dat komt de levensduur niet ten goede.

Ik vind een reparatiebon in een doos wel verdacht hoor. Die bon komt daar niet zomaar...
De klacht is niet heel goed opgelost, omdat men eerst TS met een tegoedbon heeft proberen af te schepen. Nu weten we inmiddels wel dat grote bedrijven bij bosjes tegelijk omvallen, dus ik zou sowieso geen tegoedbonnen of cadeaukaarten meer aannemen zonder deze direct te besteden. Maar dat ter zijde. De enige oplossing in deze was om een nieuwe tv mee te geven. De doos hadden ze niet mogen houden, de doos is onderdeel van het gekochte product en dus eigendom van TS. Als MM geen doos heeft voor de ingeruilde tv, is dat hun probleem.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door kokka »

ts heeft het erover dat hij wist dat hij al ingesteld was, maar dat hij er niet voor hoefde te betalen. klinkt mij als een korting op een showroom model.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dat is jouw interpretatie. Bij mij klinkt het als een extra service. Dan nog, een showroom model moet als dusdanig verkocht worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:Dat is jouw interpretatie. Bij mij klinkt het als een extra service. Dan nog, een showroom model moet als dusdanig verkocht worden.
Dat het een showroom model is, is eveneens een interpretatie. Misschien was het een nieuw model wat al was voorzien van instellingen maar nooit afgehaald door de klant.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door crazyme »

We kunnen van alles verzinnen. Misschien stond het serienummer op de reparatiebon. Ts zou het kunnen zeggen maar daar horen we helemaal niets meet van.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door Quark »

Als je een nieuw product koopt en deze bevalt niet, mag je hem binnen een bepaalde tijd retourneren. Een bedrijf controleert zo'n product en verkoopt hem opnieuw.
Zelf heb ik in 2007 bij de Wehkamp een Philips LCD tv gekocht. Toen ik hem uitpakte ( en je kon echt niet zien dat hij gebruikt was) en hem wilde installeren bleek dat dit allemaal al was gebeurt. De klantenservice van Wehkamp gaf toe dat het een retour product was en gaf mij gelijk 50 euro plus de bezorgkosten terug . Dit heb ik toen geaccepteerd, de TV doet het nog steeds goed.

Cool Bleu bied deze producten op Marktplaats aan als tweede kansjes

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door moederslink »

Ruud T schreef:Heb in Januari bij de mediamarkt in Middelburg een nieuwe Sony tv gekocht, was de laatste zwarte in een verpakte doos.
Ik denk dat het dus geen showmodel was.
Ik moet eerlijk zeggen dat , als ik een reparatiebon en aankoopbon met de naam van een ander onderin de doos vind , ik dan toch ook wel even erg raar sta te kijken.
Je betaalt voor een nieuwe tv en niet voor een gebruikte/ gerepareerde / reeds ingestelde tv.
Moeilijk hard te maken , maar ik was ook teruggegaan en had een splinternieuwe , niet ingestelde tv er voor teruggevraagd
Quark schreef:Als je een nieuw product koopt en deze bevalt niet, mag je hem binnen een bepaalde tijd retourneren. Een bedrijf controleert zo'n product en verkoopt hem opnieuw.
Zelf heb ik in 2007 bij de Wehkamp een Philips LCD tv gekocht. Toen ik hem uitpakte ( en je kon echt niet zien dat hij gebruikt was) en hem wilde installeren bleek dat dit allemaal al was gebeurt. De klantenservice van Wehkamp gaf toe dat het een retour product was en gaf mij gelijk 50 euro plus de bezorgkosten terug . Dit heb ik toen geaccepteerd, de TV doet het nog steeds goed.

Cool Bleu bied deze producten op Marktplaats aan als tweede kansjes
Het komt dus vaker voor :(

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Tv van MediaMarkt blijkt niet nieuw

Ongelezen bericht door sjoegel »

Logisch dat ze de tweede kans apparaten proberen te verkopen maar het scheelt veel gedoe wanneer ze het er eerlijk bijzetten. Dit soort verhalen blijven nog jaren rondzingen.

Gesloten