LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 feb 2016 19:44
Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Via Kilroy Travel een reis naar Australië en Nieuw Zeeland geboekt, inclusief autohuur bij JUCY. Helaas moet de reis ingekort worden door omstandigheden die door de reis- en annuleringsverzekering niet worden gedekt.
In de voorwaarden van het autoverhuurbedrijf JUCY staat dat bij annulering voor 22 dagen van aanvang van de autohuur 100% refund is gegarandeerd. Dat betekent voor 1 maart 2016. Echter beroept KILROY Travel zich nu op de ANVR voorwaarden: KILROY hanteert 100% annuleringskosten over alle producten. Hierbij wordt artikel 12.2.C en D van de ANVR Reisvoorwaarden in acht genomen.
De voorwaarden van JUCY zijn ons inziens door KILROY van toepassing verklaard. De voorwaarden van de verhuurder van de auto zijn meegestuurd met de boeking. Op het moment dat we nu (op tijd) annuleren, kan KILROY het totale bedrag dus terugvorderen van JUCY. Dat er eventuele annuleringskosten worden gerekend is terecht. Maar dat KILROY het totaal bedrag terug krijgt van JUCY (€800) als we nu annuleren en het niet aan ons terug geven, is vreemd, daar er reeds 100% betaald is door ons. Het verzoek dit in alle redelijkheid te herbeoordelen wordt niet ingewilligd.
Kan het echt zo zijn dat als wij annuleren dat KILROY € 800 terug krijgt en het niet aan ons terug geeft omdat zij zich beroepen op de ANVR reisvoorwaarden? En gelden deze voorwaarden boven de voorwaarden van de verhuurder JUCY zelf? Moeten we nu voor 1 maart a.s. annuleren of niet?
In de voorwaarden van het autoverhuurbedrijf JUCY staat dat bij annulering voor 22 dagen van aanvang van de autohuur 100% refund is gegarandeerd. Dat betekent voor 1 maart 2016. Echter beroept KILROY Travel zich nu op de ANVR voorwaarden: KILROY hanteert 100% annuleringskosten over alle producten. Hierbij wordt artikel 12.2.C en D van de ANVR Reisvoorwaarden in acht genomen.
De voorwaarden van JUCY zijn ons inziens door KILROY van toepassing verklaard. De voorwaarden van de verhuurder van de auto zijn meegestuurd met de boeking. Op het moment dat we nu (op tijd) annuleren, kan KILROY het totale bedrag dus terugvorderen van JUCY. Dat er eventuele annuleringskosten worden gerekend is terecht. Maar dat KILROY het totaal bedrag terug krijgt van JUCY (€800) als we nu annuleren en het niet aan ons terug geven, is vreemd, daar er reeds 100% betaald is door ons. Het verzoek dit in alle redelijkheid te herbeoordelen wordt niet ingewilligd.
Kan het echt zo zijn dat als wij annuleren dat KILROY € 800 terug krijgt en het niet aan ons terug geeft omdat zij zich beroepen op de ANVR reisvoorwaarden? En gelden deze voorwaarden boven de voorwaarden van de verhuurder JUCY zelf? Moeten we nu voor 1 maart a.s. annuleren of niet?
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Definieer " door omstandigheden die door de reis- en annuleringsverzekering niet worden gedekt "
Het klinkt me in de oren alsof er een hele dure reis is geboekt waar men het geld niet voor heeft. En dan via zelfbedachte annulering constructies geld proberen terug te halen
Het klinkt me in de oren alsof er een hele dure reis is geboekt waar men het geld niet voor heeft. En dan via zelfbedachte annulering constructies geld proberen terug te halen
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Als je de reis inclusief de autohuur als pakket hebt geboekt bij Kilroy, lijkt het me niet dat je hun voorwaarden zomaar aan de kant kan schuiven, of om hun heen kan gaan. Als je de auto afhaalt betaal je er ook niet voor, dat heb je al bij Killroy gedaan. Zij betalen de verhuurder.E.Visser82 schreef:Via Kilroy Travel een reis naar Australië en Nieuw Zeeland geboekt, inclusief autohuur bij JUCY. Helaas moet de reis ingekort worden door omstandigheden die door de reis- en annuleringsverzekering niet worden gedekt.
In de voorwaarden van het autoverhuurbedrijf JUCY staat dat bij annulering voor 22 dagen van aanvang van de autohuur 100% refund is gegarandeerd. Dat betekent voor 1 maart 2016. Echter beroept KILROY Travel zich nu op de ANVR voorwaarden: KILROY hanteert 100% annuleringskosten over alle producten. Hierbij wordt artikel 12.2.C en D van de ANVR Reisvoorwaarden in acht genomen.
De voorwaarden van JUCY zijn ons inziens door KILROY van toepassing verklaard. De voorwaarden van de verhuurder van de auto zijn meegestuurd met de boeking. Op het moment dat we nu (op tijd) annuleren, kan KILROY het totale bedrag dus terugvorderen van JUCY. Dat er eventuele annuleringskosten worden gerekend is terecht. Maar dat KILROY het totaal bedrag terug krijgt van JUCY (€800) als we nu annuleren en het niet aan ons terug geven, is vreemd, daar er reeds 100% betaald is door ons. Het verzoek dit in alle redelijkheid te herbeoordelen wordt niet ingewilligd.
Kan het echt zo zijn dat als wij annuleren dat KILROY € 800 terug krijgt en het niet aan ons terug geeft omdat zij zich beroepen op de ANVR reisvoorwaarden? En gelden deze voorwaarden boven de voorwaarden van de verhuurder JUCY zelf? Moeten we nu voor 1 maart a.s. annuleren of niet?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 feb 2016 19:44
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
We zitten op dit moment in Australië en moeten helaas terug. Dat heeft niets met geld gebrek te maken (vreemde aanname) maar met hele vervelende omstandigheden die helaas niet 1e of 2e lijn zijn en daarom niet worden gedekt door de annuleringsverzekering.
De vraag waar we antwoord op zoeken is: de reisorganisatie KILROY krijgt het geld dat we betaald hebben voor de auto huur terug van het verhuurbedrijf omdat we op tijd annuleren. Maar berekent het niet door aan ons omdat ze zich op hun eigen voorwaarden beroepen en dat wringt. Kunnen we hier iets aan doen of hebben we pech. Bedankt
De vraag waar we antwoord op zoeken is: de reisorganisatie KILROY krijgt het geld dat we betaald hebben voor de auto huur terug van het verhuurbedrijf omdat we op tijd annuleren. Maar berekent het niet door aan ons omdat ze zich op hun eigen voorwaarden beroepen en dat wringt. Kunnen we hier iets aan doen of hebben we pech. Bedankt
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 feb 2016 19:44
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
n.v.t.
Laatst gewijzigd door E.Visser82 op 28 feb 2016 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Met wie heb je een overeenkomst? Van die partij gelden sowieso de voorwaarden.
Indien je ook de voorwaarden van een andere partij heb moeten aanvaarden, dan kun je stellen dat beide algemene voorwaarden van toepassing zijn. In dat geval kun je naar verwachting met succes aanvoeren dat het voor de consument meest gunstigste beding in de voorwaarden van kracht is.
Indien je ook de voorwaarden van een andere partij heb moeten aanvaarden, dan kun je stellen dat beide algemene voorwaarden van toepassing zijn. In dat geval kun je naar verwachting met succes aanvoeren dat het voor de consument meest gunstigste beding in de voorwaarden van kracht is.
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Het klinkt inderdaad niet rechtvaardig en ook zeker niet erg klantvriendelijk van Kilroy.
heb je dit al voorgelegd aan de ANVR?
je zou ook naar het juridisch loket kunnen, of je rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
heb je dit al voorgelegd aan de ANVR?
je zou ook naar het juridisch loket kunnen, of je rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
U vraag " kunnen we er iets tegen doen of hebben we pech?" werd door mij beantwoord. Niks jaloers aan.E.Visser82 schreef:Wat een nare jaloerse manier van reageren Igen. Totaal niet behulpzaam of met enig verstand/onderbouwing...
Verder heeft u nog steeds pech. U zit downunder en daar hebben ze andere regels dan hier.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 feb 2016 19:44
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Hartelijk dank voor de reacties tot nu toe.
Voor de ANVR geldt: Wat betreft klachten over je reis, reisbureau of touroperator wijzen wij je er op dat alle ANVR-leden zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Reizen, zie hiervoor de ANVR Consumentenvoorwaarden. De ANVR is géén consumentenorganisatie en bemiddelt niet tussen jou en de reisonderneming.
Morgen bellen dus met het Juridisch Loket... wordt vervolgd
Voor de ANVR geldt: Wat betreft klachten over je reis, reisbureau of touroperator wijzen wij je er op dat alle ANVR-leden zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Reizen, zie hiervoor de ANVR Consumentenvoorwaarden. De ANVR is géén consumentenorganisatie en bemiddelt niet tussen jou en de reisonderneming.
Morgen bellen dus met het Juridisch Loket... wordt vervolgd
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Maar...u gaat bellen terwijl u in Australië bent? Bijzonder, op z'n zachtst gezegd.
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
En dit zegt hun site:IK WIL MIJN HUURAUTO ANNULEREN - HOE DOE IK DAT EN KRIJG IK DAN MIJN GELD TERUG?
Neem zo snel mogelijk contact op met KILROY als je je huurauto wilt annuleren. Als je op het laatste moment nog wilt annuleren en KILROY is gesloten, zorg dan dat je bij het autoverhuurbedrijf zelf de annulering in orde maakt.
Regels voor het terugkrijgen van je geld zijn erg verschillend, KILROY kan je waarschijnlijk meer vertellen over de omstandigheden rondom jouw boeking.
Lijkt me niet dat ze altijd bij annulering alle kosten houden.
Verder vind ik het wel dapper van je dat je bij zo'n ongeregeld stel jongeren zo'n dure reis durfde te boeken. Ik zou er ver van wegblijven. Zoveel kindjes in een organisatie, da's een garantie voor problemen.
Neem zo snel mogelijk contact op met KILROY als je je huurauto wilt annuleren. Als je op het laatste moment nog wilt annuleren en KILROY is gesloten, zorg dan dat je bij het autoverhuurbedrijf zelf de annulering in orde maakt.
Regels voor het terugkrijgen van je geld zijn erg verschillend, KILROY kan je waarschijnlijk meer vertellen over de omstandigheden rondom jouw boeking.
Lijkt me niet dat ze altijd bij annulering alle kosten houden.
Verder vind ik het wel dapper van je dat je bij zo'n ongeregeld stel jongeren zo'n dure reis durfde te boeken. Ik zou er ver van wegblijven. Zoveel kindjes in een organisatie, da's een garantie voor problemen.
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Het is een aanname dat de reisorganisatie dat geld terugkrijgt. Het hoeft niet zo te zijn dat de overeenkomst die de reisorganisatie met de verhuurder heeft onder de zelfde voorwaarden zijn als individuele particuliere huurovereenkomsten. Haar kan namelijk ook zijn dat ze een bepaalde deal hebben dat de reisorganisatie lagere tarieven heeft met andere voorwaarden.De vraag waar we antwoord op zoeken is: de reisorganisatie KILROY krijgt het geld dat we betaald hebben voor de auto huur terug van het verhuurbedrijf omdat we op tijd annuleren.
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Kilo Travel verklaart o.a. de volgende bepaling van toepassing:
12.2.d. Indien .. bijzondere diensten worden aangeboden zoals ... autohuur ..., kunnen voor dat vervoer c.q. die bijzondere diensten afwijkende annuleringsbepalingen gelden. Deze worden vooraf aan de reiziger kenbaar gemaakt.
Ze verklaren dus zelf dat de voorwaarden van Juce gelden! U hebt dus recht op teruggave van uw geld onder de voorwaarden van Juce.
Meer specifieke voorwaarden gaan overigens altijd voor algemenere voorwaarden. En bij twijfel moeten deze in het voordeel van de consument worden uitgelegd.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
12.2.d. Indien .. bijzondere diensten worden aangeboden zoals ... autohuur ..., kunnen voor dat vervoer c.q. die bijzondere diensten afwijkende annuleringsbepalingen gelden. Deze worden vooraf aan de reiziger kenbaar gemaakt.
Ze verklaren dus zelf dat de voorwaarden van Juce gelden! U hebt dus recht op teruggave van uw geld onder de voorwaarden van Juce.
Meer specifieke voorwaarden gaan overigens altijd voor algemenere voorwaarden. En bij twijfel moeten deze in het voordeel van de consument worden uitgelegd.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Ik begrijp de casus zo dat de reisorganistatie de voorwaarden van het verhuurbedrijf heeft doorgegeven.
De casus is TS annuleert de reisorganisatie krijgt daardoor bijvoorbeeld 200 euro terug van het verhuurbedrijf. De reisorganisatie steekt die 200 euro in eigen zag. Jij stelt dat TS pech heeft, omdat hier andere regels gelden dan daar. Weet je ook wat de regels hier zeggen over dergelijke voorwaarden?igen schreef:Verder heeft u nog steeds pech. U zit downunder en daar hebben ze andere regels dan hier.
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Ja, je kunt veel beter een bedrijf hebben dat door senior managers wordt geleid. Zoals V&D of USG bijvoorbeeld. Of OAD om in de reisbranche te blijven.igen schreef: Verder vind ik het wel dapper van je dat je bij zo'n ongeregeld stel jongeren zo'n dure reis durfde te boeken. Ik zou er ver van wegblijven. Zoveel kindjes in een organisatie, da's een garantie voor problemen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 feb 2016 19:44
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Update:
We zijn terug in NL en hebben vanmorgen met de rechtsbijstand van Achmea gebeld. Heel goed nieuws! We hebben een ijzersterke zaak en de verzekeraar heeft onze zaak 'afgekocht' en gaat er mee aan de slag. Dit betekent dat we vanmiddag nog onze €874 teruggestort hebben gekregen van Achmea. Kilroy staat niet in zijn recht het geld dat de autoverhuurder uit Nieuw Zeeland heeft teruggestort aan hen te houden. De voor de consument meest gunstige voorwaarden gelden.
Hoop dat anderen ook iets aan ons verhaal hebben in de toekomst.
Koude douche voor Kilroy
Warme douche voor Achmea Rechtsbijstand
Dank voor de reacties
We zijn terug in NL en hebben vanmorgen met de rechtsbijstand van Achmea gebeld. Heel goed nieuws! We hebben een ijzersterke zaak en de verzekeraar heeft onze zaak 'afgekocht' en gaat er mee aan de slag. Dit betekent dat we vanmiddag nog onze €874 teruggestort hebben gekregen van Achmea. Kilroy staat niet in zijn recht het geld dat de autoverhuurder uit Nieuw Zeeland heeft teruggestort aan hen te houden. De voor de consument meest gunstige voorwaarden gelden.
Hoop dat anderen ook iets aan ons verhaal hebben in de toekomst.
Koude douche voor Kilroy
Warme douche voor Achmea Rechtsbijstand
Dank voor de reacties
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Dat de verzekeraar je afkoopt betekent dat ze juist niet aan de slag gaan. Vanuit de verzekeraar een logische stap maar het gevolg is wel dat de andere partij geen prikkel voelt om dit voor andere consumenten goed op te lossen. Misschien is een klacht bij de ConsuWIjzer een idee?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 feb 2016 19:44
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Dat is wat ze ons gezegd hebben. Ben wel nieuwsgierig wat de vezekeraar dan bedoelt met afkoop en aan de slag gaan... Dank voor de tip!
Re: Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug
Als ze aan de slag zouden gaan, zouden ze de zaak voir u gaan verhalen. Nu hebben ze geen zin daarin en kopen u af. Case closed.