LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau's en overlijden van schuldenaar.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tijger1

Re: Incassobureau's en overlijden van schuldenaar.

Ongelezen bericht door tijger1 »

De huur voor dat huis zal wel betasld zijn, dus laat ze maar douwen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

timo716 schreef:Goedkoopste wat hier in de buurt is, is 120 euro per maand. Omdat er best wat in moet.
Een microbioloog die dit niet kan betalen? bijzonder...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

tijger1 schreef:De huur voor dat huis zal wel betasld zijn, dus laat ze maar douwen.
is iets te makkelijk, meestal staat deze voorwaarde gewoon in de huurovereenkomst.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij mijn moeder moest binnen 1 week het appartement schoon en leeg zijn. Dat gaf een enorme druk in die week, en de uitvaart regelen en alles inpakken en wegbrengen. Was echt afschuwelijk moet ik zeggen.
Zo zijn de regels en na 7 dagen zat er alweer een ander oudje in. Heel bizar en naar.
Er is geen huurovereenkomst zoals bij een WBV , je betaalt maandelijks een eigen bijdrage via het CAK .
Er kwam wel een plakkaat op de deur met " verboden toegang " , aangebracht door de verzorging.
En wij hadden de verzorging op het hart gedrukt niemand in het appartement verder toe te laten zodat er ook niets kon worden weggehaald door wie dan ook en daar moet je dan maar op vertrouwen.
Is overigens goed gegaan gelukkig!

grun

Ongelezen bericht door grun »

moederslink schreef:Bij mijn moeder moest binnen 1 week het appartement schoon en leeg zijn.
Bij het overlijden van mijn vader was dat formeel ook zo. Maar toen ik na de uitvaart in zijn kamer stond en geen idee had wat ik ermee aan moest, kwam de concierge van het tehuis me condoleren en bood aan de ontruiming te regelen. Volgens hem was er in een kelder een magazijn waar ze die spullen opsloegen en af en toe iets weggaven c.q. voor een zacht prijsje verkochten aan een ander oudje die het niet al te breed had. Het kan natuurlijk ook dat hij zelf een handeltje met opkopers had. Niet dat de meubels erg waardevol waren, op de tv en het electrisch bedienbare seniorenbed na.

Ik was in ieder geval allang blij ervan af te zijn. Het enige wat ik meenam waren de fotoalbums en wat documenten.
Laatst gewijzigd door grun op 03 mar 2016 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

timo716

Ongelezen bericht door timo716 »

thecure schreef:
timo716 schreef:Goedkoopste wat hier in de buurt is, is 120 euro per maand. Omdat er best wat in moet.
Een microbioloog die dit niet kan betalen? bijzonder...

Studeer nu verder met moleculaire biologie.

Maar ja wij hebben ook al art 461 opgehangen.

tijger1

In veel wooncomplexen/seniorencomplexen is de huursituatie sterk gewijzigd. Vele zijn overgegaan op een normale huurverhouding. Dus zelf huur betalen en daarnaast zorg inkopen. En als dan de huur betaald is, is er genoeg tijd om de boel leeg te halen.
Het gaat hier mijns inziens niet over een kamer in een verpleeghuis of zo.

moederslink

timo716 schreef:...... omdat het woonzorg complex al roept dat maandag het huis leeg moet zijn..
...
tijger1 schreef:In veel wooncomplexen/seniorencomplexen is de huursituatie sterk gewijzigd. Vele zijn overgegaan op een normale huurverhouding. Dus zelf huur betalen en daarnaast zorg inkopen. En als dan de huur betaald is, is er genoeg tijd om de boel leeg te halen.
Het gaat hier mijns inziens niet over een kamer in een verpleeghuis of zo.
@tijger1,
Het gaat hier idd niet over 1 kamer in een verpleeghuis .
Ik denk dat het in het geval van TS anders ligt ; het huis ( appartement , denk ik ) moet as maandag al leeggeruimd zijn, dus in zijn/ haar geval zal het hetzelfde zijn als bij mijn moeder, denk je niet?
Tja , als je zelf de huur betaalt kan het woonzorgcomplex je immers ook niet dwingend pushen lijkt mij....
Maar de TS kan wel uitsluitsel hierover geven :D

moederslink

grun schreef:
moederslink schreef:Bij mijn moeder moest binnen 1 week het appartement schoon en leeg zijn.
Bij het overlijden van mijn vader was dat formeel ook zo. Maar toen ik na de uitvaart in zijn kamer stond en geen idee had wat ik ermee aan moest, kwam de concierge van het tehuis me condoleren en bood aan de ontruiming te regelen. Volgens hem was er in een kelder een magazijn waar ze die spullen opsloegen en af en toe iets weggaven c.q. voor een zacht prijsje verkochten aan een ander oudje die het niet al te breed had. Het kan natuurlijk ook dat hij zelf een handeltje met opkopers had. Niet dat de meubels erg waardevol waren, op de tv en het electrisch bedienbare seniorenbed na.

Ik was in ieder geval allang blij ervan af te zijn. Het enige wat ik meenam waren de fotoalbums en wat documenten.
@grun,
dat is ongelooflijk aardig en meewerkend van deze conciërge!
Ik heb dat indertijd ook gevraagd daar , maar er was geen ruimte , zeiden ze :(
En verder nul komma nul medewerking , alleen maar pushen...
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 mar 2016 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

tijger1

@moederslink

Dat ze iets niet kunnen, hoeft ze niet te weerhouden dat toch te doen. :-)

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Uw Jurist schreef:U moet alsnog z.s.m. beneficiair aanvaarden, of zelfs verwerpen (als u met het laatste geen ander benadeelt). Tenminste als dat nog lukt.
Geen zaakwaarneming art 198 BW6??

timo716

Nee er is geen zaakwaarnemer.
Dat kan pas als alles beschreven is en dan de beschrijving naar de kantonrechter sturen.

tijger1

Hier is zaakwaarneming natuurlijk helemaal niet van toepassing.

De Ts schrijft dat hij executeur is.

chrisd1

tijger1 schreef:De Ts schrijft dat hij executeur is.
In zijn OP schrijft TS, dat hij in het testament is aangewezen als executeur; niet, dat hij die benoeming al aanvaard heeft.

tijger1

Maar dat maakt hem nog geen zaakwaarnemer.

chrisd1

Artikel 198 BW6: Zaakwaarneming is het zich willens en wetens en op redelijke grond inlaten met de behartiging van eens anders belang, zonder de bevoegdheid daartoe aan een rechtshandeling of een elders in de wet geregelde rechtsverhouding te ontlenen??
Waarom zou iemand, die die boel ontruimd en tijdelijk opslaat of, als het niks meer voorstelt naar de kringloper/milieustraat brengt, daar niet onder kunnen vallen??

tijger1

Ala de Ts dat zomaar doet, komt hij in conflict met het feit dat hij erfgenaam is.

Juist elke andere persoon zou zich kunnen opwerpen als zaakwaarnemer. Een erfgenasm moet op zijn telken passen.

chrisd1

tijger1 schreef:Juist elke andere persoon zou zich kunnen opwerpen als zaakwaarnemer.
Zolang er een executeur is aangewezen resp. er nabestaanden zijn: not me.

timo716

Er is een testament uit 1988 van voor mijn geboorte dat als er een kind is die de enige erfgenaam is.

Als ik het had verworpen dan kwamen ze bij mijn zwaar dementerende oma uit die handelingsonbekwaam is. Echter heeft ze al zijn krant opgezegd voor dat de papieren van de rechtbank rond waren.

Dus als ik het verwierp had ik minimaal 7 mensen de kosten laten maken voor het verwerpen/ beneficiair aanvaarden.

Ik heb reeds mijn moeder gemachtigd mij bij te staan in het regelen van zijn financiële chaos.

Echter moet elke deurwaarder er akkoord mee gaan dat ik de boedel verkoop of opslag van de spullen.

Echter staan er veel kapotte dingen:
Bank zonder zitting en poot.
Spaanplaat kast van 35 jaar oud die op instorten staat.
Kapotte wasmachine.
Zijn telefoon is zwaar beschadigd.

3 van de 4 stoelen van de eethoek zijn kapot waardoor zitten op die stoel voor gevaar van eigen leven is.

Wij nodigen al die schuldeisers uit te komen kijken en als ze akkoord gaan met de boedel verkoop en de biedingen op een paar items dan pas kunnen wij het huis leeg halen.

chrisd1

timo716 schreef:Wij nodigen al die schuldeisers uit te komen kijken en als ze akkoord gaan met de boedel verkoop en de biedingen op een paar items dan pas kunnen wij het huis leeg halen.
Er is dan beslag gelegd??
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 06 mar 2016 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten