Nou de vakzaak heeft mij vaak genoeg laten zitten. Bijvoorbeeld door 2 weken na aankoop opeens met de noorderzon te zijn vertrokken...audiofreak1 schreef:1 tip! Zodra je het geld terug hebt ga je naar een zelfstandige vakzaak, koop daar zeker geen Philips want die zijn technisch allemaal even slecht.
Laat je adviseren voor een Panasonic, Samsung, Sony, etc en ga genieten. Bij een technisch probleem lost de vakzaak het goed voor je op. Maar die vakzaak is wel duurder dan de 21% aktie bij MM! Die 21% aktie heeft tot nu toe alleen maar frustraties opgeleverd! Geweldig he, zo'n Mediamarkt.
Hele volksstammen willen voor een dubbeltje op de 1e rang zitten en goedkoop is weer duurkoop gebleken!
Een vakzaak laat een klant niet zitten, die wil een klant voor het leven!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
-
- Berichten: 32340
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Een heel lang verhaal in het openingsbericht waar ik al niet veel van snap.
Inderdaad, MM staat niet zo goed bekend. Niet met adviezen, niet met service.
Inderdaad, Philips maakt niet bepaald de beste kwaliteit tv's. Van gloeilampen hadden ze meer verstand...
Maar MM stroomt dagelijks vol met klanten, en Philips tv's worden nog steeds gewoon verkocht. Dus ja, er zal wel een reden voor zijn?
Als ik het verhaal lees zie ik veel connectiviteitsproblemen? Eerlijk gezegd, ik heb nog een oude glasbak, en die hou ik zo lang mogelijk. Ik heb geen verstand van al die verbindingen, en snap er ook helemaal niets van. Laat staan dat ik het kan installeren. Dat gaat mij simpelweg niet lukken. Een tv moet niet zeuren, hij moet het gewoon doen. Ik moet gewoon de stekker in het contact doen, op de aan/uit knop drukken, en dan moet het klaar zijn.
Zal ik de enige zijn voor wie het zo werkt? Waarschijnlijk niet. Misschien is het voor de topicstarter, net als voor mij, gewoon allemaal te ingewikkeld, zeker met zo'n baggermerk als Philips. Een bedrijf als MM kan al te vaak geen goed advies geven. Een vertrouwde vakzaak dan? Dat hoeft niet. Ik heb onlangs een miskoop gedaan bij de plaatselijke computerwinkel. Ging om draadloos internet in huis. Dacht dat ze er daar meer verstand van hadden. Dus niet. Het signaal is nauwelijks sterk genoeg. Ik had toch een sterkere router nodig, waar ik ook om vroeg. Een vakzaak is dus ook niet altijd zaligmakend.
Ik denk eigenlijk dat er een hele grote omslag in het denken moet komen. Dat mensen gaan begrijpen dat niet iedereen overweg kan met alle nieuwe snufjes en trucjes. Dat daarom niet iedereen maar alles moet willen omdat een ander het ook heeft.
Inderdaad, MM staat niet zo goed bekend. Niet met adviezen, niet met service.
Inderdaad, Philips maakt niet bepaald de beste kwaliteit tv's. Van gloeilampen hadden ze meer verstand...
Maar MM stroomt dagelijks vol met klanten, en Philips tv's worden nog steeds gewoon verkocht. Dus ja, er zal wel een reden voor zijn?
Als ik het verhaal lees zie ik veel connectiviteitsproblemen? Eerlijk gezegd, ik heb nog een oude glasbak, en die hou ik zo lang mogelijk. Ik heb geen verstand van al die verbindingen, en snap er ook helemaal niets van. Laat staan dat ik het kan installeren. Dat gaat mij simpelweg niet lukken. Een tv moet niet zeuren, hij moet het gewoon doen. Ik moet gewoon de stekker in het contact doen, op de aan/uit knop drukken, en dan moet het klaar zijn.
Zal ik de enige zijn voor wie het zo werkt? Waarschijnlijk niet. Misschien is het voor de topicstarter, net als voor mij, gewoon allemaal te ingewikkeld, zeker met zo'n baggermerk als Philips. Een bedrijf als MM kan al te vaak geen goed advies geven. Een vertrouwde vakzaak dan? Dat hoeft niet. Ik heb onlangs een miskoop gedaan bij de plaatselijke computerwinkel. Ging om draadloos internet in huis. Dacht dat ze er daar meer verstand van hadden. Dus niet. Het signaal is nauwelijks sterk genoeg. Ik had toch een sterkere router nodig, waar ik ook om vroeg. Een vakzaak is dus ook niet altijd zaligmakend.
Ik denk eigenlijk dat er een hele grote omslag in het denken moet komen. Dat mensen gaan begrijpen dat niet iedereen overweg kan met alle nieuwe snufjes en trucjes. Dat daarom niet iedereen maar alles moet willen omdat een ander het ook heeft.
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Nou, naar meer dan 6 weken eindelijk krijg ik me geld terug.
En moet blij zijn met een waardebon van 30,- terwijl ik veel meer kosten gemaakt heb door dit grapje.
Conclusie : MM Online is zeer klant onvriendelijke en totaal geen gevoel coulance als het om hun eigen fouten gaat.
Nu gewoon weer een Samsung bestelen want er komt hier nooit meer iets van Philips in mijn huis !
En moet blij zijn met een waardebon van 30,- terwijl ik veel meer kosten gemaakt heb door dit grapje.
Conclusie : MM Online is zeer klant onvriendelijke en totaal geen gevoel coulance als het om hun eigen fouten gaat.
Nu gewoon weer een Samsung bestelen want er komt hier nooit meer iets van Philips in mijn huis !
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Tja - Mediamarkt heeft niet voor niets de slogan 'ben toch niet gek'.
Nee, dat ben ik niet. Dus dingen waar ik zelf kan repareren - die misschien nog bij deze dozenschuiver , puur economische beslissing.
Maar complexere zaken die ik niet kan herstellen , of die ik niet mag herstellen (garantie etc) - liever via een lokale zaak.
Ja, da`s duurder - maar beter dan online met alleen maar anonieme callcenter mensen die niets kunnen/mogen of zo weinig verdienen om alle klachten aan te horen dat ze niet meer gemotiveerd zijn om om er iets aan te doen.
Nee, dat ben ik niet. Dus dingen waar ik zelf kan repareren - die misschien nog bij deze dozenschuiver , puur economische beslissing.
Maar complexere zaken die ik niet kan herstellen , of die ik niet mag herstellen (garantie etc) - liever via een lokale zaak.
Ja, da`s duurder - maar beter dan online met alleen maar anonieme callcenter mensen die niets kunnen/mogen of zo weinig verdienen om alle klachten aan te horen dat ze niet meer gemotiveerd zijn om om er iets aan te doen.
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Mijn tv is binnen 6 dagen perfect gerepareerd door M Markt, oh ja ik kreeg een leen tv mee gedurende de reparatietijd:, gekker kunnen ze het toch niet maken a la van Gaal( deze man zet zich elke dag te kijk)Guardian72 schreef:Tja - Mediamarkt heeft niet voor niets de slogan 'ben toch niet gek'.
Nee, dat ben ik niet. Dus dingen waar ik zelf kan repareren - die misschien nog bij deze dozenschuiver , puur economische beslissing.
Maar complexere zaken die ik niet kan herstellen , of die ik niet mag herstellen (garantie etc) - liever via een lokale zaak.
Ja, da`s duurder - maar beter dan online met alleen maar anonieme callcenter mensen die niets kunnen/mogen of zo weinig verdienen om alle klachten aan te horen dat ze niet meer gemotiveerd zijn om om er iets aan te doen.
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Ik denk dat het ook erg uitmaakt welke medewerker je achter de service balie treft.
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
[quote="olaf79"]Ik denk dat het ook erg uitmaakt welke medewerker je achter de service balie treft.[/quote]
Hallo wat een kul verhaal, mijn ervaring is dat de medewerkers vriendelijk zijn zoals bij BCC etc etc, moet ook wel zo zijn om klanten te houden.
Ook de klant gaat wel eens buiten z,n boekje tegen een medewerker
Hallo wat een kul verhaal, mijn ervaring is dat de medewerkers vriendelijk zijn zoals bij BCC etc etc, moet ook wel zo zijn om klanten te houden.
Ook de klant gaat wel eens buiten z,n boekje tegen een medewerker
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Har06 schreef:olaf79 schreef:Ik denk dat het ook erg uitmaakt welke medewerker je achter de service balie treft.[/quote]
Hallo wat een kul verhaal, mijn ervaring is dat de medewerkers vriendelijk zijn zoals bij BCC etc etc, moet ook wel zo zijn om klanten te houden.
Ook de klant gaat wel eens buiten z,n boekje tegen een medewerker
Niks kul verhaal, maakt wel degelijk uit en zelfs per filiaal verschillend hoe je wordt geholpen. Dat jij die ervaring niet hebt wil niet zeggen dat niet voorkomt.
Genoeg draadjes en lijntjes te vinden op dit forum, zou jij toch moeten weten Har
Har heeft ervaring met klanten welke buiten de boekjes gaan ??
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Teunbosseman schreef:Har06 schreef:olaf79 schreef:Ik denk dat het ook erg uitmaakt welke medewerker je achter de service balie treft.[/quote]
Hallo wat een kul verhaal, mijn ervaring is dat de medewerkers vriendelijk zijn zoals bij BCC etc etc, moet ook wel zo zijn om klanten te houden.
Ook de klant gaat wel eens buiten z,n boekje tegen een medewerker
Niks kul verhaal, maakt wel degelijk uit en zelfs per filiaal verschillend hoe je wordt geholpen. Dat jij die ervaring niet hebt wil niet zeggen dat niet voorkomt.
Genoeg draadjes en lijntjes te vinden op dit forum, zou jij toch moeten weten Har
Har heeft ervaring met klanten welke buiten de boekjes gaan ??
Jij niet ??? dan leef je op de heide.
Natuurlijk hoor je klanten met verhoogde stem en misbaar tekeer gaan tegen winkel personeel, geen wonder dat je dito behandeld wordt en terrecht
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Uiteraard is het per filiaal, iedere winkel is een aparte B.V., met dus eigen eisen aan personeel.
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Mediamarkt BCC etc etc hebben als lijfspreuk naast verdienen: WEES VRIENDELIJK TEGEN DE KLANT, uiteraard snijdt het mes aan 2 kanten, ik heb nog nooit onbeschofte winkelbediende ontmoetprem schreef:Uiteraard is het per filiaal, iedere winkel is een aparte B.V., met dus eigen eisen aan personeel.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Ik kan deze ervaring helaas niet delen.Har06 schreef: Mediamarkt BCC etc etc hebben als lijfspreuk naast verdienen: WEES VRIENDELIJK TEGEN DE KLANT, uiteraard snijdt het mes aan 2 kanten, ik heb nog nooit onbeschofte winkelbediende ontmoet
Mediamarkt Alkmaar wel eens een onbeleefde medewerker getroffen, evenals bij BCC alkmaar.
Beide keren maar elders gekocht.
Gelukkig waren dit uitzonderingen - en misschien door een slechte dag of zo.
De andere kant ken ik ook. Onbeschofte, onbeleefde of zelfs bedreigende klanten heb ik vele malen meer meegemaakt dan onbeschoft of onbeleefd personeel
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Kom net van BCC vandaan, daar was een klant aan het voeteren op een personeelslid over het verlopen van een garantie, ik heb die man maar op z,n gedrag aangesproken, vreemd dat in zo,n winkel de manager zich niet vertoond cq afzijdig blijft
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Zoals ik het topic lees, heeft tser Philips 55PUK6400/12 gekocht. Als tser de tv verder bestudeerd had door op google te zoeken. Kom je erachter dat deze tv een Smart tv is met een Android software erop, geschikt voor CI+ modules voor Ziggo. Denk dat daarom de decoder er niet geschikt voor is. En een laptop met windows erop aansluiten heeft ook geen zin omdat op de tv al android staat.
Het is dus een compabiliteits probleem.
Het is dus een compabiliteits probleem.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 dec 2008 16:36
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Hoe zou het komen dat klanten heel erg kwaad worden ? Misschien heel onbeschoft/onwillig personeel van de mediamarkt? (Eigen ervaring staaft dit, al zou ik zelf nooit onbeschoft terugreageren)Guardian72 schreef:Ik kan deze ervaring helaas niet delen.Har06 schreef: Mediamarkt BCC etc etc hebben als lijfspreuk naast verdienen: WEES VRIENDELIJK TEGEN DE KLANT, uiteraard snijdt het mes aan 2 kanten, ik heb nog nooit onbeschofte winkelbediende ontmoet
Mediamarkt Alkmaar wel eens een onbeleefde medewerker getroffen, evenals bij BCC alkmaar.
Beide keren maar elders gekocht.
Gelukkig waren dit uitzonderingen - en misschien door een slechte dag of zo.
De andere kant ken ik ook. Onbeschofte, onbeleefde of zelfs bedreigende klanten heb ik vele malen meer meegemaakt dan onbeschoft of onbeleefd personeel
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt
Er zijn ook klanten die ergens binnen komen die al geirriteerd of boos zijn - om eender welke reden - en denken dat zij hun frustratie mogen uitleven op winkelmedewerkers.Gralapalfe schreef: Hoe zou het komen dat klanten heel erg kwaad worden ? Misschien heel onbeschoft/onwillig personeel van de mediamarkt? (Eigen ervaring staaft dit, al zou ik zelf nooit onbeschoft terugreageren)
Ja, er zijn medewerkers die irritatie oproepen, maar echt niet allemaal.
Soms zijn 'klanten' ook gewoon horken.