LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EmTé waardeloze spaaractie
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10 mei 2014 19:43
EmTé waardeloze spaaractie
Bij Emte is er tot en met vandaag 10-5 een spaaractie voor bestek. Bij elke € 10,00 en bepaalde artikelen krijg je 1 zegel. Ik heb al diverse volle kaarten ingeleverd voor mooi bestek. Nu heb ik nog 3 volle kaarten maar er is geen bestek meer te krijgen. Je kan de kaarten alleen nog inleveren voor cappucinoglazen! Ik spaar voor bestek en voordat de actie is afgelopen is het bestek op en komt ook niet meer. Slechte actie van EmTé en ook niet de 1e keer, zo was er ooit een badhanddoekenactie en moest ik 1 jaar! Wachten eer ik kreeg, ook uitverkocht. Nu zit ik met een halve set gespaard bestek! Zo lijmen ze dus vaste klanten bij EmTé. Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben, ook in andere filialen ook niet meer te krijgen.
Re: EmTé waardeloze spaaractie
Niet alleen Emté doet dit. Ook Makro hanteert een ouderwets beleid van op=op ookal loopt de actie nodig. Het probleem van te weinig inkopen wordt volledig bij de klant gelegd. In 2016 verwacht je meer van een retailer op dit gebied.
Afgelopen weekend kwam ik met twee volle spaarkaarten voor de lopende actie (loopt tot en met dinsdag) een pannenset halen. Er stond het weekend al niets meer in het schap en ik was niet de enige teleeurgestelde klant. De medewerker wou wel bellen maar werd ook duidelijk gemaakt dat de klant pech had. op = op. Ze bood haar excuses aan en gaf aan mijn frustratie wel te begrijpen omdat ze het zelf ook slechte zaak vond dat het niet beter was geregeld.
Waarom hanteren ze dit ouderwetse beleid terwijl het op simpele wijze ook anders kan? Vooruitstrevende retailers hebben deze acties al uitgewerkt. Zij voorkomen de negatieve ervaring door een back-up te hebben. Als het te sparen product is uitgekocht gedurende de looptijd van de actie dan wordt de klant een alternatief geboden. Dit kan zijn het product via een ander filiaal of bijv. een waardebon etc. Ook al staat het niet in verhouding, je maakt wel een gebaar naar de klant. De 'customer journey' eindigt dan als nog redelijk positief. Nu eindigt die slecht en niet klantgericht. Misschien kan Makro zich eens verdiepen in de Customer Journey en haar beleid aanpassen ten aanzien van acties. Het kost niet veel meer maar levert je meer op!
Afgelopen weekend kwam ik met twee volle spaarkaarten voor de lopende actie (loopt tot en met dinsdag) een pannenset halen. Er stond het weekend al niets meer in het schap en ik was niet de enige teleeurgestelde klant. De medewerker wou wel bellen maar werd ook duidelijk gemaakt dat de klant pech had. op = op. Ze bood haar excuses aan en gaf aan mijn frustratie wel te begrijpen omdat ze het zelf ook slechte zaak vond dat het niet beter was geregeld.
Waarom hanteren ze dit ouderwetse beleid terwijl het op simpele wijze ook anders kan? Vooruitstrevende retailers hebben deze acties al uitgewerkt. Zij voorkomen de negatieve ervaring door een back-up te hebben. Als het te sparen product is uitgekocht gedurende de looptijd van de actie dan wordt de klant een alternatief geboden. Dit kan zijn het product via een ander filiaal of bijv. een waardebon etc. Ook al staat het niet in verhouding, je maakt wel een gebaar naar de klant. De 'customer journey' eindigt dan als nog redelijk positief. Nu eindigt die slecht en niet klantgericht. Misschien kan Makro zich eens verdiepen in de Customer Journey en haar beleid aanpassen ten aanzien van acties. Het kost niet veel meer maar levert je meer op!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 okt 2016 09:05
Re: EmTé waardeloze spaaractie
Beste Adriaanse, ook al is uw bericht al van enige tijd geleden, wil ik toch graag reageren. Misschien heeft u dat bestek nog nieuw in de doosjes zitten? Ook ik heb niet alles compleet maar wil het nog wel aanvullen. Misschien kan ik alsnog iets van u overnemen? Ik hoor het graag, alvast bedankt voor uw moeite,Adriaantje01 schreef:Bij Emte is er tot en met vandaag 10-5 een spaaractie voor bestek. Bij elke € 10,00 en bepaalde artikelen krijg je 1 zegel. Ik heb al diverse volle kaarten ingeleverd voor mooi bestek. Nu heb ik nog 3 volle kaarten maar er is geen bestek meer te krijgen. Je kan de kaarten alleen nog inleveren voor cappucinoglazen! Ik spaar voor bestek en voordat de actie is afgelopen is het bestek op en komt ook niet meer. Slechte actie van EmTé en ook niet de 1e keer, zo was er ooit een badhanddoekenactie en moest ik 1 jaar! Wachten eer ik kreeg, ook uitverkocht. Nu zit ik met een halve set gespaard bestek! Zo lijmen ze dus vaste klanten bij EmTé. Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben, ook in andere filialen ook niet meer te krijgen.
Groet
Margreet