LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met 1DayFly

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JoopN
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2016 20:04

Ervaringen met 1DayFly

Ongelezen bericht door JoopN »

Op 20-02-2016 1 paar leren schoenen Travelin "London" in kleur donkerbruin bij 1dayfly besteld. Op 25-02-2016 zijn de schoenen geleverd.
Na het openen van de doos vond ik het model niet mooi en viel mij op dat er vuil onder de zolen van de schoenen aanwezig was. Hierdoor in 1Dayfly te zijn teleurgesteld heb ik een RMA formulier op 28-02-2016 voor retourzending aangevraagd om gebruik te maken van het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen te ontbinden. Op 05-03-16 heb ik het pakket na betaling van €8,60 aan verzendkosten geretourneerd.

Op 9 maart ontvang ik van 1DayFly een email waarin staat:
" Wij vinden het vervelend maar helaas is heeft het gebruikssporen zoals vies wielen met haren, het stikker van het zichtvenster is verwijdert en ook zijn de kabels uitgepakt en gebruikt voor deze reden kunt u niet meer gebruik maken van de wet “zichttermijn” Om deze reden kunnen wij het aankoopbedrag niet aan u terug storten, maar ontvangt u het product terug. ."

Ik had schoenen besteld en ze met vuil onder de schoenen zo van ze ontvangen. Ik heb ze hierover direkt gebeld, uitgelegd dat ik echt zo van ze had ontvangen, dat ik ze niet gebruikt had, maar helaas ben ik niet tot een oplossing met 1dayfly gekomen.

Heeft u soortgelijke ervaringen met het bedrijf 1DayFly, dan vraag ik u hierover te berichten in dit Topic.

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: Ervaringen met 1DayFly

Ongelezen bericht door Rokodil »

Ik denk dat je het beste meteen contact met onedayfly had op moeten nemen.

Je maakt in dit geval geen gebruik van zichttermijn want het produkt is immers al eens eerder verkocht geweest en genruikt. En met die reden had je het retour moeten sturen. In dat geval hoef je ook niet op te draaien voor de retourkosten.

Van hun kant gezien lijkt het mij ook logisch dat ze het produkt niet retour willen nemen omdat het gebruikt is. En ze zullen zelf heus niet bijhouden dat ze vuile schoenen als nieuw hebben verzonden.

Aan de andere kant is het natuurlijk zeer kwalijk dat je het zo geleverd krijgt. En vermoelijkd gebeurd dit niet voor het eerst en daarom zouden ze coulant moeten zijn.

Gesloten