LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door dewaal »

je ziet het aan de brief

RP1975
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:01

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door RP1975 »

Beste mensen,

Ik ben eerlijk gezegd niet verbaasd dat Dexia op deze manier reageert omdat ze dit al meerdere malen hebben geweigerd. Wat ik me nu wel afvraag is of gedupeerden in hun rechtzaken kunnen zeggen dat ze de schuld niet erkennen omdat er geen bewijs is dat Dexia iets heeft aangekocht of verkocht. M.a.w. het is hun woord tegen het onze.

Als de aandelen niet op naam zijn gekocht, waarom staat die schuld dan wel op mijn naam?

Groeten,

RP

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door heuve319 »

De aandelen zijn volgens Dexia zelf niet op naam van de klant gekocht. Ik heb een brief waarin ze zelf schrijven:

"De onderliggende aandelen van de effectenlease-overeenkomsten worden door Dexia gedurende de dag gebundeld aangekocht dan wel verkocht. Wij hanteren daarom voor alle klanten per fonds het gemiddelde van de door ons gedurende de dag gerealiseerde koersen op de dag van aankoop dan wel verkoop. Exacte tijdstippen, koersniveaus en/of nota's van aan- en verkoop van de aandelen van een bepaald fonds ten behoeven van individuele effectenlease-overeenkomsten kunnen wij dan ook niet verstrekken. In de administratie van de bank is dat deel van de gebundelde aankoop dat verband houdt met de aankop van de in uw overeenkomst genoemde effecten gerelateerd aan uw cliëntnummer."

tony
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jun 2004 23:24

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door tony »

Ook ik heb naar aanleiding van een aangetekende correspondentie betreffende het inzage recht artikel 35 bericht ontvangen van Dexia.
Dexia beroept zich op artikel 43 waarin het aangeeft dat het geen informatie verschaft, omdat de inzage die opgesteld is vanuit Tros radar
Dexia schade zou kunnen toe brengen.
Ik heb tegelijk een mail naar Dexia gestuurd, dat het erg hypocriet vindt, ons gedupeerde de informatie niet te verschaffen, maar Aegon moet voor hen wel openheid van zaken geven.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Julika »

@ tony


Weet je .. je hebt helemaal gelijk!!!!

Maar dit soort universalisme
is nog steeds assymetrisch: wat voor ons geldt, geldt niet voor hen ...

groetjes Julika

RP1975
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:01

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door RP1975 »

Beste mensen,

Die aandelen die 'gebundeld' zijn aangekocht bewijzen dan toch helemaal niets? M.a.w. Dexia vindt dat zij vrij spel moet krijgen met het in de strot duwen van schulden aan gedupeerden. Ze kunnen dus op die afrekening schrijven wat ze willen want ze kunnen dan altijd achter die gemiddelde koersen verschuilen en de klant nog erger naaien dan al het geval was.

Ook zeggen ze dat ze op 3 opeenvolgende jaren aandelen hebben gekocht en de klant nooit de kans gegeven om met de WVDs te stoppen om de schade beperkt te houden. Dexia doet alles puur uit eigenbelang en als iemand de wet 'misbruikt' zijn zij het wel. Ze willen na de uitspraak van Eegalease niet gelijk naar de hoge raad maar eerst nog naar het gerechtshof (hebben ze meer tijd), wat een net bedrijf is dit toch die nooooooiit iets fout hebben gedaan (Braak).

Groeten,

RP

nibovee
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2004 10:14

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door nibovee »

Ook wij kregen vandaag (21/10) zo.n brief. Hierin stellen ze dat wij een klacht zouden hebben ingedient en derhalve wij op oneigenlijke wijze onze process positie ten nadele van Dexia proberen te versterken.

Hebben ze soms iets te verbergen?????

Ik dacht dat ze wettelijk verplicht waren deze gegevens te verstrekken en ik hoop van ganse harte dat de CPB ze z.s.m. aanpakt. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door john uit goirle »

ik heb ook een brief van dexia gehad dat ze niet inzagen willen geven volgens het artikel 35 en weigeren volgens artikel 43 sub E

dus geen medewerking van dexia.

nu ga ik elke dag opnieuw mailen enz om mijn gegevens.
steeds dezelfde brief. tot ze er ziek van worden.

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door john uit goirle »

stuur nu deze email naar dexia.


Geachte Dexia Bank Nederland,

De gestelde termijn van 4 weken aan de door mij gestuurde verzoek is inmiddels verlopen
Hierbij een herinnering van mijn brief (zie datum onder vermeld.)

Op deze brief heb ik geen reactie gekregen van u. hierbij geef ik nog eens uitdrukkelijk aan dat u verplicht bent om inzage te geven van alle stukken die u over mij heeft verzameld en de door u geregistreerde gegevens.

Hierbij stuur ik u dus nog een aangetekende brief met datum ontvangst als nieuwe richtdatum.
Deze datum is niet de datum van het gestelde termijn van 4 weken.
En bij ontvangst wens ik een bericht van u te ontvangen per brief binnen 3 dagen dat u aan mijn verzoek gaat voldoen.
Mocht U hiertegen bezwaar hebben dan ontvang ik van u een brief met uw bezwaar en weigering mij inzicht te geven in mijn gegevens.Hierbij geef ik u ook het recht niet om alle gegevens tegen mij te gebruiken indien deze gegevens bezwarende gegevens bevatten die mij op enige wijze zouden kunnen schaden. Daar ik nooit toestemming heb gegeven dat u een dossier van mij mag aanlegen. Alle gegevens die u over mij hebt verzameld verklaar ik als onrechtmatig verkregen.
Mocht u aan mijn verzoek niet willen voldoen zal ik deze zeker als verzwarende omstandigheden in het vernietigen van de overeenkomsten aanvoeren.
De kosten van de aangetekende brieven zal ik later op u verhalen. Ook als het aankomt op een kortgeding bij de rechtbank om mijn gegevens te verkrijgen. De kosten van de juridische ondersteuning, reiskosten en vergoeding van tijd zal ik op u verhalen.
Deze brief is een waarschuwing en kan en zal door mij niet als bewijs last tegen mij kunnen worden gebruikt in de toekomst door u daar ik u hiervoor geen toestemming geef en hierbij de opdracht geef om dit document na het behandelen te vernietigen op de daar toepasselijke juiste wijze. Mocht u in deze laatste geen gehoor geven dan stel ik daarop een hoge schadevergoeding indien deze in een later stadium weer wordt aangevoerd.

Tevens zal ik uw klantenservice mailen. Deze laatste zal ik gedurende de gehele tijd blijven mailen.

Mocht u mij een standaardbrief toezenden dan neem ik deze als niet ontvangen aan.
Deze door u gestuurde standaard antwoordbrief die ïk zie als vorm van moetwillige sabotage van mijn rechten. Deze standaard brief zie ik als de “tros radar brief standaard” waarop u refereert in uw brief. Dus ook als moetwillig overlast.

Flip Huizer
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 okt 2004 16:17

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Flip Huizer »

John bedankt voor de brief wij gaan Dexia ook plat bellen en mailen. Deze bank doet er werkelijk alles aan , om haar naam te vernietigen. :twisted: :roll: :evil:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Ik ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is John. Vraagje: wat bedoel je hiermee????
Deze brief is een waarschuwing en kan en zal door mij niet als bewijs last tegen mij kunnen worden gebruikt in de toekomst door u daar ik u hiervoor geen toestemming geef en hierbij de opdracht geef om dit document na het behandelen te vernietigen op de daar toepasselijke juiste wijze.
Volgens mij hoeft niemand toestemming te vragen om iets als bewijs te gebruiken (er zouden geen schuldigen meer rondlopen op deze aardbol).
En dit begrijp ik echt niet:
zal door mij niet als bewijs last tegen mij kunnen worden gebruikt
Heb je een advocaat? Ik zou brieven mails of welke reactie verder ook alleen in overleg met hem/haar doen.
En inderdaad, Dexia doet er alles aan zich onmogelijker dan onmogelijk te maken.


john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door john uit goirle »

met die regels bedoel ik dat ik de noodzaak zie dat dit document na het verwerken ervan wordt vernietigd en dus niet in het dossier komt van hun dus ook ggeen extra dikke map nodig. hiermee geef ik dus aan dat ik geen toestemming meer geef aan de inwinning van informatie over mij en ook tegen mij gebruikt kan gaan worden.
dus strikt persoonlijk en niet openbaar!

ik zal steeds meer gaan toevoegen aan de mail.

laten we allemaal regel gaan zoeken waarmee het dexia moeilijk wordt gemaakt om zonder de uitdrukkelijke toestemming nog informatie te verzamellen.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Truus2004 »

I see. Bedankt Karel. Ik ga zo ook een mail sturen, iets anders van opzet. Heb ook nog wel wat te verhapstukken. EDR, geen toetsing BKR.
John het is me duidelijk. Dankjewel.

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door heuve319 »

Blijven we dit allemaal domweg accepteren, of gaan we er met z'n allen echt eens een keertje iets aan doen ?
Wat zouden jullie er van denken om gezamelijk een advocaat in te schakelen om de informatie waar wij doodgewoon recht op hebben in handen te krijgen ? Bij grote deelname kunnen de kosten laag zijn.
Dit is een gemeenschappelijk belang, ongeacht wat voor een soort wurg-contract of dat je had.

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door john uit goirle »

net ook het email adres van het CBP opgezocht en gewezen op de brief van dexia.
kopie verzonden van inhoud!


met de vermelding dat Dexia het zelfde doet al waar ze ons van beschuldigen (een standaard Tros Radar brief)

iedereen zou dit moeten melden.

ook aan de pers..

oog om oog, tand om tand!

zet er ook bij dat Dexia ons het recht ontneemt voor het opkomen van onze strijd tegen het onrecht wat ons is aangedaan.

apion
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2004 18:44

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door apion »

ik ben bezig met een antwoord op de (standaard) brief van dexia waarin ze mijn verzoek om gegevens afwijzen.
Kan iemand mij even aangeven waar in de wet staat dat het verboden is om bij het opstellen van een brief hulp in te roepen van deskundigen?
En waar staat dat iedereen bevoegd is de wet naar eigen goeddunken toe te passen of niet?

Loekie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2004 18:47

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door Loekie »

Ik heb precies dezelfde brief gekregen, het is dus een mailing. Overigens hebben ze mij keurig een kopie van alle contracten gestuurd, bleek dat mijn echtgenoot niet had mede ondertekend. De modelbrief van Eegalease kan in zo'n geval gebruikt worden (stuiting verjaring vorderingen vernietiging eff.lease-overeenkomsten).

Overigens is niet meer na te gaan of Dexia heeft getoetst bij het BKR, want dat kan alleen maar in de laatste 12 maanden, aldus Dexia.

Nu nog een vraag : wij willen ook stoppen met betalen. Wie heeft dit al gedaan, en heeft iemand al een deurwaarder aan de deur gekregen ??

arnolddg
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2004 19:42

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door arnolddg »

Als ik deze verhalen lees wordt ik er niet vrolijk van :cry:
Ik zelf heb ook een aangetekende brief gestuurd en tot nu toe (4 weken na dato) geen enkele reactie van Dexia gekregen. Wat nu?
En met meerdere personen iets opstarten... OK, maar wie trekt de kar?
Ik heb er totaal geen verstand van :lol: Is het verstandig om zelf een advocaat in de arm te nemen? Nu Dexia de arrogantie heeft om zelfs niet eens meer te reageren op de brief van Tros Radar.

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: Dexia beschouwd voorbeeld brief van Tros Radar als misbruik.

Ongelezen bericht door john uit goirle »

ik heb zojuist de brief met mijn commentaar naar de telegraaf toegestuurd en de link naar trosradar mee gestuurd.


ook naar de tweede kamer (SP) per email met de brief voorbeeld van tros radar en hun antwoord en het pdf file van het CBP naar dexia.

eens kijken hoe onze tweede kamer met deze brief omgaat.

en of dexia werkelijk boven de wet staat. en de politiek en de wet in de wind slaat en zijn eigen weg blijft gaan

gewoon allemaal mailen naar de media en de ministers enzz.. en brieven toevoegen

Gesloten