Er is in praktische zin geen wie of wat waar je aangifte tegen kan doen. Er is wetgeving, en die voert de gemeente uit, tegen een X bedrag. Zij zijn namelijk bij wet verplicht om eenieder een ID-bewijs te verstrekken, behoudens een maar zeer zeldzame mitsen en maren. Andere relevante wetgeving zegt dat elke Nederlander zich moet kunnen identificeren, ergo, iedere Nederlander moet een ID bewijs hebben, dus ook jij.
daar heb ik ook geen probleem mee.
Dan is er alleen nog de variabele wélke gemeente, en dus hoeveel je betaald. In dit geval zit de jouwe i
ets onder de max tarieven zo te zien.
nee voor het gemak zeg ik €50,- maar hier zitten wij aan €50,40 het max dus, niet dat dit enig verschil maakt.
De <18 jaar = geldigheid van 5 ipv 10 jaar is omdat kindergezichten veel veranderen. Daarom heeft de overheid er een belang erbij dat het ID bewijs van een kind zo actueel mogelijk is, dus <5 jaar, en daarom hebben ze die goedkoper gemaakt, zodat je netto niks meer per jaar betaald als voor iemand die 18+ is.
nee dit bedrag is een tegemoetkoming beslist door het rijk, het was eerst gewoon €50,- ongeacht leeftijd
toen werd het €30,- en nu dus €28,50 het heeft dus niets met geldigheid te maken
je kunt het zien bij een paspoort onder 18 jaar is het €50,- boven 18 is het €64,- (ongeveer)
dat verschilt maar €14,- terwijl deze onder 18 jaar ook maar 5 jaar geldig is en boven 18 jaar gewoon 10
de reden kan misschien ook zijn omdat er voorheen minderjarigen gratis bij hun ouders op het paspoort konden.
Dan zijn er dus de landelijke overheid die de regels maakt, en de lokale overheid die deze uitvoert. Als je een aangifte in het systeem krijgt, ik kan me nl goed voorstellen dat de politie hier toch wat tegengas zal gaan geven, ben ik benieuwd waaraan de rechter volgens jou zou moeten toetsen, en hoe beide overheden zich dan niet aan de wet houden?
Volgens mij doen alle relevante overheden wat ze moeten doen, en zal een rechter je dus ook geen gelijk geven.[/quote]
er wordt gekeken naar de financiële status van gezin/minderjarige
maar niet naar de financiële status van meerderjarige
ze schenden mensenrechten door ongelijke behandeling qua financiële staat van/met betrekking tot (situatie/leeftijd)
maar dit betekent eigenlijk ook dat ze mensen met bepaalde financiële situaties met legitieme redenen ook tegemoet
moeten komen wat dus niet gebeurd.
het enigste is we praten hier over ministers, die zullen volgens mij al wel smoesjes klaar hebben