LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgplicht ,ABN-AMRO weten ze niet wat dat betekend.
Re: Zorgplicht ,ABN-AMRO weten ze niet wat dat betekend.
ik heb dat nog nooit gehad. nu wordt ik ook geholpen door hun en kost mij niks.
"Sinds januari 2013 dienen hypotheekadviseurs en hypotheekaanbieders de advieskosten apart in rekening te brengen aan de klant, en mogen deze kosten niet meer verrekend worden met de prijs van het product. "
Maar zoals overal zullen in de financiele adviessector best nog wel wat rotte appels zitten die denken de regelgeving te slim af te zijn.
Maar zoals overal zullen in de financiele adviessector best nog wel wat rotte appels zitten die denken de regelgeving te slim af te zijn.
De rentvasten periode loopt af van een aflossingsvrij hypotheek,geen boetes of iets dergelijks.
Gewoon een aanbod van 3% ,hoewel op hun site lagere rentes staan.
Lager gaan ze niet de rede vertellen ze niet.
Zit 160.000 euro overwaarde op het huis.
Gewoon een aanbod van 3% ,hoewel op hun site lagere rentes staan.
Lager gaan ze niet de rede vertellen ze niet.
Zit 160.000 euro overwaarde op het huis.
Als je het opnieuw vastzet bedoel je? Je kan ook variable rente nemen.
Er zijn (ook voor nieuwe klanten) heel veel varianten voor de rente. Een en ander is afhankelijk van de soort hypotheek (gewone of budget), de hypotheekvorm (annuitair, aflossingsvrij etc.), of je een betaalrekening hebt (en dat hebt aangegeven) en hoe hoog de schuld is in verhouding tot de woningwaarde. De goedkoopste 5-jaars rente is zo 1,7%, voor je annuitair-budget-met rekening-minder dan 65% MW schuld. Maar dat kan oplopen tot 2,9% afhankelijk van je situatie. 'Het' tarief op de site zegt dus niet alles.
-
Julie4444 schreef:
Je kan ook kijken wat er in de alg. voorwaarden staat bij jouw hypotheek. Als de bank aangeeft dat de aangeboden rente voor de nieuwe rentevaste periode gepubliceerde rentepercentages zijn dan moet de bank zich daar ook aan houden!
Lijkt mij een prima advies!Als je het opnieuw vastzet bedoel je? Je kan ook variabele rente nemen.
Je kan ook kijken wat er in de alg. voorwaarden staat bij jouw hypotheek. Als de bank aangeeft dat de aangeboden rente voor de nieuwe rentevaste periode gepubliceerde rentepercentages zijn dan moet de bank zich daar ook aan houden!