LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford- Focus

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
hmg.spoor

Ford- Focus

Ongelezen bericht door hmg.spoor »

Ik heb een ford focus van 2002. In Radar 2003 heeft men aandacht besteed over het uitvallen van de moter tijdens het rijden terwijl ook dan het stuur blokkeerd. LEVENSGEVAARLIJK.
Dit over kwam mij in mei 2003 2keer. Naar de garage gweest en afgesteld 'alles". nu een jaar later aug. 2004 weer 2 keer gehad en weer alles afgesteld. Maar... men kent NA 1 jaar NOG NIET de oorzaak bij Ford-ned. en mijn dealer. Als er een zwaar ongeluk uit voort komt,
wie betaald dan de totale schade en mogelijk jaren letselschade.?(Hopelijk dat het niet gebeurt, maar toch ! ) Want Ford kent de klacht en ten tweede dadelijk is misschien ook nog de garantie van drie jaar voorbij! Wat moet ik ?[/b]

nee nee

Re: Ford- Focus

Ongelezen bericht door nee nee »

moter tijdens het rijden terwijl ook dan het stuur blokkeerd. LEVENSGEVAARLIJK.
Nee Nee het stuur blokkeerd niet maar de stuurbekrachtiging valt uit als de motor uit is en dan zal hij ZWAAR sturen, maar bestuurbaar blijven

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

klopt een auto moet bestuurbaar blijven als de motor uitvalt of een slang van de stuurbekrachtiging knapt. dit is een mechanische onverbrenging. en die gaat zwaarder

hmg.spoor

Ongelezen bericht door hmg.spoor »

Zoals ik schreef, de motor valt plots uit en valt daadwerkelijk in stuurslot. HET stuur zit dan ook echt vast, dat hoor je ook.

HP

Ongelezen bericht door HP »

uitvallen is heel gevaarlijk, je schrikt er echt van.

2.0-16v benzine, nu 60.000 km gerden:

komt ie, (hou je vast :lol: ) :

-uitvallen.
-koude motor, dan loopt ie heel mooi, en krachtig, warme motor, niet meer vooruit teschopppen.
-een kromme aandrijf as.
-kappotte benzine flotter.
-2x kapotte versnellingsbakkken.
-kapotte vacuumklep (zit op inlaat spruitstuk, op het schutbord, gebroken aansluiting op slannetje, loopt je auto als een ouwe krant, en slaat na 20 sec. ongeveer af).
-roest op linker voorportier, in de hoek, bij spiegel/rubber bij raam.
-vocht in linker koplamp, gaat er slecht uit overgens...
-regelmatig voelbaar iets harder / zachter gaan bij exact continue 120 op de snelweg (keihard strak poot vast tegen dash, geen milimeter meer of mindergas)
- heb je een 2.0-16v benzine, word je gvd in gehaald in de bergen door een corsa DIESEL :evil:
-airco uit, dan toch nog af en toe ijskouwe gekoelde lucht uit ventilatie roosters.
-op 120-snelweg in het donker, terwijl je rijdt, zie je heel duidelijk af en toe het licht van de koplampen heel snel ff iets 'dimmen' en dan weer normaal licht geven, niet continue, maar soms.
-doe geen slalom test // ontwijking op hogere snelheden (als 't moet moet 't!!!, test het maar eens als je de ruimte hebt op de weg, en check it out zou ik zeggen!), want 't rijd dan als of je op een fiets fietst met een TEzachte achterband, zo'n gevoel geeft 't, de auto zwabberd iets, als het ware...
-auto vreet lampen, zit nu al 3e set in, zal wel waarschijnlijk aan philips liggen.

oja enne ff nog een TIP: veel focusen zijn niet / slecht uitgelijnd (achterwielen) in de fabriek, laat em opnieuw uitlijnen, en merk maar het verschil !, veel minder achterbandenslijktage EN GELUID !!!
en de banden druk achter kan je beter op 3.1 Bar zetten en voor op 2.8 Bar, ipv. rond-om- ongeveer 2.5 Bar, dit rijdt merkbaar veel beter.

Gast

Wij hebben een Focus Wagon TDCI uiot 2001. We hebben er ondertussen 117.000 km. mee gereden en nog NIETS mee gehad. Gewoon het normale onderhoud. We rijden redelijk rustig warm maar voor de rest rijden we behoorlijk door. Jammer dat andere rijders minder tevreden zijn. Succes met de problemen en vooral het oplossen ervan!

Gast

Oh ja, nog iets vergeten: de wegligging is helemaal super! Het beste in z'n klasse, lees de tests in de autobladen er maar op na. Blijkbaar is er echt iets goed mis met uw auto.

Gast

Ik koop nooit van mijn leven een Ford !!!!!

Gast

Onze volgende wordt dus weer een Ford. We hebben al veel merken gereden maar dit is de betrouwbaarste gebleken !

HP

Ongelezen bericht door HP »

ik heb gewoon een beetje pech, over de dealer ben ik wel zeer tespreken, altijd goede hulp.

blijft wel vreemd, nu loopt ie weer als een brandweer.... heel vreemd.

ik denk dat dat ik wind mee had... :lol:

Gast

Wij rijden gelukkig al jaren zonder problemen met fords, hebben 2 uitstapjes gemakt naar rnault, en toen wast over, (ook mazda, was ook super auto) onze focus (60.000 km 2 1/2 oud) heeft gellukig niks! Wel vaag dat er nog geen oplossing voor is.

suus

Ongelezen bericht door suus »

Hallo allemaal,

Ik wil graag weten of er ook mensen zijn die slechte ervaringen hebben met de service van de forddealer.
Het zal natuurlijk verschillend zijn maar ik heb nu twee dealer gehad en zit nu bij de derde.

Ik vind de service slecht ook omdat het zo groot is en je krijgt de mnteur nooit te spreken.
Je mag de klachten opgeven en dan maar hopen dat het gedaan wordt.
Nu zit ik bij een kleinere dealer en je merkt gelijk het verschil.
Veel klantvriendelijker en ze laten je ook gelijk zien wat er aan de hand is waar je bij staat.

Wie heeft ook een slechte service gehad?

Ik heb trouwens ook een klachtenbrief geschreven.

Groeten Susanne

Gast

Na 160.000 (diesel) geen extreme (onderhouds)problemen gehad. Wel wil ik andere bezitters erop wijzen dat een slechte montage van het oliefilter (in mijn geval niet bij een ford-garage) kan leiden tot afscheuren van filterhouder. In een paar dagen tijd loopt dan je carter leeg. Gelukkig werd ik net op tijd door een voetganger op de lekkage gewezen: het carter was al helemaal leeg. En al die tijd geen olie-druklampje of een andere waarschuwing. Vertrouw niet op lampjes maar let dus op olievlekjes op uw parkeerplaats.

Overigens is de wegligging inderdaad een van de sterkste punten. En dat al het elektrische spul nog werkt.

Joyce B.

Ongelezen bericht door Joyce B. »

Ik heb sinds oktober 2003 een Ford Fiesta Ambiente (nieuwe auto). Vanaf het begin heb ik problemen met deze auto. Met name dat zich een zeer krakend/schrapend geluid voordoet bij een koude start en bij het draaien van het stuur. Inmiddels na anderhalf jaar hebben ze de stuurbekrachtigingspomp en de oliepomp vervangen. De oliepomp was een paar weken geleden. De dag nadat ik mijn auto had opgehaald bij de garage kreeg ik bijna een ongeluk doordat mijn stuur op de snelweg blokkeerde. Het lampje van de oliepomp begon hierbij te branden. Ik kon niks meer met mijn stuur. Ik heb dus mijn auto afgezet, in zijn vrij en toen weer gestart terwijl ik nog reed...inderdaad LEVENSGEVAARLIJK! Ik ben inmiddels zo ver dat ik juridische stappen zal ondernemen tegen Ford en met name P. van de Ven in TIlburg. Mijn probleem met betrekking tot het krakend geluid wordt niet serieus genomen. Om nog maar te zwijgen dat mijn lak bovenop de motorkap begon te bladeren.

Gesloten