LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Duurzame paling'?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin

'Duurzame paling'?

Ongelezen bericht door Radar »

Het gaat dramatisch slecht met de Europese paling. Toch wordt paling als 'duurzame vis' verkocht. Hoe kan dit? Radar zoekt het uit.

Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... -bedreigd/

Maandag in Radar, 20:20 uur (iets vroeger dan normaal!) op NPO 1

peter1972

Re: 'Duurzame paling'?

Ongelezen bericht door peter1972 »

Goedenavond.
Helaas mis ik in de uitzending het massaal vangen van de glasaal door de chinezen.
De glasaal die terugkeert wordt gevangen om vervolgens te worden opgekweekt in China.
Zoals het met bijna alle dieren die met uitsterven worden bedreigd lijkt het wel of China daar de hand in heeft.
Een idee om daar over na te denken en er een uitzending over te maken ?
Groetjes, Peter.

reneettjje

Ongelezen bericht door reneettjje »

Ik zat net te kijken naar het programma en een deel gaat over wat tinder en andere apps allemaal met je privacy doen. Vervolgens gaat het over op het palingonderwerp en wordt de app viswijzer genoemd/gepromote, dat leek mij wel een interessante app, maar voor ik deze kon downloaden moest ik toestemming geven aan viswijzer om toegang te krijgen tot mediabestanden zoals fotos en videos op mijn telefoon èn externe schijf. Ik vraag mij sterk af wat een viswijzer met mijn fotos moet en een beetje gek dat deze app word aangeprezen vlak na een stuk over slechte privacystunts van apps die het verkeerd doen. Groet.

Dartajan

Ongelezen bericht door Dartajan »

Volgens mij praten we hier over wilde paling. Wat als ik paling via een kwekerij koop? Ik zie daar geen probleem in. Als je bij een goede kweker koopt, dan is die net zo lekker als de wilde. Groetjes.

wim Schot

Ongelezen bericht door wim Schot »

Dat er een probleem Is met de palingstand kan niemand ontkennen, echter de grootste reden hiervan moet niet direct gezocht worden in de normale visserijsector
De grootste oorzaak ligt bij het rijk en de e.U
vanaf de zuidwestkust van Portugal tot noord Nederland zijn alle rivieren van betekenis afgesloten voor de uitgaande schieraal in het najaar en voor de inkomende glasaal in het voorjaar. Daar komt bij dat bij dat de e.u er een zeer tegenstrijdig beleid in voerd om portugal ,Frankrijk en Engeland nog steeds toe te staan glasaal te vangen voor de kust en de ni g toegankelijke rivieren. We praten hier over jonge ondermaatse vis die na een lange reis vanuit de sargasso zee voor het eerst bij Portugal de Europese kust bekijkt met als doel de rivier terug te vinden waar hun voorouders vandaan kwamen. Mensen dit is al vanaf de jaren 60 aan de gang . Vissers horen hier niet in een kwaad daglicht gezet te worden als panda moordende slechteriken ,maar gecompenseerd te worden voor wat hun is aangedaan daar overheden en z.g natuurinstanties die het allemaal zo goed bestudeerd hadden, En achteraf zo verschrikkelijk mis zaten in mijn ogen had spreekster van betreffend programma zich wel wat iets genuanceerder kunnen op mogen stellen

Gesloten