Goedendag,
Ik zie steeds vaker dat je als particulier garageboxen kan kopen, die je vervolgens weer kan verhuren. Dit lijkt me wel interessant. Een van de zaken waar ik geen grip op kan krijgen is de BTW die ik betaal over de aanschaf van een box. De verkoper geeft aan dat het soms mogelijk is dat je als particulier de BTW over je koopprijs af kan trekken. Ook wordt er gesproken over gebruikmaking van de Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA).
Kan iemand aangeven aan welke voorwaarden je moet voldoen om in aanmerking te komen voor BTW aftrek over de aanschafwaarde van je garagebox?
Ik ben benieuwd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is de BTW aftrekbaar als particuliere belegger?
Re: Is de BTW aftrekbaar als particuliere belegger?
Vraag het de verkoper. Die komt er mee....
vraag het de belastingdienst, als heffende instantie van de BTW o.a.
Iedereen kan een BTW nummer krijgen. Bedenk wel dat aftrek van BTW ook meer inhoudt , namelijk ook in rekening brengen van BTW, en tzt afrekenen over de boekwinst op het onroerend goed bij verkoop....En aangezien dit alleen kan als je zakelijk bezig bent betekent het een complete administratie bijhouden van baten en lasten en eventueel belasting betalen over winst. kan nog steeds voordelig zijn maar dat hangt af van de getallen die er in omgaan.
Zou het persoonlijk gewoon particulier houden..
Iedereen kan een BTW nummer krijgen. Bedenk wel dat aftrek van BTW ook meer inhoudt , namelijk ook in rekening brengen van BTW, en tzt afrekenen over de boekwinst op het onroerend goed bij verkoop....En aangezien dit alleen kan als je zakelijk bezig bent betekent het een complete administratie bijhouden van baten en lasten en eventueel belasting betalen over winst. kan nog steeds voordelig zijn maar dat hangt af van de getallen die er in omgaan.
Vroem, dank voor je heldere reactie. Hier kan ik wat mee!
Aan het verhuren als particulier zit geen enkel zakelijk karakter. Er is dus geen sprake van BTW heffing of aftrek.vroem schreef:vraag het de belastingdienst, als heffende instantie van de BTW o.a.