LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] .

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Missy1231
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2016 19:25

.

Ongelezen bericht door Missy1231 »

.
Laatst gewijzigd door Missy1231 op 10 aug 2017 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: .

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

je weet toch zelf wel of je de rekening volledig heb betaald?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: .

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Missy1231 schreef:Hallo.

Sinds 2 jaar zit ik in de bewindvoering, nu is het geval dat ik een tijd geleden bij de tandarts kwam met een abces in mijn mond, ik kreeg een wortelkanaalbehandeling en een vulling. Daarna ben ik eigenlijk niet weer geweest. Echter kon ik die rekening niet betalen want het was over de 1000 euro bijna. Dit was voor ik in de bewindvoering kwam trouwens. Nu een maand geleden knapte er een stuk voor tand af, ik heb mijn tandarts gebeld om een afspraak te maken en heb gevraagd of ik direct moest betalen omdat ik dacht dat mijn openstaande rekening nog niet volledig voldaan was. Echter kreeg ik als antwoord nee hoor er staat niets open. Mooi dacht ik die schuld is weg. Na de eerste behandeling kreeg ik een vervolg afspraak om mijn gebit te laten reinigen bij de kind hygiënist in de praktijk. Aangekomen bij de tandarts heb me nog gemeld bij de balie me om dat ik ook last van mijn kaak had gekregen zei de assistente geen probleem gaan we zo na kijken.

De tandarts roept me op ik was aan de beurt, zegt hij ik ga geen behandeling doen want je hebt nog openstaande rekeningen.

Ik schrok hiervan want na mijn weten was dit betaald? Dit hebben ze zelf gezegd maar ik kreeg geen behandeling meer ik moest maar direct contant betalen terwijl ik zei dat kan ik nu niet ik krijg week geld, ook na mijn pijnlijke kaak werd niet na gekeken en werd gewoon weggestuurd.

Mag dit zomaar? Terwijl ik zelf nog gevraagd heb in het begin of ik direct moest betalen en hun zeiden er staat niets open?
Waarom zou je ervan uit gaan dat die rekening is betaald? Je weet blijkbaar zeker dat jij niet hebt betaald. Heb je de bewindvoerder op de hoogte gesteld van deze schuld? Zo nee, neem dan contact op met de bewindvoerder en laat deze zo snel mogelijk je tandartsschuld betalen.

Ik zou die tandarts groot gelijk geven. Waarom zou die in hemelsnaam gratis werken als je al € 1000 in de min staat? Wat dacht je, dat de mensen die werken bij de tandartsenpraktijk geen rekeningen moeten betalen of eten/kleding/etc. moeten kopen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: .

Ongelezen bericht door moederslink »

Missy1231 schreef:........... ik heb mijn tandarts gebeld om een afspraak te maken en heb gevraagd of ik direct moest betalen omdat ik dacht dat mijn openstaande rekening nog niet volledig voldaan was. Echter kreeg ik als antwoord nee hoor er staat niets open. Mooi dacht ik die schuld is weg.
Dat gaat waarschijnlijk dan over die allereerste € 1000 ? Nog voor je dus bij de bewindvoering kwam. Is die schuld dan door hem meegenomen?
Heb je dat toen wel gelijk geverifieerd bij je bewindvoerder??

Na ÷ 2 jaar kom je nu weer bij deze tandarts...... zeer waarschijnlijk weet je dan toch of deze 1e nota nog wel/ niet open stond ?
Na de eerste behandeling kreeg ik een vervolg afspraak
Heb je deze eerste behandeling , na deze 2 jaar, wel/ niet betaald?
Of een nota gekregen en doorgestuurd naar je bewindvoerder??
De tandarts roept me op ik was aan de beurt, zegt hij ik ga geen behandeling doen want je hebt nog openstaande rekeningen
Dat gaat dus m.i. over deze 1e behandeling , die je zelf gemaakt hebt. En niet over die oude schuld vermoed ik.
Het beste is even je bewindvoerder bellen en vragen of de allereerste schuld van € 1000 is betaald ....
En de nota , van deze 1e behandeling na 2 jr , als je die ontvangen en doorgestuurd hebt moet ook eerst betaald worden voor je verder vervolgafspraken kunt gaan maken.
Check het e.e.a bij je bewindvoerder.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: .

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Raar verhaal.
Als je bij een tandarts meer dan 2 jaar een flinke schuld hebt, dan had je allang een deurwaarder aan de deur gehad.
Of minstens een aantal aanmaningen.
Laat ik het vriendelijk zeggen : ongelooflijk.

wanhopigevrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 feb 2016 22:26

Re: .

Ongelezen bericht door wanhopigevrouw »

Ja het mag.. maar netjes is het niet dat ze je wegsturen op het moment dat je daar al bent aangekomen en je niet op voorhand informeren..

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: .

Ongelezen bericht door vroem »

wanhopigevrouw schreef:Ja het mag.. maar netjes is het niet dat ze je wegsturen op het moment dat je daar al bent aangekomen en je niet op voorhand informeren..
Het is ook niet netjes een rekening niet te betalen, zeker zon hoge niet...ik vind het hele verhaal nog steeds behoorlijk ongeloofwaardig mbt niet meer weten dat een dergelijke schuld bestaat. Dat iemand in schuldsanering zit betekent niet dat allerlei plichten niet meer bestaan.

Gesloten