Hallo,
Ik heb een eigen webwinkel sinds eind 2014 en sta ingeschreven bij KVK als ZZP'er. Ik heb ook een laptop en telefoon op bedrijfsnaam staan. Daarvoor heb ik ongeveer 500 euro aan BTW teruggekregen van de Belastingdienst (voorbelasting). Ik heb misschien 60 euro betaald aan belasting over mijn producten. Als ik nu mijn bedrijf laat uitschrijven, moet ik dan de BTW die ik van de Belastingdienst heb gekregen terugbetalen?
Groeten,
beatles050
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belasting terugbetalen?
Re: Belasting terugbetalen?
Vraag het je boekhouder eens, deze is helemaal op de hoogte van de regels, en dan weet je het zeker.
BTW heeft hier niets mee te maken. PC's hebben wel een afschrijvingstermijn van drie jaar en geen restwaarde, tenzij je je als starter het anders hebt aangegeven.
-
Dankuwel, dan weet ik genoeg!snuffel1 schreef:U heeft over een geheel boekjaar maar 60 euro aan btw over uw geleverde producten hoeven te betalen, als dat zo is heeft u vrijwel geen omzet gegenereerd maar wel van goederen als zijnde zakelijk de btw teruggevraagd. Na de bedrijfsbeëindiging zal de belastingdienst een eindafrekening maken en de voorbelasting bij u terug gaan halen.
Dat is nog maar te zien hoor, ik zou me geen zorgen maken. De Nederlandse belastingdienst is vrij laks en naïef.snuffel1 schreef:U heeft over een geheel boekjaar maar 60 euro aan btw over uw geleverde producten hoeven te betalen, als dat zo is heeft u vrijwel geen omzet gegenereerd maar wel van goederen als zijnde zakelijk de btw teruggevraagd. Na de bedrijfsbeëindiging zal de belastingdienst een eindafrekening maken en de voorbelasting bij u terug gaan halen.