LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali Goes MLM!

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Osiris »

Kijk maar eens op de volgende site. nu nog alleen te verkrijgen in Duitsland, Italië en Groot Britanië. :shock:

www.yourteambuilder.com

En deze is van een Vertegenwoordiger:
http://teamni.yourteambuilder.com/


Is dit waar of is dit een leugen :?: :roll:

Groet,

Osiris 8)

Gast

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Gast »

Simpel dus het verkopen van ADSL abonnementen. Duidelijker wordt de zaak als je naar www.teambuilder.de gaat :D daar is veel meer info te vinden.

Gast

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Gast »

Simpel dus het verkopen van ADSL abonnementen. Duidelijker wordt de zaak als je naar www.yourteambuilder.de gaat :D daar is veel meer info te vinden.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Slim »

Gaaaap!
Die kennen we al. Gebakken lucht; ik heb mijn tiscali abo gewoon via de tiscali site besteld en niet via een MLM'er.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Even gegoogled en inderdaad het klopt. Tiscali goes MLM. Investeringskosten: iets minder dan EUR 300,00. Ben benieuwd hoeveel mensen er in zullen trappen. De mensen aan de in de eerste levels zullen er waarschijnlijk goed aan verdienen. Ben benieuwd hoe mensen aan de onderkant van de downline zullen gaan reageren als blijkt dat ze dat geld kwijt zijn :P

Madeleine

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Madeleine »

Dus je moet 300€ (Hfl. 660,--) inleggen om abonnementjes ADSL te mogen verkopen. Ook wij hebben Tiscali genomen (bijna 2 jaar geleden) en betalen inmiddels 100% meer dan de huidige abonnementen. Houden potentiële deelnemers rekening met het feit dat je vaak voor een periode vastzit aan een abonnement i.v.m. randapparatuur? Dat van provider wisselen minder makkelijk gaat dan van een telefoonabonnementje? Wij moesten een abonnement afsluiten voor de periode van 2 jaar.

Ik weet niet precies hoe dit met andere providers is, maar ik kan mij voorstellen dat dit gelijke tred houdt.

Nou, dat is dus exit Tiscali voor mij. Ga wel naar een andere provider.

En dat inleggeld. Er wordt vaak gezegd dat dit het bedrag is wat je voor een licentie moet neerleggen. Volgens mij worden deze bedragen gevraagd omdat ze van te voren al weten dat er een factor zal zijn op het aantal nieuw te werven klanten en daaraan verbonden uitkeringen. Door iedereen 300€ inleggeld te laten betalen, zal over de gehele linie de MLM-inkomsten/uitbetalingen uit de inleggelden betaald worden zodat de initiator geen dubbeltje hoeft toe te leggen en geen verkoopkosten heeft. Wel heel slim bedacht.

Madeleine

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Madeleine »

Oh ja, vergeet nog één ding:

ADSL gaat niet via tikken, je zit voor één vast bedrag per maand online, 3 uur per maand of 24 uur per dag, iedereen betaalt uiteindelijk hetzelfde bedrag per maand.

Hoe zien de verdiensten eruit? Een vast bedrag per aansluiting?

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Het is inderdaad een slim idee van Tiscali. Waarschijnlijk zullen de Tiscali MLM'ers ook afnemer moeten zijn van een DSL abonnement waardoor Tiscali meer klanten krijgt. Het inleggeld zal worden uitgekeerd aan de downline in de vorm van bonussen. Bovendien strijkt Tiscali ook nog een vette winst op als één van haar MLM'ers al strandt in één van de eerste levels. De meeste Tiscali MLM'ers die direct instappen zullen er echter goed aan verdienen. Helaas geldt dit niet voor de toekomstige Tiscali MLM'ers die aan de onderkant van de downline komen te zitten. Zij zullen een verlies lijden.

Ik denk overigens dat naast MLM Tiscali gewoon abonnementen via de reguliere markt zal blijven verkopen. Als iedere nieuwe Tiscali abonnee distributeer/afnemer zal moeten zijn en EUR 300,00 inleggeld moeten betalen, dan zal Tiscali snel failliet zijn.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Madeleine, het is duidelijk dat wij het niet snappen.
Eerder is al gezegd dat mlm hetzelfde is als een restaurant aanbevelen aan je vrienden. En het is zo'n geweldig concept dat mensen zelfs willen betalen om mee te mogen doen.

Waar het dus op neer komt is dat Tiscali aanbevelen zo fantastisch is omdat het via mlm gaat dat mensen daar grif geld voor willen neertellen wat ze niet meer terugkrijgen.

Je kan hier een willekeurig mlm bedrijf invullen en dan klopt het ook nog.
Wij moeten wel erg stom zijn als we niet willen inzien dat geld betalen om iets aan te mogen bevelen zeer goed en geweldig is.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Osiris »

Ok, nu een andere vraag of vragen?

Is Tiscali nu slecht(er) omdat ze hun diensten gaan aanbieden via MLM?
En zo ja, Waarom?

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Osiris »

En nog een vraag!

Wanneer zullen de mensen onderaan geen geld meer kunnen verdienen? Maw, hoelang duurt het voor de markt verzadigd zal raken?

Verzadeging van produkt of aanbieder is volgens vele tegenstanders een feit. Omdat het voor de tegenstanders een feit is mogen zij mij onderbouwd verklaren wanneer deze markt verzadigd zal zijn.

Veel succes,

Osiris :lol:

Madeleine

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Madeleine »

Tiscali timmert al jaren aan de weg in Nederland via reclame etc. Die hebben al een marktaandeel. En nu moet je nog even 300€ ophoesten om de markt open te breken? Ze lachen zich rot! Die 300€ steken ze in hun zak; extra inkomsten.

Ik denk ook niet dat ze met MLM in Nederland zullen beginnen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door student26 »

Verzadeging van produkt of aanbieder is volgens vele tegenstanders een feit. Omdat het voor de tegenstanders een feit is mogen zij mij onderbouwd verklaren wanneer deze markt verzadigd zal zijn.
Op het moment dat...

a) ...iedereen ADSL heeft of zijn keuze heeft gemaakt of het ADSL of een andere vorm van breedband (zoals kabel) wordt. Dit hangt af van zaken als abonnementsprijzen, technische zaken bijvoorbeeld of ADSL mogelijk is in een bepaalde regio, de ontwikkeling van nieuwe typen Internetverbindingen enzovoorts.
b) ...het aantal Tiscali ADSL aanbieders zo groot is, dat een nieuw toegevoegde distributeur een zeer klein potentieel marktaandeel kan behalen.

Hoe kunnen de tegenstanders hier nu, zonder uitgebreid onderzoek op diverse gebieden, een zinnig tijdstip aan hangen? Dat is gewoon niet mogelijk en dat weet je zelf ook wel.
Ik denk ook niet dat ze met MLM in Nederland zullen beginnen.
Vast wel, het kost ze immers NIETS en brengt mogelijk nog wat extra omzet en winst op.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Osiris »

Hoe kunnen de tegenstanders hier nu, zonder uitgebreid onderzoek op diverse gebieden, een zinnig tijdstip aan hangen? Dat is gewoon niet mogelijk en dat weet je zelf ook wel.
Dus, met andere woorden kun je dus ook niet bewijzen dat een markt verzadigd voor iemand die nu instapt, of over 5, 10, 15, 20, 45, 50, 60, 100 etc. Je hebt geen onderzoek gedaan en je moet dan uitgaan van een prognosse een voorspelling. Misschien kun je zelfs nooit een onderzoek doen hierna omdat je er geen tijd voor hebt? of de expertise?

Ik geloof heus wel dat er OOIT een verzadiging zal optreden van welk product dan ook. Die auto's worden nu nog verkocht, die tv ook, die ijskast ook nog, die fiets ook nog en ga zo maar door.

Mijn punt aangehaald in een eerder thread over verzadiging is dus waar, doordat je geen onderzoek kunt houden op diverse gebieden kan je dus ook NOOIT zeggen wanneer die verzadiging zal optreden en of die überhaupt zal optreden voor een product, etc.

ik denk zelfs, nee ben ervan overtuigd dat de meeste producten die wij nu gebruiken - MLM of niet - in ons leven en die van onze kinderen en zelfs kleinkinderen niet verzadigd zullen raken en de MLM'ers er genoeg geld mee kunnen verdienen.

O ja, dit verhaal geld natuurlijk ook voor het aanbieder verzadigingsverhaal[b/] Je kunt nl niet zeker weten en alleen maar voorspellen dat er een aanbieder verzadiging zal kunnen ontstaan. Alleen zal dit nooit in ons leven, of dat van onze kinderen, etc., zijn.

het punt tijd is een van de belangijkste dingen die door jullie tegenstanders wordt vergeten :lol:

Groet,

Osiris

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door student26 »

Dus, met andere woorden kun je dus ook niet bewijzen dat een markt verzadigd voor iemand die nu instapt, of over 5, 10, 15, 20, 45, 50, 60, 100 etc. Je hebt geen onderzoek gedaan en je moet dan uitgaan van een prognosse een voorspelling. Misschien kun je zelfs nooit een onderzoek doen hierna omdat je er geen tijd voor hebt? of de expertise?
De expertise ervoor heb ik wel, gewoon een onderzoek opzetten, dat is te doen. Alleen heb ik geen zin om daar tijd en geld aan te besteden. Want wat bewijs ik ermee? Dat MLM x dan en dan zal verzadigen. Ja en? Wat dan? Dan roep jij weer "ja maar dat gaat over MLM x en niet over MLM y". Je kunt een dergelijk onderzoek alleen maar houden voor een specifieke branche, product, onderneming enz.
Ik geloof heus wel dat er OOIT een verzadiging zal optreden van welk product dan ook. Die auto's worden nu nog verkocht, die tv ook, die ijskast ook nog, die fiets ook nog en ga zo maar door.
Dan heb je het over zaken als "uit de mode raken" e.d. Dat is iets anders dan het type verzadiging waar we het hier over hebben.
Mijn punt aangehaald in een eerder thread over verzadiging is dus waar, doordat je geen onderzoek kunt houden op diverse gebieden kan je dus ook NOOIT zeggen wanneer die verzadiging zal optreden en of die überhaupt zal optreden voor een product, etc.
Je kunt wel een onderzoek houden, alleen ga ik dat niet doen!

Je kunt niet zonder onderzoek zeggen wanneer verzadiging op zal treden, maar op basis van het MLM concept, in combinatie met bijvoorbeeld het succes van een bepaalde MLM onderneming, kun je wel zeggen DAT het op zal treden.
O ja, dit verhaal geld natuurlijk ook voor het aanbieder verzadigingsverhaal. Je kunt nl niet zeker weten en alleen maar voorspellen dat er een aanbieder verzadiging zal kunnen ontstaan. Alleen zal dit nooit in ons leven, of dat van onze kinderen, etc., zijn.
Maakt het tijdstip er iets in uit dan? Maakt het uit of MLM x morgen aanbiedersverzadiging laat zien of over zoveel jaar? Nee natuurlijk maakt dat niets uit. Het gaat erom DAT het optreedt, en er op dat moment duizenden mensen zijn die hun inleg kwijt zijn. Hoe langer het duurt, hoe groter dit aantal zal zijn (exponentieel he).

Er is hier geen enkele tegenstander die ooit beweerd heeft dat MLM x dan en dan zal verzadigen. Het is geen argument om te zeggen dat we dus ook niets kunnen zeggen over het verzadigingsvraagstuk. Je haalt een paar dingen door elkaar.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Osiris: Natuurlijk valt niet exact in te schatten hoe groot de markt voor een MLM produkt is. Hiervoor zul je een onderzoeksbureau moeten inschakelen. Wat echter wel valt in te schatten is het feit dat het punt van verzadiging van de markt SNEL bereikt wordt. Gaat een "normaal" bedrijf uit van een gestage groei (bijvoorbeeld 20% op jaarbasis), een MLM bedrijf zal uitgaan van een groei van steeds 500% (uitgaande van een MLM'er die vijf nieuwe afnemers/distributeers moet aanbrengen wil hij/zij winst maken).

Voor een produkt die via MLM verkocht wordt geldt een verzadigingspunt. Dagelijks worden er in Nederland duizenden pakken melk verkocht. Dit betekent echter niet dat het aantal mensen dat een een pak melk koopt explosief toeneemt. Een melkfabrikant zal blij zijn als het aantal afnemers gelijk blijft of gestaag toeneemt. Een MLM bedrijf zal beloven dat het aantal afnemers steeds met bijvoorbeeld 500% zal toenemen. In het begin zal dit verhaaltje zeker opgaan. Duizend MLM'ers zullen misschien 5.000 nieuwe afnemers/distributeers kunnen werven. Deze 5.000 nieuwe MLM'ers zullen misschien 25.000 nieuwe afnemers/distributeers kunnen werven. Het is echter maar de vraag of die 25.000 nieuwe MLM'ers 125.000 nieuwe MLM'ers kunnen werven. Geen bevolkingsaanwas of leeftijdsaanwas kan dit bijbenen (wij zijn immers geen konijnen :wink: ). En de markt voor een produkt dat via MLM wordt verkocht blijft beperkt. Veel mensen vertrouwen MLM niet of ze willen geen afnemer/distributeer zijn.

Gast

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Gast »

Ah dus toch een geflopte MLM-er ( 8) )

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Ah dus toch een geflopte MLM-er ( )
Bedoel je mij :roll: . Nee hoor, ik heb me nog nooit produkten via MLM verkocht :?

Gast

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Gast »

Je schiet in de verdediging dus heb je iets te verbergen 8)

Vertel . . .

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Tiscali Goes MLM!

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Je schiet in de verdediging dus heb je iets te verbergen

Vertel . . .
Ik schiet niet in de verdediging en heb ook niets te verbergen 8)

Gesloten