LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder kan of wil executiekosten niet specificeren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bertus025

Deurwaarder kan of wil executiekosten niet specificeren

Ongelezen bericht door bertus025 »

Ik ben al 4 mnd bezig om uit te zoeken wat precies executie kosten zijn. het gaat om een bedrag van 6018 euro en het deurwaarders kantoor GGN wil of kan het niet specificeren. wie heeft dit probleem ook en/of een oplossing?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2016 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Uw Jurist
Contacteer:

Re: Deurwaarder kan of wil executiekosten niet specificeren

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Een deurwaarder moet dit uiteraard wel specificeren. Het zijn wel heel hoge executiekosten trouwens. Zij het alleen executiekosten? En wat voor bedragen staan er in het vonnis?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

6000 euro executiemaatregelen is bizar veel. Tenzij er een gerechtelijke ontruiming heeft plaats gevonden of iets dergelijks. Maar de deurwaarder moet die gewoon kunnen innen specificeren.

De_Onwetende

Ongelezen bericht door De_Onwetende »

Zijn het wel executiekosten? Het lijkt mij ook erg hoog namelijk. Ik heb op dit moment meer het idee dat dit de hoogte van de totale vordering is.

bertus025

hoofdbedrag. 1443, rente 589, vervallen termijnen 386, proceskosten 385, betekening 78, kosten aanpak 128, ontruimingskosten 280, executiekosten 6073.

Uw Jurist
Contacteer:

Die executiekosten kunnen niet goed zijn n.m.m. Een simpele ontruiming (van een particulier) die zo duur uitpakt heb ik nog niet meegemaakt althans. Dien een klacht in bij de deurwaarder wegens het weigeren van een specificatie van die executiekosten. Werkt dat niet, zoek het dan een treetje hoger, bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. Zie https://www.kbvg.nl/1187/ik-heb-schulde ... edure.html
https://www.kbvg.nl/1187/ik-heb-schulde ... edure.html.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 20 apr 2016 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

bertus025

mr. Monique Doomernik, bedankt voor de respons, beide heb ik dit weekend gedaan.

Moneyman

Moneyman schreef:6000 euro executiemaatregelen is bizar veel. Tenzij er een gerechtelijke ontruiming heeft plaats gevonden of iets dergelijks.
bertus025 schreef:hoofdbedrag. 1443, rente 589, vervallen termijnen 386, proceskosten 385, betekening 78, kosten aanpak 128, ontruimingskosten 280, executiekosten 6073.
Dat dacht ik al. Blijkbaar heeft er een gerechtelijke ontruiming plaats gevonden. Dan bestaat die 6000 euro ongetwijfeld uit de kosten van de verhuis/ ontruimploeg (toch gauw tussen de 5 en de 10 man), de slotenmaker, en de opslag- en vernietigingskosten. Dat tikt aan hoor, ik heb wel ontruimingen uitgevoerd waarbij die kosten in de tienduizenden euro's liepen.

Maar ook als de kosten gewoon kloppen, moet de deurwaarder ze kunnen specificeren. Dáár zou je klacht zich met name op moeten richten.

bertus025

De executiekosten ad € 6.073,18 hebben betrekking op mutatiekosten van woonstad alsmede kosten voor het daadwerkelijk ontruimen van de woning door de Firma Roessen&Roessen.
Dit is de verklaring die ik krijg maar nog geen specificatie, je wordt er toch moedeloos van.

Moneyman

Hm, die kosten van Roessen & Roessen zijn executiekosten en mogen op basis van het ontruimingsvonnis geïncasseerd worden. De mutatiekosten is een echter ander verhaal.

Met name van die mutatiekosten moet je een specificatie zien te krijgen. Want wat valt daar allemaal onder? Als dat bijvoorbeeld het in de oude staat brengen van de woning is, kunnen deze kosten NIET op basis van het oude vonnis geïncasseerd worden, dat is een nieuwe vordering waarvoor eerst opnieuw aangeschreven en gedagvaard moet worden.

mispel

Ongelezen bericht door mispel »

Heb je wat gehad aan de tips? Mij is namelijk hetzelfde overkomen bij Reinders & Slagman, ik heb het zelfs aangekaart (in een andere zaak bij de kantonrechter) maar een deurwaarder kan en mag kennelijk veel en hoeft dat niet nader te specificeren. Ik ben ontruimd door Woonfriesland in 2012. Ik had geen idee waar mijn inventaris zich bevond. Pas toen ik een nieuwe woning betrok in 2013, kwam de deurwaarder met zijn kosten voor executie etc. en die waren net als bij u niet gering. Al mijn spullen (veelal nieuw en/of in goede staat) waren volgens hen vernietigd. Ik denk dat ze verkocht zijn zonder dit in mindering te brengen op het openstaande bedrag. Ondanks de beroepsvereniging - daar kan je trouwens ook je klacht neerleggen; de Koninklijke beroepsvereniging voor Gerechtsdeurwaarders.- lijken deurwaarders een vrijbrief te hebben voor malafide praktijken. Ik vroeg me daarom ook af of je iets wijzer bent geworden van alle tips?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

mispel schreef:Heb je wat gehad aan de tips? Mij is namelijk hetzelfde overkomen bij Reinders & Slagman, ik heb het zelfs aangekaart (in een andere zaak bij de kantonrechter) maar een deurwaarder kan en mag kennelijk veel en hoeft dat niet nader te specificeren. Ik ben ontruimd door Woonfriesland in 2012. Ik had geen idee waar mijn inventaris zich bevond. Pas toen ik een nieuwe woning betrok in 2013, kwam de deurwaarder met zijn kosten voor executie etc. en die waren net als bij u niet gering. Al mijn spullen (veelal nieuw en/of in goede staat) waren volgens hen vernietigd. Ik denk dat ze verkocht zijn zonder dit in mindering te brengen op het openstaande bedrag. Ondanks de beroepsvereniging - daar kan je trouwens ook je klacht neerleggen; de Koninklijke beroepsvereniging voor Gerechtsdeurwaarders.- lijken deurwaarders een vrijbrief te hebben voor malafide praktijken. Ik vroeg me daarom ook af of je iets wijzer bent geworden van alle tips?
Had u een adres doorgegeven aan de deurwaarder? Goederen worden voor een x tijd opgeslagen en daarna verkocht of vernietigd als de eigenaar zich niet meld.

U doet trouwens heel wat aannames en beschuldigingen die u niet hard kunt maken.

Moneyman

puma73 schreef:U doet trouwens heel wat aannames en beschuldigingen die u niet hard kunt maken.
Nou, inderdaad. Een deurwaarder komt -zeker bij een gerechtelijke ontruiming- pas in actie als er aan de kant van de huurder sprake is van grove wanprestatie. De afdwinging door de deurwaarder is nodig omdat de schuldenaar niet vrijwillig zijn verplichtingen nakomt. En dat is dan ineens malafide?
Laatst gewijzigd door Moneyman op 28 apr 2016 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.

bertus025

Je loopt toch tegen een muur op, klachten reageren ze niet op, Ik ga het uit handen geven, ben het nu helemaal zat. Het lijkt de mafia wel, je komt niet verder dat de telefoniste en doorverbinden met de betreffende afdeling kan niet, ze zetten je in de wacht om het na te vragen. Ik heb er nu alles aan gedaan. Het wrange is dat de schuld door een ander ontstaan is. Ik kan je wel vertellen als je met deze maffiose te maken ben je de aap gelogeerd. En ze hebben de wet nog aan hun kant staan ook.

bertus025

Even een update. Na een klacht bij de Kamer van Deurwaarders eindelijk een specificatie.
Er bleek 3000 euro niet te verklaren zijn, Dit moesten ze korten op de rekening, Bij deze dank ik de forum leden voor de goede raad en ik ben af van deze deurwaarder. :lol: :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

bertus025 schreef:Even een update. Na een klacht bij de Kamer van Deurwaarders eindelijk een specificatie.
Er bleek 3000 euro niet te verklaren zijn, Dit moesten ze korten op de rekening, Bij deze dank ik de forum leden voor de goede raad en ik ben af van deze deurwaarder. :lol: :lol:
Dank je voor je terugkoppeling, Bertus! Jouw bereikte resultaat kan anderen in een soortgelijke situatie zeker wel helpen!

Moneyman

bertus025 schreef:Even een update. Na een klacht bij de Kamer van Deurwaarders eindelijk een specificatie. Er bleek 3000 euro niet te verklaren zijn, Dit moesten ze korten op de rekening, Bij deze dank ik de forum leden voor de goede raad en ik ben af van deze deurwaarder. :lol: :lol:
Heeft de Kamer ook een uitspraak gedaan? Wat was de reden dat er € 3.000,00 niet te verklaren was? Had dat soms te maken met hetgeen ik een paar maanden geleden al aangaf (namelijk dat de ontruimingskosten wel met het huidige vonnis geïncasseerd kunnen worden, maar mutatiekosten niet?

Als dat zo is, en die € 3000,00 dus mutatiekosten waren, dan moeten ze het inderdaad op de huidige vordering in mindering brengen (omdat die niet gedekt worden door het vonnis), maar kan de deurwaarder die vordering wél gewoon nog op jou incasseren. Je zult er dan alleen opnieuw voor moeten worden gedagvaard.

Oftewel: denk niet te snel dat je er vanaf bent, maar zorg dat je zeker weet dat het bedrag niet meer op jou verhaald zal worden. Of, als dat wel het geval is, tref dan een regeling, zodat de je niet opnieuw gedagvaard wordt (met alle bijkomende kosten van dien).
bertus025 schreef:De executiekosten ad € 6.073,18 hebben betrekking op mutatiekosten van woonstad alsmede kosten voor het daadwerkelijk ontruimen van de woning door de Firma Roessen&Roessen.
Moneyman schreef:Hm, die kosten van Roessen & Roessen zijn executiekosten en mogen op basis van het ontruimingsvonnis geïncasseerd worden. De mutatiekosten is een echter ander verhaal.

Met name van die mutatiekosten moet je een specificatie zien te krijgen. Want wat valt daar allemaal onder? Als dat bijvoorbeeld het in de oude staat brengen van de woning is, kunnen deze kosten NIET op basis van het oude vonnis geïncasseerd worden, dat is een nieuwe vordering waarvoor eerst opnieuw aangeschreven en gedagvaard moet worden.

Uw Jurist
Contacteer:

Ook ik ben erg nieuwsgierig naar meer informatie / de uitspraak.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Gesloten