LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Octopus en zieke vissen

Andere onderwerpen over dieren
Snerry

De Octopus en zieke vissen

Ongelezen bericht door Snerry »

Ik bestelde twee Blue Electrics antennebaarsjes (tropische vissen) bij https://www.deoctopus.com. Helaas werden de beestje met een ziekte (witte stip) geleverd, waardoor ik twee weken later al mijn dode vissen uit de bak kon vissen. Een vriend van mij heeft er ook besteld en had precies hetzelfde. Pas dus op! Want de Octopus levert dus zieke vissen! Bestel daar niet! En toen ik mailde om samen tot een oplossing te komen, antwoorden ze dat ze dat niet wilden.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 apr 2016 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

lynden

Re: De Octopus en zieke vissen

Ongelezen bericht door lynden »

Een echte visliefhebber koopt zijn vissen bij een stenen winkel, om deze misère te voor komen.

Ik kijk een lees al geen voorwaarden van het bedrijf, want daar staat zeker duidelijk geen garantie!

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Als jarenlang auqariumliefhebber walg ik van het on line bestellen van dieren ! Schandalig gewoon, dat doe je niet.

Witte stip is een vissenziekte welke spontaan kan ontstaan, binnen enkele uren. Vooral bij stress of wat mindere omstandigheden. Denk nu even aan alles wat uw vissen hebben meegemaakt.
Echter in tegenstelling tot bijna alle vissenziektes is witte stip heel goed te bestrijden. Daar hoeft bij tijdig ingrijpen geen vis aan dood te gaan.
Dat dit bij U wel is gebeurt, geeft sterk te denken over de wijze van behandelen.

Witte stip is altijd lattend bij vissen aanwezig, en ook in ieder aquarium. Wijzigen omstandigheden, waterkwaliteit, nieuwe vissen, stress enz. enz. dan slaat de witte stip toe. Daar is absoluut niets aan te doen, dat maakt elke aquariumwinkel en aquariumliefhebber mee.
Niet voor niets wordt aangeraden een medicijn tegen witte stip altijd in huis te hebben, kosten enkele euro's.

Dat u Octopus nu de schuld geeft, is dus onterecht. Dat Octopus levende dieren verzend is gewoonweg schandalig !

Tot slot, antennebaasjes zijn niet de makkelijkste vissen, dus voor gevorderde aquarianen. Zelf wij met 40 jaar aquarium ervaring beginnen niet aan dit soort relatief moelijke vissen.
Laatst gewijzigd door Brahms op 22 apr 2016 01:23, 4 keer totaal gewijzigd.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

MichielFRL schreef:Begrijp ik het goed dat ze die vissen gewoon met PostNL verzenden?
Juist ! Volgens schrijvers in het Gastenboek op de site ontvang je de vissen verpakt in een glazen pot, en nu komt het, waar eerst groenten in heeft gezeten......

De prijzen van de vissen zijn bijzonder en onwaarschijnlijk laag , tot 75 procent goedkoper dan in de winkel. En daar zwichten de mensen voor...
NIET DOEN, ALS DIERENLIEFHEBBER, ZOU IK ZEGGEN :!:
Laatst gewijzigd door Brahms op 22 apr 2016 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten