LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 apr 2016 14:11
Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Afgelopen 20 december was ik een weekendje naar Oberhausen. We zouden naar de kerstmarkt toe gaan. Wij naar de halte voor de bus/metro,waar er geen mogelijkheid was tot het kopen van een kaartje, en stapte in de eerste beste metro richting Centro. Liepen gelijk naar voren richting de conducteur om een kaartje te kopen. Deze vertelde dat dit niet mogelijk was waardoor we er de volgende halte uit moesten waar er wel een automaat stond. Bij deze automaat kochten we, met enigszins moeite, een tagesticket (dagticket) voor 4 personen. In de volgende bus gestapt richting Centro. Wij stapten achterin in de bus en keken nog of je dit kaartje ergens moest inchecken of afstempelen maar konden niks vinden. Vlak voor onze eindhalte kwam er echter een controleur die ons eerst wou laten zien dat we het kaartje wel hadden moeten afstempelen. Wij zo goed mogelijk uit proberen te leggen dat we dit nergens konden vinden. De betreffende controleur zei dat hij ons wel begreep maar ons toch een boete gaf. Als we het hier niet mee eens waren moesten we maar in beroep gaan tegen de boete. Nu heeft de vriendin van een vriend bezwaar gemaakt namens ons allen en hebben ze besloten de boete te verlagen van 60 euro per persoon(!) naar 40 euro per persoon.
Nu is deze boete van 40 euro betaald door mij. Echter heb ik hierbij een foutje gemaakt in de omschrijving bij het overboeken (1 getal wijkt af). Nu heb ik afgelopen week een aanmaning ontvangen, van bovengenoemde en bedraagt de boete meer dan 100eu In de brief komt het erop neer dat ze dachten dat de betaling voor een andere boete was.
Wat kan ik nu doen? De 40 euro is trouwens ook (nog) niet teruggestort.
Nu is deze boete van 40 euro betaald door mij. Echter heb ik hierbij een foutje gemaakt in de omschrijving bij het overboeken (1 getal wijkt af). Nu heb ik afgelopen week een aanmaning ontvangen, van bovengenoemde en bedraagt de boete meer dan 100eu In de brief komt het erop neer dat ze dachten dat de betaling voor een andere boete was.
Wat kan ik nu doen? De 40 euro is trouwens ook (nog) niet teruggestort.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2016 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Ze werken waarschijnlijk gewoon met een automatisch systeem dat aan de hand van kenmerken registreert of er betaald is. Omdat je het kenmerk niet hebt ingevoerd is er dus volgens het systeem waarschijnlijk niet betaald.DagjeWegOberhausen schreef:Afgelopen 20 december was ik een weekendje naar Oberhausen. We zouden naar de kerstmarkt toe gaan. Wij naar de halte voor de bus/metro,waar er geen mogelijkheid was tot het kopen van een kaartje, en stapte in de eerste beste metro richting Centro. Liepen gelijk naar voren richting de conducteur om een kaartje te kopen. Deze vertelde dat dit niet mogelijk was waardoor we er de volgende halte uit moesten waar er wel een automaat stond. Bij deze automaat kochten we, met enigszins moeite, een tagesticket (dagticket) voor 4 personen. In de volgende bus gestapt richting Centro. Wij stapten achterin in de bus en keken nog of je dit kaartje ergens moest inchecken of afstempelen maar konden niks vinden. Vlak voor onze eindhalte kwam er echter een controleur die ons eerst wou laten zien dat we het kaartje wel hadden moeten afstempelen. Wij zo goed mogelijk uit proberen te leggen dat we dit nergens konden vinden. De betreffende controleur zei dat hij ons wel begreep maar ons toch een boete gaf. Als we het hier niet mee eens waren moesten we maar in beroep gaan tegen de boete. Nu heeft de vriendin van een vriend bezwaar gemaakt namens ons allen en hebben ze besloten de boete te verlagen van 60 euro per persoon(!) naar 40 euro per persoon.
Nu is deze boete van 40 euro betaald door mij. Echter heb ik hierbij een foutje gemaakt in de omschrijving bij het overboeken (1 getal wijkt af). Nu heb ik afgelopen week een aanmaning ontvangen, van bovengenoemde en bedraagt de boete meer dan 100eu In de brief komt het erop neer dat ze dachten dat de betaling voor een andere boete was.
Wat kan ik nu doen? De 40 euro is trouwens ook (nog) niet teruggestort.
Er zijn verschillende opties:
1. Probeer aan te tonen dat je wel al betaald hebt zodat je de verhoging niet hoeft te betalen.
2. Het nieuwe bedrag minus het reeds betaalde bedrag onder het juiste kenmerk betalen.
3. Het nieuwe bedrag betalen en daarna de €40 terug proberen te krijgen.
Ik weet alleen niets over Duitse incassoregels dus geen idee hoe of wat ze (kunnen) doen in iedere situatie. Wat zeiden ze zelf toen je contact met ze opnam?
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Julie4444 schreef:Ze werken waarschijnlijk gewoon met een automatisch systeem dat aan de hand van kenmerken registreert of er betaald is. Omdat je het kenmerk niet hebt ingevoerd is er dus volgens het systeem waarschijnlijk niet betaald.DagjeWegOberhausen schreef:Afgelopen 20 december was ik een weekendje naar Oberhausen. We zouden naar de kerstmarkt toe gaan. Wij naar de halte voor de bus/metro,waar er geen mogelijkheid was tot het kopen van een kaartje, en stapte in de eerste beste metro richting Centro. Liepen gelijk naar voren richting de conducteur om een kaartje te kopen. Deze vertelde dat dit niet mogelijk was waardoor we er de volgende halte uit moesten waar er wel een automaat stond. Bij deze automaat kochten we, met enigszins moeite, een tagesticket (dagticket) voor 4 personen. In de volgende bus gestapt richting Centro. Wij stapten achterin in de bus en keken nog of je dit kaartje ergens moest inchecken of afstempelen maar konden niks vinden. Vlak voor onze eindhalte kwam er echter een controleur die ons eerst wou laten zien dat we het kaartje wel hadden moeten afstempelen. Wij zo goed mogelijk uit proberen te leggen dat we dit nergens konden vinden. De betreffende controleur zei dat hij ons wel begreep maar ons toch een boete gaf. Als we het hier niet mee eens waren moesten we maar in beroep gaan tegen de boete. Nu heeft de vriendin van een vriend bezwaar gemaakt namens ons allen en hebben ze besloten de boete te verlagen van 60 euro per persoon(!) naar 40 euro per persoon.
Nu is deze boete van 40 euro betaald door mij. Echter heb ik hierbij een foutje gemaakt in de omschrijving bij het overboeken (1 getal wijkt af). Nu heb ik afgelopen week een aanmaning ontvangen, van bovengenoemde en bedraagt de boete meer dan 100eu In de brief komt het erop neer dat ze dachten dat de betaling voor een andere boete was.
Wat kan ik nu doen? De 40 euro is trouwens ook (nog) niet teruggestort.
Er zijn verschillende opties:
1. Probeer aan te tonen dat je wel al betaald hebt zodat je de verhoging niet hoeft te betalen.
2. Het nieuwe bedrag minus het reeds betaalde bedrag onder het juiste kenmerk betalen.
3. Het nieuwe bedrag betalen en daarna de €40 terug proberen te krijgen.
Ik weet alleen niets over Duitse incassoregels dus geen idee hoe of wat ze (kunnen) doen in iedere situatie. Wat zeiden ze zelf toen je contact met ze opnam?
Als je niets weet, dan reageer niet!
In de bussen in Oberhausen is het net zo geregeld als hier in Nederland, dat je VOOR de rit moet inloggen.
Je kan het nog eens nalezen op internet!
Dat je niet bij de buschauffeur een kaartje kon kopen, kan ik niet begrijpen, want alleen in deze situatie heb je meteen ingelogd, anders niet.
Ik denk, het verhaal is niet volledig?
Als je hier in Nederland niet op tijd betaald, wat gebeurd er dan?
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
@Lynden,lynden schreef:Julie4444 schreef:Ze werken waarschijnlijk gewoon met een automatisch systeem dat aan de hand van kenmerken registreert of er betaald is. Omdat je het kenmerk niet hebt ingevoerd is er dus volgens het systeem waarschijnlijk niet betaald.DagjeWegOberhausen schreef:Afgelopen 20 december was ik een weekendje naar Oberhausen. We zouden naar de kerstmarkt toe gaan. Wij naar de halte voor de bus/metro,waar er geen mogelijkheid was tot het kopen van een kaartje, en stapte in de eerste beste metro richting Centro. Liepen gelijk naar voren richting de conducteur om een kaartje te kopen. Deze vertelde dat dit niet mogelijk was waardoor we er de volgende halte uit moesten waar er wel een automaat stond. Bij deze automaat kochten we, met enigszins moeite, een tagesticket (dagticket) voor 4 personen. In de volgende bus gestapt richting Centro. Wij stapten achterin in de bus en keken nog of je dit kaartje ergens moest inchecken of afstempelen maar konden niks vinden. Vlak voor onze eindhalte kwam er echter een controleur die ons eerst wou laten zien dat we het kaartje wel hadden moeten afstempelen. Wij zo goed mogelijk uit proberen te leggen dat we dit nergens konden vinden. De betreffende controleur zei dat hij ons wel begreep maar ons toch een boete gaf. Als we het hier niet mee eens waren moesten we maar in beroep gaan tegen de boete. Nu heeft de vriendin van een vriend bezwaar gemaakt namens ons allen en hebben ze besloten de boete te verlagen van 60 euro per persoon(!) naar 40 euro per persoon.
Nu is deze boete van 40 euro betaald door mij. Echter heb ik hierbij een foutje gemaakt in de omschrijving bij het overboeken (1 getal wijkt af). Nu heb ik afgelopen week een aanmaning ontvangen, van bovengenoemde en bedraagt de boete meer dan 100eu In de brief komt het erop neer dat ze dachten dat de betaling voor een andere boete was.
Wat kan ik nu doen? De 40 euro is trouwens ook (nog) niet teruggestort.
Er zijn verschillende opties:
1. Probeer aan te tonen dat je wel al betaald hebt zodat je de verhoging niet hoeft te betalen.
2. Het nieuwe bedrag minus het reeds betaalde bedrag onder het juiste kenmerk betalen.
3. Het nieuwe bedrag betalen en daarna de €40 terug proberen te krijgen.
Ik weet alleen niets over Duitse incassoregels dus geen idee hoe of wat ze (kunnen) doen in iedere situatie. Wat zeiden ze zelf toen je contact met ze opnam?
Als je hier in Nederland niet op tijd betaald, wat gebeurd er dan?
Geen idee wat er gebeurd, ik verwacht dat je toch verzocht wordt om te betalen. Maar soms kun je ook een boete krijgen, te laat is immers te laat. Het zal een beetje aan de controleur die je treft liggen. Dit kan een chagrijnig persoon zijn, maar voor hetzelfde geld tref je iemand die hartstikke vrolijk is en met zijn hand over het hart strijkt. Het kan natuurlijk ook nog eens gebeuren dat je helemaal niet betrapt wordt op het niet betalen, of te laat betalen, en dan gebeurd er natuurlijk niets.
Ik hoop dat u wat aan mijn bijdrage heeft.
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Neen, want realiteit is, als je niet betaald, heb je een boete te verwachten.Ik hoop dat u wat aan mijn bijdrage heeft.
Dan mag je nog zoveel smoezen gebruiken, ook de controleurs kennen intussen de verhalen!
Maar het gaat om het NIET betalen van de boete!
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Ze hebben wel betaald, alleen niet op de correcte manier.lynden schreef:Neen, want realiteit is, als je niet betaald, heb je een boete te verwachten.Ik hoop dat u wat aan mijn bijdrage heeft.
Dan mag je nog zoveel smoezen gebruiken, ook de controleurs kennen intussen de verhalen!
Maar het gaat om het NIET betalen van de boete!
Door het foutje in het kenmerk, is de betaling gekoppeld aan een andere boete, en denken ze terecht dat hij een andere boete heeft betaald. Daardoor is er een andere persoon die een ineens betaalde boete heeft volgens het systeem, en volgens datzelfde systeem heeft TS zijn eigen niet betaald.
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Ze hebben niet betaald, anders hadden ze geen boete gekregen.
Als je een vordering aan de belasting op het verkeerde kenmerk overmaakt, dan krijg je een aanmaning en of boete.
Of is het in Nederland anders dan in andere landen?
Het verkeerde kenmerk correspondeerd niet met de gegevens van TS, dus hoe zouden ze een betaling kunnen plaatsen?
Als je een vordering aan de belasting op het verkeerde kenmerk overmaakt, dan krijg je een aanmaning en of boete.
Of is het in Nederland anders dan in andere landen?
Het verkeerde kenmerk correspondeerd niet met de gegevens van TS, dus hoe zouden ze een betaling kunnen plaatsen?
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Er is wel betaald. Op de verkeerde manier, maar er is betaald. Dat de dienst dat niet kan verwerken, tsja, dat is een ander verhaal.lynden schreef:Ze hebben niet betaald, anders hadden ze geen boete gekregen.
En die wordt dan vervolgens door de hoge raad der Nederlanden vernietigd omdat er geen wettelijke basis bestaat voor die boete. De wet stelt een boete alleen gegeven kan worden als er niet betaald is.Als je een vordering aan de belasting op het verkeerde kenmerk overmaakt, dan krijg je een aanmaning en of boete.
Volgens mij is het kenmerk hier uniek en kun je dus niet zomaar een boete of aanslag van een ander betalen.Of is het in Nederland anders dan in andere landen?
In dat geval kunnen ze vaak nog a.d.h.v andere gegevens achterhalen waar het bedrag mee te maken heeft.Het verkeerde kenmerk correspondeerd niet met de gegevens van TS, dus hoe zouden ze een betaling kunnen plaatsen?
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Hoe kan een dienst iets verwerken, wat ze niet ontvangen hebben?Er is wel betaald. Op de verkeerde manier, maar er is betaald. Dat de dienst dat niet kan verwerken, tsja, dat is een ander verhaal.
Als de ontvanger geen betaling gekregen heeft, dan gaat deze ervan uit, dat niet betaald is.En die wordt dan vervolgens door de hoge raad der Nederlanden vernietigd omdat er geen wettelijke basis bestaat voor die boete. De wet stelt een boete alleen gegeven kan worden als er niet betaald is.
Andere gegevens achterhalen. TS heeft voor iemand anders de boete betaald, dus voor hun is de zaak afgehandeld.In dat geval kunnen ze vaak nog a.d.h.v andere gegevens achterhalen waar het bedrag mee te maken heeft.
Als je een overboeking naar een verkeerd rekeningnummer maakt, dan probeer eens jou geld weer terug te krijgen!
Ik dacht, dat je alleen aan de voorkant mag instappen?Wij stapten achterin in de bus en keken nog of je dit kaartje ergens moest inchecken of afstempelen maar konden niks vinden. Vlak voor onze eindhalte kwam er echter een controleur die ons eerst wou laten zien dat we het kaartje wel hadden moeten afstempelen. Wij zo goed mogelijk uit proberen te leggen dat we dit nergens konden vinden.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 apr 2016 14:11
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Allereerst bedankt voor jullie hulp.
Over de reden van de boete hoef ik het ook niet meer te hebben.
Terecht of onterecht ik was bereid om hem te betalen om er vanaf te zijn.
Echter toen ik de boete had overgemaakt kreeg ik een betalingsherinnering en aan de hand daarvan is er contact opgenomen met het bureau en werd mij verzocht een screenshot te sturen van de betaling. Hiermee dacht ik dat het afgehandeld was. Echter kreeg ik dus afgelopen week de verhoging binnen van 40,- naar 100,- omdat er met het verkeerde kenmerk was overgemaakt. Ook niks over dat de 40,- terug werd overgemaakt alleen of ik even die 100,- kon overmaken.
Ik snap dat als je niet (tijdig) het geld overmaakt dat het bedrag dan verhoogd wordt. Echter als ik zelfs nog een mailtje met daarin de betaling naar hun stuur en het geld niet wordt teruggeboekt kan ik toch niet weten dat er wat mis is gegaan? En dan vind ik de verhoging toch iets wat buitenproportioneel.
Als er verkeerd wordt overgemaakt richting bijv. CJIB kijken ze of er onder jouw naam een bedrag openstaat en dan verrekenen ze het daarmee of storten ze het terug. Zie ook: https://www.cjib.nl/?ig_url=https://faq ... vermeld%3F
Het is ook niet overgemaakt naar een verkeerde rekening. Het geld is immers binnengekomen echter kan het systeem mijn betaling niet koppelen aan mijn boete.
Het gaat mij er om wat mijn rechtsgeldige opties / gevolgen zijn indien:
1. Probeer aan te tonen dat je wel al betaald hebt zodat je de verhoging niet hoeft te betalen -> gedaan, echter geven hun aan eigen schuld dikke bult
2. Het nieuwe bedrag minus het reeds betaalde bedrag onder het juiste kenmerk betalen -> als het echt niet anders is... blijft wel heel zuur van 40,- naar over de 100,-
3. Het nieuwe bedrag betalen en daarna de €40 terug proberen te krijgen. -> geen optie m.i. denk namelijk dat ik dan kan fluiten naar de 40,-
4. Helemaal niks meer doen en afwachten wat het incassobureau verder onderneemt. -> wat kunnen ze me dan maken?
Over de reden van de boete hoef ik het ook niet meer te hebben.
Terecht of onterecht ik was bereid om hem te betalen om er vanaf te zijn.
Echter toen ik de boete had overgemaakt kreeg ik een betalingsherinnering en aan de hand daarvan is er contact opgenomen met het bureau en werd mij verzocht een screenshot te sturen van de betaling. Hiermee dacht ik dat het afgehandeld was. Echter kreeg ik dus afgelopen week de verhoging binnen van 40,- naar 100,- omdat er met het verkeerde kenmerk was overgemaakt. Ook niks over dat de 40,- terug werd overgemaakt alleen of ik even die 100,- kon overmaken.
Ik snap dat als je niet (tijdig) het geld overmaakt dat het bedrag dan verhoogd wordt. Echter als ik zelfs nog een mailtje met daarin de betaling naar hun stuur en het geld niet wordt teruggeboekt kan ik toch niet weten dat er wat mis is gegaan? En dan vind ik de verhoging toch iets wat buitenproportioneel.
Als er verkeerd wordt overgemaakt richting bijv. CJIB kijken ze of er onder jouw naam een bedrag openstaat en dan verrekenen ze het daarmee of storten ze het terug. Zie ook: https://www.cjib.nl/?ig_url=https://faq ... vermeld%3F
Het is ook niet overgemaakt naar een verkeerde rekening. Het geld is immers binnengekomen echter kan het systeem mijn betaling niet koppelen aan mijn boete.
Het gaat mij er om wat mijn rechtsgeldige opties / gevolgen zijn indien:
1. Probeer aan te tonen dat je wel al betaald hebt zodat je de verhoging niet hoeft te betalen -> gedaan, echter geven hun aan eigen schuld dikke bult
2. Het nieuwe bedrag minus het reeds betaalde bedrag onder het juiste kenmerk betalen -> als het echt niet anders is... blijft wel heel zuur van 40,- naar over de 100,-
3. Het nieuwe bedrag betalen en daarna de €40 terug proberen te krijgen. -> geen optie m.i. denk namelijk dat ik dan kan fluiten naar de 40,-
4. Helemaal niks meer doen en afwachten wat het incassobureau verder onderneemt. -> wat kunnen ze me dan maken?
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Mijn mening;
Je moet je talen beheersen en op zoek naar een website, maar niet iedereen heeft een smartfone.
Verder is het kaartje niet duidelijk en ik begreep na lang lezen het ook niet echt.
Hoe jaag je toeristen weg met kaartje die alleen het stempel vergeten.
Ik hoopte in 2002 op naast onze Euro op 1 Europa maar ik heb al diverse landen bezocht en elk land is weer anders.
Sommige landen hebben zelfs meerdere systemen naast elkaar dus dat is helemaal een puinhoop.
Foutloos werken is lastig maar blijkbaar geld alleen in Nederland de controle op foute code helaas.
Er moet nog veel gebeuren voor we 1 Europa krijgen dus stel deze vraag eens aan diverse partijen in Brussel.
Je moet je talen beheersen en op zoek naar een website, maar niet iedereen heeft een smartfone.
Verder is het kaartje niet duidelijk en ik begreep na lang lezen het ook niet echt.
Hoe jaag je toeristen weg met kaartje die alleen het stempel vergeten.
Ik hoopte in 2002 op naast onze Euro op 1 Europa maar ik heb al diverse landen bezocht en elk land is weer anders.
Sommige landen hebben zelfs meerdere systemen naast elkaar dus dat is helemaal een puinhoop.
Foutloos werken is lastig maar blijkbaar geld alleen in Nederland de controle op foute code helaas.
Er moet nog veel gebeuren voor we 1 Europa krijgen dus stel deze vraag eens aan diverse partijen in Brussel.
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Nutteloze bijdrage, wat heeft TS nu aan deze info. En waarom moet TS takenkennis en een Smartphone hebben ?stofzuigertje schreef:Mijn mening;
Je moet je talen beheersen en op zoek naar een website, maar niet iedereen heeft een smartfone.
Verder is het kaartje niet duidelijk en ik begreep na lang lezen het ook niet echt.
Hoe jaag je toeristen weg met kaartje die alleen het stempel vergeten.
Ik hoopte in 2002 op naast onze Euro op 1 Europa maar ik heb al diverse landen bezocht en elk land is weer anders.
Sommige landen hebben zelfs meerdere systemen naast elkaar dus dat is helemaal een puinhoop.
Foutloos werken is lastig maar blijkbaar geld alleen in Nederland de controle op foute code helaas.
Er moet nog veel gebeuren voor we 1 Europa krijgen dus stel deze vraag eens aan diverse partijen in Brussel.
Ik zou aan het vervoersbedrijf van Oberhausen ( http://www.stoag.de ) in eerste instantie een duidelijke mail zenden, met daarin de foute gegevens, de datum van overmaken E 40,00 en de goede gegevens, met het verzoek dit eerst recht te zetten. Dit moet immers handmatig gebeuren. Bevestiging vragen dat het bedrag aan het juiste boetenummer is gekoppeld.
Dan is de boete betaald en staat u veel beter in het recht om de verhoging euro 60,00 niet te hoeven betalen.
Bewaar alle correspondentie goed, het kan nog van pas komen.....
Wel vreemd dat u geen kaartje in de bus zelf kon kopen, want dat is gewoon in Oberhausen mogelijk, zie:
http://www.stoag.de/tickets/ab-und-zu-f ... ckets.html
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Dit had ik ook al in een eerder bericht geschreven.Brahms schreef: Wel vreemd dat u geen kaartje in de bus zelf kon kopen, want dat is gewoon in Oberhausen mogelijk, zie:
http://www.stoag.de/tickets/ab-und-zu-f ... ckets.html
Als je bij de buschauffeur een kaartje koopt is deze meteen ingecheckt!
Achterin instappen is volgens mij in Oberhausen niet meer toegestaan, dat mensen zonder te inchecken , instappen.
Bij het Nederlandse vervoersbedrijf Veolia kan je alleen voor bij de chauffeur instappen, dus zo anders is het daar ook niet.
-
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
- Contacteer:
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Duitsland (ook de aanmaning) moet nog steeds aan Nederlandse regelgeving voldoen. Eerst een betalingsherinnering van 14 dagen sturen. In Duitsland is dit niet zo. Voor de rest lijkt mij de enige mogelijkheid contact opnemen met het hoofdkantoor.
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Is dat ergens wettelijk vastgesteld?Michelle_L schreef:Duitsland (ook de aanmaning) moet nog steeds aan Nederlandse regelgeving voldoen. Eerst een betalingsherinnering van 14 dagen sturen. In Duitsland is dit niet zo. Voor de rest lijkt mij de enige mogelijkheid contact opnemen met het hoofdkantoor.
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Een beetje verwarrend!Michelle_L schreef:Duitsland (ook de aanmaning) moet nog steeds aan Nederlandse regelgeving voldoen. Eerst een betalingsherinnering van 14 dagen sturen. In Duitsland is dit niet zo. Voor de rest lijkt mij de enige mogelijkheid contact opnemen met het hoofdkantoor.
Wat voor de Nederlandse regelgeving is, is nog lang niet als het om een overtreding in het buitenland gaat,!
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Was dat een cijfer in het rekeningnummer of in het factuurnummer? Als het een fout in het rekeningnummer is vrees ik dat je nog een keer moet betalen en hopen dat de ontvanger het terug boekt. Als het een fout in het factuurnummer is, moet dat met wat menskracht terug te vinden zijn in de administratie.DagjeWegOberhausen schreef: Nu is deze boete van 40 euro betaald door mij. Echter heb ik hierbij een foutje gemaakt in de omschrijving bij het overboeken (1 getal wijkt af).
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Bij de meeste organisaties kan het in zo'n geval gewoon gecorrigeerd worden (belastingdienst heb ik geen ervaring mee). Wat ik wel weet is dat in ieder geval bij Duitse verkeersboetes de boel wordt afgehandeld door een persoon die de brief ook ondertekend en die je ook daadwerkelijk kunt opbellen en spreken. Wellicht is dat voor dit soort boetes ook het geval. Dan moet het misverstand zo op te lossen zijn.lynden schreef:Ze hebben niet betaald, anders hadden ze geen boete gekregen.
Als je een vordering aan de belasting op het verkeerde kenmerk overmaakt, dan krijg je een aanmaning en of boete.
Of is het in Nederland anders dan in andere landen?
Het verkeerde kenmerk correspondeerd niet met de gegevens van TS, dus hoe zouden ze een betaling kunnen plaatsen?
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Heb je wel in de gaten, dat het geen verkeersboete, maar een boete voor ongeoorloofd rijden zonder geldig ticket is!
Dit wordt door twee verschillende instanties verwerkt.
Dit wordt door twee verschillende instanties verwerkt.
Re: Foutje gemaakt bij betaling Duitse ov-boete
Als je de post goed leest, zie je dat GJvZ dat prima in de gaten heeft.lynden schreef:Heb je wel in de gaten, dat het geen verkeersboete, maar een boete voor ongeoorloofd rijden zonder geldig ticket is!
Dit wordt door twee verschillende instanties verwerkt.
GJvdZ schreef:Wellicht is dat voor dit soort boetes ook het geval.