j.eleven15 schreef:allereerst blijft nissan in gebreken door het niet tijdig leveren van navigatie update sd kaarten. op hun site adverteren ze met ieder jaar een sd kaart update te leveren. daar klopt geen hout van.
Ik lees op hun site dit:
6. Hoe vaak worden er nieuwe kaartupdates of kaartproducten uitgegeven? Meestal zijn er eenmaal per jaar bijgewerkte kaarten verkrijgbaar. Als u wilt worden geïnformeerd wanneer er een nieuw kaartproduct voor uw navigatiesysteem verkrijgbaar is, neemt u contact op met de dichtstbijzijnde dealer.
Ga voor uw dichtstbijzijnde dealer naar http://www.nissan-global.com/ (selecteer het landnetwerk).
De nuance zit in "meestal"...
sjohie schreef:En ik zou even goed lezen of die jaarlijkse update strikt slaat op het kaartmateriaal, of op een update van connected in het algemeen, dus bugfixes met eventueel een kaartupdate erbij.
Goed punt, getuige ook deze opmerking op de site van Nissan:
14. Hoe vaak is er een nieuwe versie van het product voor Europese flitserlocatiemeldingen beschikbaar en kunnen jullie mij hier een melding van sturen?
Er wordt maandelijks een nieuwe versie van de flitserdatabase aangeboden.
Ook ik ben teleurgesteld in het kaartmateriaal van de Qashqai. Inmiddels ervaren dat je regelmatig niet kan vertrouwen op het systeem , maar het blijft veel te lang stil rondom deze kwestie vanuit Nissan Nederland. Digitale kaarten updaten is een continue business geworden, maar wanneer je een nieuwe Nissan (medio 2015) koopt krijg je er kaartmateriaal bij van begin 2013. Zou met een tablet of mobile echt niet kunnen, maar Nissan 'presteert' dit wel gewoon.
Natuurlijk zijn er (veel) ergere dingen, maar ook gezien de slagzin die Nissan hanteert, 'Innovation that excits', baal je er wel van wanneer je weer eens fout gestuurd wordt en voor gek staat bij je collega's in je innovatieve SUV. Voel me dan ook misleid. Had dan inderdaad liever behoorlijk wat geld bespaard en met de ouderwetse raamTom blijven rijden. Met name het niet oppakken van diverse klantsignalen komt arrogant en niet slagvaardig over. Doet geen goed voor de beeldvorming rondom de organisatie van Nissan in Europa.
Wybert schreef:Ook ik ben teleurgesteld in het kaartmateriaal van de Qashqai. Inmiddels ervaren dat je regelmatig niet kan vertrouwen op het systeem , maar het blijft veel te lang stil rondom deze kwestie vanuit Nissan Nederland. Digitale kaarten updaten is een continue business geworden, maar wanneer je een nieuwe Nissan (medio 2015) koopt krijg je er kaartmateriaal bij van begin 2013. Zou met een tablet of mobile echt niet kunnen, maar Nissan 'presteert' dit wel gewoon.
Natuurlijk zijn er (veel) ergere dingen, maar ook gezien de slagzin die Nissan hanteert, 'Innovation that excits', baal je er wel van wanneer je weer eens fout gestuurd wordt en voor gek staat bij je collega's in je innovatieve SUV. Voel me dan ook misleid. Had dan inderdaad liever behoorlijk wat geld bespaard en met de ouderwetse raamTom blijven rijden. Met name het niet oppakken van diverse klantsignalen komt arrogant en niet slagvaardig over. Doet geen goed voor de beeldvorming rondom de organisatie van Nissan in Europa.
Tsja, wij krijgen 4x per jaar een kaartupdate voor onze Garmin nuvi 2345, maar toch reden we vorig weekend door een dorpje, en ook echt over een rotonde, waar volgens de navigatie een kruising zou moeten zijn. En die rotonde ligt er al zeker een half jaar. Dus zelfs met vlotte updates kan het gebeuren dat je in de praktijk iets tegenkomt wat nog niet in de kaart zit.
precies..
eigenlijk wilde men af van die zuignap of brodit houder en dus vol gaan vertrouwen
op het inovatieve van Nissan. dat gaat bij 50% van de nieuwe LCN2 bezitters niet op.
Diegene die zeggen geen problemen te hebben staan wel
vooraan in de lijst op qashqai passion.nl daar is men bezig voor een eventuele sd kaart groupsbuy
i.s.m. afd nissan aftersales. inmiddels is dit over 2maanden ook al weer 1jaar geleden gestart.
zo lang je op qashqai passion maar geen verkeerd woord zegt over nissan omdat men (afd nissan)
daar mee zou lezen. hoe lang houd je dus mensen aan het lijntje??
het is de grootste kolder om te denken dat Nissan een forum als QQP de grootste aandacht zal geven.
Neem NCN als voorbeeld !!!
De enige manier die nu rest is Nissan maar op een niet pretige manier via de media eens
aan het werk te zetten. het wachten op QQP eindigt anders zeer snel.
Teslas systeem leunt op een always on connectie. Dat kun je idnerdaad met een losse smartphone emt kabeltjes en zuignappen extra databundels en ingeslagen zijruiten ook bereiken. Waarom doen mensen dat toch niet.. oh wacht.
Als je een systeem koopt dat in de auto zit dan verwacht je dat er met enige regelmaat recente updates komen. Als dat niet gebeurt dan is dat niet alleen een fikse tegenvaller maar zelfs een desinvestering van jewelste. Voor de Tesla eigenaar die een veelvoud uitgegeven heeft aan zijn wagen: Net zoiets als een tesla kopen en dan merken dat je hem niet op kunt laden met 230volt.
Update 12-12-2015: Een consument die gedurende het jaar 2015 een nieuwe Nissan koopt, mag redelijkerwijs aannemen dat een meegeleverde SD kaart van de navigatie eveneens van datzelfde bouwjaar is.
Dat is ook de mening van de juridische afdeling van de Consumentenbond. Zij adviseren zelfs om met dit probleem naar de geschillencommissie of de kantonrechter te gaan.
Je hoeft dus niet, zoals anderen adviseren, specifiek naar een actuele SD navigatiekaart te vragen.
Daarom is een dealer die verzwijgt dat de SD kaart uit 2013 is, ook niet eerlijk.
In deze geldt, "wie zwijgt, die liegt" want het SD schandaal is bij iedere dealer bekend.
De meest recente informatie van Nissan is, dat zij nog niets kunnen zeggen over een op handen zijnde update, ook niet in het eerste kwartaal van 2016!!
Dat betekent concreet dat een ieder die zijn auto straks in 2016 laat afleveren, een DRIE JAAR OUDE navigatie SD kaart meegeleverd krijgt.
Als een merk/bedrijf als NISSAN / RENAULT zich dat kan permitteren, zegt dat genoeg over de ARROGANTIE van dat merk/bedrijf en moet je je als consument maar afvragen in hoeverre zij te vertrouwen zijn als het in de eerste drie jaar op serieuze garantie aanspraken aankomt.
Dan geven zij waarschijnlijk ook niet thuis en hullen zij zich in stilzwijgen. Dus potentiële Nissan koper, bezint eer gij begint!
Bij de proefrit wordt je duidelijk dat in een Tesla gewoon GoogleMaps aanwezig is. Het hoort bij de entertainment-console die in het midden zit. Daar kunnen we inderdaad binnenkort Android op draaien.
De Tesla die we al hebben kwam met een gratis thuislaadpunt. De bestelde X komt ook met een thuislaadpunt. En gratis geupdate navigatie...
Gemerkt dat een aantal rijders van het nieuwe model Qashqai (J11) na het tekenen van een klachtenformulier een gratis update van hun navigatie hebben gekregen.
Op mijn vraag aan Nissan Nederland waarom ( bij navraag bij 2 Nissan dealers) ik het volle pond moet betalen, het volgende fraaie nietszeggende antwoord:
Hartelijk dank voor uw reactie met betrekking tot de navigatie updates.
Er is een regeling vanuit Nissan Europa die stelt dat een aantal voertuigen in aanmerking komen voor een gratis update.
Helaas ben ik niet in de mogelijkheid U deze exacte criteria te verschaffen aangezien dit interne informatie betreft.
Ja hier kan je dus niets mee, klant staat dus lekker in de kou!
Mijn Nissan doe ik van de hand omdat ik bedonderd ben met een duur navigatiesysteem zit waar ik weinig aan heb behalve ergenis.
Ik koop een auto zonder navigatie en kopp voor 200 euro een tomtom.
Dit was mijn eerste en laatste Nissan
stusterkunst schreef:Even toelichten. De meest actuele kaart is van 2013 en zo verouderd dat deze niet te gebruiken is in het westen van het land
Rare wereld daar in het westen! Verleggen ze iedere paar jaar zomaar de snelwegen, provinciale wegen en complete woonwijken! Volgens mij overdrijft u een beetje dat systeem niet te gebruiken is.
Ik moet TS toch wel gelijk geven. Niet dat ik mijn auto er voor van de hand zou doen. Maar dat hij flink baalt snap ik heel goed. De wet stelt dat je van een product minimaal die eigenschappen mag verwachten die het geschikt maakt voor normaal gebruik. Een sterk verouderde kaart maakt het navigatie gedeelte ongeschikt voor normaal gebruik en daarmee levert Nissan een non conform product. Ik zou dus de dealer de 2000 euro laten terug betalen.
stusterkunst schreef:Even toelichten. De meest actuele kaart is van 2013 en zo verouderd dat deze niet te gebruiken is in het westen van het land
Rare wereld daar in het westen! Verleggen ze iedere paar jaar zomaar de snelwegen, provinciale wegen en complete woonwijken! Volgens mij overdrijft u een beetje dat systeem niet te gebruiken is.
Niet zo overdreven. TS stelt juist dat in de woonwijken het probleem niet zo groot is. Er worden inderdaad, zeker in het westen veel nieuwe wegen gebouwd, veranderd of omgelegd.
olaf79 schreef:en sterk verouderde kaart maakt het navigatie gedeelte ongeschikt voor normaal gebruik en daarmee levert Nissan een non conform product. Ik zou dus de dealer de 2000 euro laten terug betalen.
Veel succes. Nissan kan geen kaarten uit z'n mouw schudden en is ook afhankelijk van de aanbieders.
Even een update. Here is of wordt geprobeerd over te nemen door tomtom waarschijnlijk. Ik vermoed dat binnenkort het weer goed zal gaan met de updates. Ik heb een melding gekregen dat here voor mij niet meer beschikbaar was. Gratis versie here op telefoon. De nieuwe directeur is een Nederlander en is bezig met duitse automerken deal. tomtom moet iets anders wordt here waarschijnlijk de nieuwe marktleider.
olaf79 schreef:en sterk verouderde kaart maakt het navigatie gedeelte ongeschikt voor normaal gebruik en daarmee levert Nissan een non conform product. Ik zou dus de dealer de 2000 euro laten terug betalen.
Veel succes. Nissan kan geen kaarten uit z'n mouw schudden en is ook afhankelijk van de aanbieders.
Nissan, en in het bijzonder de dealer, is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product dat alle eigenschappen bezit die je er normalitair van mag verwachten. Dat de leverancier van Nissan niet levert (wat ik me niet voor kan stellen want andere auto's hebben wel up to date kaart materiaal) is niet het probleem van de klant maar van nissan. Het uitblijven van een oplossing is voldoende grond om de koop van het navigatie systeem te ontbinden.
Let wel dat als je koop ontbind, je een vreselijk groot gat in je dashboard hebt. Want ik ga ervan uit dat je het navigatiesysteem ook inlevert bij de dealer.
olaf79 schreef:en sterk verouderde kaart maakt het navigatie gedeelte ongeschikt voor normaal gebruik en daarmee levert Nissan een non conform product. Ik zou dus de dealer de 2000 euro laten terug betalen.
Veel succes. Nissan kan geen kaarten uit z'n mouw schudden en is ook afhankelijk van de aanbieders.
Nissan, en in het bijzonder de dealer, is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product dat alle eigenschappen bezit die je er normalitair van mag verwachten. Dat de leverancier van Nissan niet levert (wat ik me niet voor kan stellen want andere auto's hebben wel up to date kaart materiaal) is niet het probleem van de klant maar van nissan. Het uitblijven van een oplossing is voldoende grond om de koop van het navigatie systeem te ontbinden.
Zolang Nissan levert conform de overeenkomst is er niets aan de hand. En dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Ik ben het in ieder geval niet met je conclusies eens. Los van de terecht al gemaakte oplossing dat je jezelf dan wel van de wal in de sloot helpt.