LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gosewijn
Berichten: 2893
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door gosewijn »

Witte Angora.
Je moest eens weten wat er op de zolder staat . Ondanks dat er een vlizo trap is hebben veel huurder er een kamer of speelkamer van gemaakt . Ik heb door mijn werk op 10 tallen kamers gewerkt . Je vergeet een ding de zolder is vaak erg groot ,6,50 X 8,00 mt is normaal, kun je een leuke kamer van maken. Maar schijnbaar heeft u veel ervaring met zolderkamers. En ja de wbv moet wel , kan ik je ook wel het een en ander over vertellen uit eigen ervaring .

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door witte angora »

O ongetwijfeld kun je veel leuke dingen met een zolder doen. Maar dat wil nog niet zeggen dat er een wasmachine aansluiting zit. Maar ik heb inderdaad ervaring met woningen met vlizotrappen. CV-ketel kan, wasmachine niet. Omdat het ding te zwaar is om over zo'n gammel trappetje naar boven te krijgen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door Brahms »

gosewijn schreef:......De trap moet gewoon aan de zelfde maten voldoen. Er kan ook een wasmachine staan of een oude cv ketel van een flinke afmeting.
Stel het kozijn van 2,00 X 2,00 meter is verrot , moet dus een heel nieuw kozijn in ,verhuurder zegt ik heb een kozijn van 1,50 X 200 besteld die zet ik er in ,zou u dat accepteren. Of er moet een nieuwe keuken in , de oude is 3,00 mt breed , verhuurder plaatst een gamma keukenblok van 1,50 breed . Vraag mij af wat u zou zeggen ........
Ik denk zomaar dat een verhuurder die vrijheid heeft. Proef ik nu de voordelen van een koopwoning, eigen baas en zelf bepalen hoe de zaken eruit zien.
Nergens in je huurcontract staat dat je keukenblok maar liefst 3 meter breed moet zijn.......

En dat geld ook voor de trap. De oplossing zal wel worden, zelf trap en ombouw verwijderen, zooi van de zolder en de hele handel weer netjes terugmonteren.

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk sowieso, wbv's kennende, dat tegen de tijd dat ze dat keukenblok van 3 meter vervangen, het ding zo uit elkaar is gevallen van ouderdom dat je al blij bent met een blok van sigarenkistjes. Ook al is het maar 1,5 meter.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gosewijn schreef:Dat de spullen van zijn zoon zijn is totaal niet relevant.

De trap moet gewoon aan de zelfde maten voldoen. Er kan ook een wasmachine staan of een oude cv ketel van een flinke afmeting.
Stel het kozijn van 2,00 X 2,00 meter is verrot , moet dus een heel nieuw kozijn in ,verhuurder zegt ik heb een kozijn van 1,50 X 200 besteld die zet ik er in ,zou u dat accepteren. Of er moet een nieuwe keuken in , de oude is 3,00 mt breed , verhuurder plaatst een gamma keukenblok van 1,50 breed . Vraag mij af wat u zou zeggen .
De eigenaar bepaald hoe de woning wordt aangepast. Als je volledige zeggenschap over dit soort dingen wilt hebben moet je dus eigenaar worden. Tenzij jij mij een huurcontract kunt laten zien waarin het anders staat vermeld.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie allerlei wilde veronderstellingen in dit topic. Daarom eerst maar eens een vraag: wat waren de oude maten en wat zijn de nieuwe maten? Is het een substantiële wijziging, of is het centimeterwerk?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door bprosman »

Is het de constructie van de trap die er voor zorgt dat je minder ruimte hebt of de bak zelf ?
Die bakmaten zijn aardig standaard, is er dan ook een kleinere bak geplaatst ? Zou me raar lijken want dat moet ook weer opgevuld/afgewerkt worden.

stofzuigertje

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door een kleiner gat daalde de waarde van de zolder en of je daar voor kunt protesteren?

Ik weet het niet zeker maar de waarde is wel gedaald door deze.
Ook kun je niet van huidige huurders eisen de woning volledig anders in te richten omdat zware grote dingen eerst naar beneden moeten en lichte omhoog.

Huurcommissie, is verlaging huur mogelijk of niet, ik durf het niet te zeggen maar kijk eens naar die voorwaarden als de woning nadelig word aangepast.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer u weet dat de trap wordt vervangen EN u weet dat de spullen destijds maar net naar boven konden, dan had u zelf tussentijds de spullen moeten weghalen.

Het is namelijk te verwachten dat de nieuwe trap niet exact dezelfde afmetingen heeft, het is immers een andere trap.

Een afwijking van pak hem beet 5-10% lijkt mij acceptabel. Maar dat is natuurlijk arbitrair.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door langste adem »

Die nieuwe trap en dat trapgat zal vast voldoen aan allerlei normen , en zal geplaatst zijn door een erkende aannemer ..... De WBV zal dan ook weinig trek hebben in extra kosten omdat u nog grote spullen heeft staan die niet (meer) door het trapgat passen.

Wat je nu moet doen hangt er ook een beetje vanaf wat er op zolder staat.
Als precies zo'n zelfde bed op marktplaats al te koop is voor een paar tientjes kun je overwegen om die gewoon te laten staan en de zolder als logeerkamer te gebruiken. En als het bed ooit eens "op" is sloop je hem gewoon.
Maar wil je het bed toch beneden hebben, en het past echt niet, tsja.... dan moet het luik met de vlizotrap weer even los. Dat is in de regel niet heel moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Heb je anders geen handige kennisen ?

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door BertvanEck »

tja soms is vooruit kijken moeilijk voor sommige mensen ik zou zeggen pak de zaag en zaag het bed door en zet het met een ijzeren plaat in elkaar ...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door moederslink »

Sheil@ schreef: Nadat de trap geplaatst was is mij verteld dat het gat aangepast dus kleiner is
Was u daar dan niet bij tijdens de sloop en montage?
( ik neem tenminste niet aan dat die gasten daar alleen ah klussen waren in uw huis)
Of u stond erbij, keek ernaar en zag het niet? :roll:
En nogmaals mijn vraag: " is er dan van te voren niets gecommuniceerd over de nieuwe trap, kleiner trapgat etc etc , zodat u van te voren eventueel maatregelen had kunnen treffen? "
Anyway: deze post is al een dag of 4 oud en we horen hopelijk nog hoe het e.e.a is of wordt opgelost.....

witte angora
Berichten: 30973
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het bed inmiddels al naar beneden is gebracht. Het zou zomaar kunnen dat de topicstarter niet meer wist hoe dat ding door het trapgat is gekomen. Soms moet je nu eenmaal een beetje creatief draaien om met je spullen door deuren, ramen, en trapgaten te komen.

stofzuigertje

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vergelijk dit trapgat met de voordeur van buren.....
Die konden na plaatsing niet meer met zowel de rolstoel als de tweeling kinderwagen niet meer via de voordeur en moesten achterom!
Ja, deze aangepaste invalide woning ging bij renovatie hele wijk en daar hielden ze geen rekening met eerdere aanpassingen.

Enkele weken later werden bij hun afwijkende kozijnen geplaatst met brede deuren want als ze gelijk de achterdeur ook hadden gedaan
was de woning onbewoonbaar geworden voor deze huurders!
Als een verhuurder iets nieuw monteerde, wat op zich erg goed is moeten ze afwijkende maten de bewoners vooraf informeren en dan kunnen ze of grotere trap elders bestellen of alle grote en twijfelachtige stukken vooraf goederen laten verplaatsen.

Ik verwacht dat je een huurverlaging kunt vragen wegens het minder bruikbaar worden woning.
Ze moeten dan de schade bed vergoeden en eventueel lagere huur omdat ook in de toekomst niet meer alles in deze ruimte gedaan kan worden.

Er is bij mijn in de straat een complete sportschool op zolder, en die vaste trap heeft ook makkelijk verwijderbare leuning gekregen omdat
hij nog wel eens iets erbij plaatste of verkocht....

U huurde een huis met bepaalde afmetingen en kocht daar meubels op die in de woning paste, en bij achteraf aanpassen zouden die er niet meer uit kunnen, ongeacht of dit nu een trapgat is of voordeur, dat aanpassen maten is de verantwoording voor de verhuurder als er een claim komt zoals in dit geval.

Vraag eerst voor een coulance regeling voor je naar de huurcommissie gaat, want dat is meestal sneller en netter.....

stofzuigertje

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als door een aanpassing je huis minder bruikbaar word mag je klagen.

Of dit nu een smalle voordeur of een trapgat is maakt niets uit.
enkele cm mag maar als het verschil te groot is en het huidige gebruik niet mogelijk meer is....

Je kreeg het huis met keuken en bij minder kastjes.... ja ook daar gelden regels voor, 1 kastje mag maar niet halveren.
Zelf heb ik een koophuis maar huurders kunnen alleen vaak achteraf ontdekken dat ze de net geplaatste kleiner is....

Geen opdracht gever en daarmee komen dan bewoners in problemen.
Ik zag online 5 maten en als de plaatselijke aannemer alleen deze op voorraad heeft plaatst hij dat.

Het kan zijn dat de eigenaar van niets wist, gewoon een nieuwe plaatsen en weten soms niet eens de maten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door moederslink »

stofzuigertje schreef:Als een verhuurder iets nieuw monteerde, wat op zich erg goed is moeten ze afwijkende maten de bewoners vooraf informeren en dan kunnen ze of grotere trap elders bestellen of alle grote en twijfelachtige stukken vooraf goederen laten verplaatsen
Dat was mijn vraag dus ook : wat is er van te voren gecommuniceerd?
Ik verwacht dat je een huurverlaging kunt vragen wegens het minder bruikbaar worden woning
minder bruikbaar worden vd woning?? Beetje overdreven misschien? :roll:
De zolder is met een steviger trap zelf veiliger te bereiken!
Ze moeten dan de schade bed vergoeden en eventueel lagere huur omdat ook in de toekomst niet meer alles in deze ruimte gedaan kan worden
Wat wordt er gedaan op die zolder? Er wordt zooi opgeslagen en met deze stevige, veilige trap is dat uitstekend te doen.
Het bed had er van te voren afgehaald kunnen worden, dus opnieuw :
wat is er van te voren en tijdens de klus gecommuniceerd?
TS stond er bij tijdens de sloop en montage, neem ik aan, dan kun je toch direct maatregelen treffen?
U huurde een huis met bepaalde afmetingen en kocht daar meubels op die in de woning paste..
De meubels passen heus nog wel in de woning zelf hoor :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trapgat te klein na plaatsing nieuwe trap

Ongelezen bericht door crazyme »

bij ts kan inmiddels het internet ook niet meer binnenkomen of zij is met vakantie gegaan van de schadevergoeding.

Geweldig om te lezen hoe creatief mensen zijn om een probleem op te blazen. Als ze nu net zo creatief zouden zijn om het probleem op te lossen...

Gesloten