LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon jaarafrekening.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bikkel12345

nuon jaarafrekening.

Ongelezen bericht door bikkel12345 »

Geweldig de jaarafrekening. Ik heb hem van NUON gekregen. Ze hebben gewoonweg 517 kw/h meer gerekend. Beetje een buffer ofzo. Op hun site staat de exacte jaaropgave die ik heb gedaan. Alleen zij hebben bij een meterstand (analoog) even 517 kw/h erbij opgeteld. Voelt als oplichting. Ik heb zonnepanelen en ze zijn er kennelijk niet blij mee. Maar ja ook gelijk termijn bedrag omhoog. Bah weer mailen en ........

witte angora

Re: nuon jaarafrekening.

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is die 517 kwh? Is dat opgeteld bij je eindafrekening, oftewel: moet je definitief iets betalen voor wat je niet hebt afgenomen? Of is dat een schatting van je toekomstige verbruik waar het voorschot op is gebaseerd? In het laatste geval krijg je dat vanzelf weer terug.

Maar wees eens eerlijk, je spaargeld levert aan rente toch ook niks meer op, wat heb je liever: dat je op het eind van de rit bij moet betalen omdat je te weinig aan voorschot hebt betaald, of dat je geld terug krijgt omdat je al die tijd iets teveel hebt betaald? En bedenk wel, 517 Kwh is ongeveer 100 euro, dus geen vermogen...

lynden

Ongelezen bericht door lynden »

[quote="witte angora"]Wat is die 517 kwh? Is dat opgeteld bij je eindafrekening, oftewel: moet je definitief iets betalen voor wat je niet hebt afgenomen? Of is dat een schatting van je toekomstige verbruik waar het voorschot op is gebaseerd? In het laatste geval krijg je dat vanzelf weer terug.

:shock:

Geweldig de jaarafrekening. Ik heb hem van NUON gekregen. ]Ze hebben gewoonweg 517 kw/h meer gerekend.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik zou wel eens willen zien hoe het op de factuur staat vermeld. Het lijkt me sterk dat je die 517 kWh extra moet betalen aan Nuon als je die niet hebt verbruikt. Hoe werkt het eigenlijk met die zonnepanelen ? Misschien hebben je zonnepanelen te weinig stroom opgeleverd zodat er alsnog 517 kWH via Nuon werd afgenomen ?

Ook kan ik me voorstellen dat ze je termijnbedrag onterecht te hoog inschatten . Ik weet niet hoe zo'n voorschotbedrag precies wordt berekend, maar dat zal o.a. zijn op basis van het verbruik in voorgaande jaren , en op verwachte prijsstijgingen etc. Mogelijk is het gemiddeld verbruik bij je buren zonder zonnepanelen wel 517 kWh hoger .
Het maandbedrag kun je overigens zelf weer verhogen of verlagen, maar zoals witte angora al zegt zou ik persoonlijk ook de voorkeur geven aan een iets hoger maandbedrag en dan geld terug krijgen bij de verrekening.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U heeft een slimme meter. Kijk naar de datum op de eindafrekening of de meterstand die u heeft opgegeven overeenkomt met deze datum. Zeer waarschijnlijk heeft Nuon de laatste meterstand verkregen via de slimme meter vermeld.

bikkel12345

Ongelezen bericht door bikkel12345 »

Ik heb een oude ferraris meter. Die draait gewoon terug als ik zonne-energie opwek. Naar gelang van mijn verbruik draait de meter weer vooruit, als ik meer verbruik dan ik opwek.( nacht) Werkt perfect en wil deze meter zo houden.
Ik heb een dubbele meter maar betaal enkel tarief. Beide meterstanden bij elkaar opgeteld maakt mijn jaarverbruik. Nu had de Nuon netjes alle meterstanden overgenomen. De oude standen van vorig jaar en van een meter de stand die ik had doorgegeven. De andere meterstand die ik had doorgegeven had NUON niet aangehouden. Ze hadden daar de 517 KW/h bij gedaan en zo op mijn rekening doorgerekend.

En ja het is iets van maar 117 euro, maar er hangt meer aan vast. Mijn nieuwe termijn bedragen wil de NUON eveneens hoger maken omdat ik een hoger verbruik heb. En een volgende keer als ik toevallige controle van de meterstanden krijg klopt het niet meer. Er stond nu op mijn rekening een meterstand van een van de meters, terwijl in werkelijkheid mijn meter deze stand nog niet heeft bereikt. Ben benieuwd wat er dan gebeurd. Wie pleegt er dan fraude?

Op mijn mail werd niet gereageerd. Toen gebeld. Na de geweldige keuzemenu's door kreeg ik een medewerker aan de telefoon. Deze moest het een en het ander navragen. Ik werd in de wacht gezet. Na 10 minuten wacht werd de verbinding verbroken. Opnieuw bellen en zat net weer in de wacht om geholpen te worden ging mijn andere telefoon. De medewerker aan de lijn die mij eerder te woord stond. Wel netjes dat hij terug belde. Foutje bij NUON waardoor de verbinding verbrak.

Door de medewerker werd de fout in mijn rekening erkend. Ook op de website van NUON stonden gewoonweg de door mij opgegeven meterstanden. Ze begrijpen zelf ook niet hoe dit in mijn rekening is gekomen. Er heeft bij de desbetreffende meterstand gewoonweg een schatting plaatsgevonden en die is dooreen medewerker daar ingevuld. Dit terwijl de andere, door mij doorgegeven meterstand wel op de rekening stond. Ik vind dit wel bizar dat dit gebeurd.

Door Nuon is een nieuwe jaarafrekening gemaakt met correcte meterstanden. Ook de termijnbedragen blijven hetzelfde.

En nogmaals het zijn geen grote bedragen maar ik wil gewoon een correcte rekening met correcte meterstanden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, er heeft een medewerker zitten slapen/knoeien/experimenteren of wat het ook wezen mag. Het is in ieder geval nu opgelost. Bedankt voor het terugkoppelen, zodat mensen die in de toekomst iets dergelijks mee maken weten hoe ze het het beste aan kunnen pakken.

Alhoewel het ook wel eens gebeurd dat, als een medewerker veel tijd nodig heeft om iets uit te zoeken, er afgesproken wordt dat de klant terug gebeld wordt. Dat zou in dit geval toch ook iets netter zijn geweest.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bikkel12345 schreef:Door Nuon is een nieuwe jaarafrekening gemaakt met correcte meterstanden. Ook de termijnbedragen blijven hetzelfde.

En nogmaals het zijn geen grote bedragen maar ik wil gewoon een correcte rekening met correcte meterstanden.
Fijn dat je terugkoppelt. Ook goed om te horen dat het toch nog redelijk snel geregeld is na het bellen.

Het verdient geen schoonheidsprijs natuurlijk, maar we horen hier vaak veel erger.

Gesloten