Het verhaal kan kort of lang verteld worden... De korte versie is;
Ik had ik een betaalrekening afgesloten met rekeningnummer 758164181 door bij ING Bank, vestiging Nieuwerkerk aan den IJssel. Na een krediettoets is de kredietlimiet op deze rekening contractueel vastgesteld op het schrikbarende (..) bedrag van 1000.- Euro.
In november heb ik ING bank schriftelijk verzoek gedaan tot het overstappen van de rekening bij ING 758164181, naar de ABN Amro bank. Dit ivm een verhuizing. Het saldo van de rekening was toen –1000 Euro, de maximale toegestane kredietstand.
Het verzoek tot overstappen heb ik gedaan middels een door ABN Amro in samenwerking met ING bank aangeboden overstapservice.
Februari. Ik ontvang een bericht van ING dat er sprake is van een saldotekort op de rekening en dat de rekening niet beeindigd kan worden.
Maart. Ik was in de veronderstelling dat de rekening bij ING bank en openstaand tekort vereffend is middels de overstapservice met de nieuwe rekening. Daarom informeer ik schriftelijk naar het saldotekort en details voor het mogelijk maken van de betaling. Hierop volgt geen reactie van ING.
Mei. registreert ING, zonder enige kennisgeving aan mij in het Centraal Krediet Informatiesysteem bij het BKR een achterstand code A!
Juni doe ik een overboeking ten grootte van de gehele openstaande kredietsom naar de rekening. Echter de mogelijkheid tot het bijboeken van een bedrag op de rekening is door ING bank geblokkeerd. Telefonische navraag leert dat het niet mogelijk is bedragen naar de rekening bij te boeken.
eind juni ontvang ik de geregistreerde kredietgegevens bij het BKR en wordt voor het eerst geconfronteerd met de genoemde BKR registratie
Diverse (aangetekende en niet aangetekende) brieven worden geschreven naar ING bank. Ik ontvang geen enkele keer inhoudelijk commentaar. Slechts; “er is geen reden is de registratie te herzien omdat er geen onjuistheden zijn geconstateerd”.
Diverse malen bel ik naar de afdeling incasso, maar deze medewerkers gedragen zich onbeschoft, denk aan grof taalgebruik aan de telefoon en meermaals de verbinding verbreken.
Het idiote aan de hele situatie is dat ik ten tijde van de BKR registratie nog steeds een geldig contract met ING had betreffende het mogen roodstaan van 1000 Euro, omdat de rekening niet opgeheven kon worden door de (toegestane)roodstand.
Tot op heden geen reactie mogen ontvangen.
Dus misschien kan iemand mij adviseren;
Hoe kom ik van de BKR registratie af?
Mvgr