Graag wilde ik mijn verhaal kwijt over een factuur die ik van de week binnen kreeg met een bedrag van €1000,00 voor teveel dataverkeer op Hosting2Go.
Een paar jaar geleden heb ik een website gemaakt voor een kennis en sindsdien nooit meer iets mee gedaan. Toen ik in het buitenland was kreeg ik elke dag deze mailtjes binnen van Hosting2Go:
Limit has been exceeded on domain '###' owned by client '###' (Contact name '###'):
Disk space usage: 908.26 M
Disk space limit: 7.32 G
Traffic: 826.73 G
Traffic limit: 73.24 G
Ik was op vakantie en ik maakte me er niet zo'n zorgen over. Ik had het immers wel eens van dit soort mailtjes binnen gekregen met mijn eigen site en op deze mailtjes volgden nooit een factuur. Bij deze dus wel... Het volgende mailtje kreeg ik, zonder verdere waarschuwing in mijn mailbox:
Beste Klant,
Het is u wellicht zelf al opgevallen dat uw domeinnaam (####) de afgelopen periode meer dataverkeer heeft verbruikt dan toegestaan. Het door u verbruikte dataverkeer is voor de periode 2016-04 vastgesteld op 923GB en is 848GB meer dan door u vooraf ingekocht. Extra dataverkeer wordt doorberekend a Eur. 1,00 per GB, Exclusief BTW. U bent ons dan ook een totaalbedrag van Eur. 1026,08 verschuldigd. U kunt de factuur raadplegen via ####
We verzoeken u vriendelijk er zorg voor te dragen dat het openstaande bedrag binnen 5 werkdagen op bankrekeningnummer ### tnv. Hosting2GO B.V. in Breda is bijgeschreven. Doet u dat onder vermelding van uw domeinnaam en "Overmatig Dataverkeer 2016-04".
Met vriendelijke groet,
Hosting2GO Helpdesk
Ik vind het een absurd hoog bedrag en raar dat ik wel mailtjes met een overschot aan data binnenkrijg maar niet wat de consequenties hiervan zijn. Als ik had geweten dat het een factuur van 1000 euro ging worden had ik natuurlijk meteen actie ondernomen. Dat ik extra moest gaan betalen dat kon ik uit die mailtjes niet opmaken.
De klant is ook allang geen klant meer dus dat was wel een leuk telefoongesprekje.
Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!
Gr. dotje