LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Skechers schoenen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kefje00

Skechers schoenen

Ongelezen bericht door kefje00 »

Waar kan ik dingen insturen over een bedrijf, het gaat hierbij om een koude douche over jet bedrijf Skechers in samenwerking met De Wit Schijndel! Want mijn zusje heeft mooie schonen gezien in Newcastle UK, ik zei tegen haar van kijken we in Nederland wel want dan kan ik terug als het kapot is etc. Nu blijkt dus dat geen 1 bedrijf in Nederland die schonend hebben ingekocht. Maar ik moest het zelf regelen bij een bedrijf want die kunnen de schoenen bestellen (apart dus niet een collectie) dus ik gebeld naar de wit in Schijndel en krijg ik als antwoord dat ze ze niet bestellen omdat ze dan een hele maat collectie moeten inslaan.

Ik vindt dit voor beide bedrijven geen service! Mijn zusje van 7 jaar is nu zeer verdrietig en uitermate teleurgesteld!

kweenie

Re: Skechers schoenen

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is toch heel vaak zo dat spullen die in het ene land worden verkocht niet in het andere land worden verkocht? Niet ieder land heeft namelijk de zelfde smaak. En dat kan juist ook het leuke zijn van winkelen in het buitenland, dat je daar dingen kunt kopen die niet in Nederland te koop zijn.

Dus niet zo heel raar dat een winkel niet speciaal een type schoenen voor je wil (of kan) bestellen als dat niet in het standaard Nederlandse assortiment zit.

kefje00

De schoenen zijn in UK te koop maar dan betaal ik invoerrechten, de schoenen kunnen de winkels in Nederland kopen. Ze kunnen zelfs 1 paar inkopen zonder extra kosten en verzendkosten. Helaas doet geen enkele winkel dat

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ze zijn het dan ook niet verplicht om ze voor jou te bestellen. En als ze het niet willen, dan willen ze het niet.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als ik het goed begrijp wilde je schoenen uit Engeland kopen.
Hiervoor ben je toen naar dat bedrijf gegaan en zij hebben ze je verteld dat ze deze niet voor je kunnen of willen bestellen, waarschijnlijk gewoon omdat dat niet binnen hun collecties valt.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Dus het bedrijf moet zeg maar 10 paar (of meer) schoenen inkopen omdat jij een paar voor je zusje wilt hebben. En dat doen ze natuurlijk niet, wat volkomen logisch is.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Dat jij die extra kosten niet wil betalen, moet je uiteraard zelf weten. Maar schuif dit probleem dan niet in de schoenen van desbetreffende winkel.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald offtopicbericht verwijderd

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@kefje00,
Alleen voor je zusje van 7 door een winkel in Schijndel een paar schoenen laten bestellen vanuit UK ?!
Dat gaat zo.n winkel gewoon niet doen, want misschien willen wel meer mensen dat.
Je mag zo.n winkel niet zwart maken op internet omdat je zusje nu teleurgesteld is. Dat kan echt niet!
Gewoon lekker morgen in de stad gaan shoppen in de zon!
Succes!
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belerende tekst verwijderd

kefje00

Ter duidelijkheid!
De schoenen komen uit de USA oorspronkelijk Skechers heeft een magazijn in Nederland.
Rechtstreeks bestellen vanuit USA kan niet leveren niet buiten USA.
Voor de winkel komen er GEEN extra kosten bij, dit houdt dus in dat ze de inkoopprijs betalen zoals bij elke andere schoen! Komen geen verzendkosten of hogere kosten door minder inkoop!

Dus daaruit heb ik geconcludeerd dat ik geen probleem in zie dat ze een paar schoenen bestellen aangezien ze wekelijks een bestelling weg doen naar Skechers! Dit heb ik allemaal nagevraagd bij het bedrijf Skechers zelf. Ze zeiden dat het maar 30 seconden kost om als bedrijf zijnde de schoen te bestellen. Hoeven enkel maar de bestelnummer en de juiste maat door te geven ( dit heb ik al voor hun uitgezocht ). Want Skechers levert niet rechtstreeks aan particulieren, vandaar het via een inkoper het mort besteld worden.

Hoop dat het nu duidelijker is.

Mvg.

Julie4444

kefje00 schreef:Ter duidelijkheid!
De schoenen komen uit de USA oorspronkelijk Skechers heeft een magazijn in Nederland.
Rechtstreeks bestellen vanuit USA kan niet leveren niet buiten USA.
Voor de winkel komen er GEEN extra kosten bij, dit houdt dus in dat ze de inkoopprijs betalen zoals bij elke andere schoen! Komen geen verzendkosten of hogere kosten door minder inkoop!
Winkels moeten meestal veel meer dan 1 paar kopen, invoerrechten betalen, én winst maken bovenop de gewone prijs waarvoor men deze in de USA aanbiedt. Het is nogal belachelijk dit van een winkel te verwachten, zeker als jij maar 1 paar wilt.
kefje00 schreef:Dus daaruit heb ik geconcludeerd dat ik geen probleem in zie dat ze een paar schoenen bestellen aangezien ze wekelijks een bestelling weg doen naar Skechers! Dit heb ik allemaal nagevraagd bij het bedrijf Skechers zelf. Ze zeiden dat het maar 30 seconden kost om als bedrijf zijnde de schoen te bestellen. Hoeven enkel maar de bestelnummer en de juiste maat door te geven ( dit heb ik al voor hun uitgezocht ). Want Skechers levert niet rechtstreeks aan particulieren, vandaar het via een inkoper het mort besteld worden.
Dus de winkel in Engeland heeft jou kunnen vertellen dat de levercier uit de USA aan die specifieke winkel in Nederland levert? [Aanvallende tekst verwijderd door de moderator
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd

kefje00

Nee de hoofdkantoor van skecher in Nederland tevens die een magazijn heeft voor de producten die ze hier aanbieden, zegt dat er geen extra kosten dus hogere inkoopprijs bij komt kijken als ze maar 1 paar schoenen bestellen.

Skecher zelf het "grote" bedrijf komt uit de USA waar particulieren zelf kunnen bestellen.

Julie4444

kefje00 schreef:Nee de hoofdkantoor van skecher in Nederland tevens die een magazijn heeft voor de producten die ze hier aanbieden, zegt dat er geen extra kosten dus hogere inkoopprijs bij komt kijken als ze maar 1 paar schoenen bestellen.

Skecher zelf het "grote" bedrijf komt uit de USA waar particulieren zelf kunnen bestellen.
Maar je kan gewoon niet een winkel afze*iken op het internet als zij geen producten voor je bestellen uit een ander continent, zeker niet als deze niet in hun assortiment of collectie zitten, en alleen maar omdat een willekeurig persoon in Engeland die er niets mee te maken heeft vertelde dat hun dit niets extras kost betekent niet dat dit ook zo is. Sterker nog, ik kan me niet voorstellen dat die persoon op de hoogte was.

Je zegt dat geen enkele winkel in Nederland ze verkoopt. Hoe kom je dan op het idee dat ze wel in dat magazijn in Nederland liggen? De winkel moet ze dus in de USA bestellen én hierover de bijkomende kosten betalen.

Je zegt zelf dat je ervoor hebt gekozen de schoenen in de UK te laten staan omdat je terug zou willen kunnen. Dat heet garantie, en garantie kost de winkel ook geld.

Daarnaast kun je ze dus blijkbaar zelf in de USA bestellen. Waarom doe je dat niet gewoon?
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende teksten verwijderd

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Julie4444 schreef:......en alleen maar omdat een willekeurig persoon in Engeland die er niets mee te maken heeft vertelde dat hun dit niets extras kost betekent niet dat dit ook zo is.......
Waar heeft de TS dit geschreven ?

Verder zal je zusje moeten begrijpen dat niet alles in het leven kan. Lijkt me ook een goed leermoment. Wil je echt die schoenen, ga naar Engeland en koop ze daar. Er zijn grotere problemen op de wereld.........
Maar een koude doche voorstellen omdat een bedrijf iets niet wil of kan leveren, gaat echt te ver !
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

kefje00 schreef:........Dus daaruit heb ik geconcludeerd dat ik geen probleem in zie dat ze een paar schoenen bestellen aangezien ze wekelijks een bestelling weg doen naar Skechers! Dit heb ik allemaal nagevraagd bij het bedrijf Skechers zelf. Ze zeiden dat het maar 30 seconden kost om als bedrijf zijnde de schoen te bestellen. Hoeven enkel maar de bestelnummer en de juiste maat door te geven ( dit heb ik al voor hun uitgezocht ). Want Skechers levert niet rechtstreeks aan particulieren, vandaar het via een inkoper het mort besteld worden....
Als zij toch wekelijks een bestelling doen bij Skechers zou dat paar voor je zusje er ook wel bij kunnen , zeg je eigenlijk maar voor het gemak 8)
maar ja.......stel nu dat ze toch niet lekker zitten bij je zusje ( want schoenmaten in de USA zijn anders ) en ze doen pijn aan haar voeten , of ze vindt ze eigenlijk toch niet zooo mooi, wat dan??
Dan zit die schoenwinkel in Schijndel er maar mooi mee te kijken en dan moet er maar net een ander meisje van 7 zijn die deze wil hebben :(

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Het is gewoon een heel vreemd verhaal. De 'speciale' schoenen liggen wel in het magazijn in Nederland maar worden hier niet in Nederland verkocht. Je wil zelf het risico niet lopen de schoenen mochten ze niet goed zijn maar je vind wel dat het winkeltje maar dat risico voor je moet dragen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444

Brahms schreef:
Julie4444 schreef:......en alleen maar omdat een willekeurig persoon in Engeland die er niets mee te maken heeft vertelde dat hun dit niets extras kost betekent niet dat dit ook zo is.......
Waar heeft de TS dit geschreven ?
Lijkt dat ik dat deel niet helemaal goed had gelezen! :oops:

Natuurlijk blijft het belachelijk dat een consument eist dat een winkel willekeurige producten die niet binnen hun assortiment vallen per bulk bestelt, omdat deze consument 1 exemplaar wil hebben. Dat mevrouw dan ook weigert te geloven dat de winkel meer dan 1 paar moet kopen en vasthoudt dat dit de winkel niets kost vind ik maar vreemd.
kefje00 schreef:dus ik gebeld naar de wit in Schijndel en krijg ik als antwoord dat ze ze niet bestellen omdat ze dan een hele maat collectie moeten inslaan.

Ik vindt dit voor beide bedrijven geen service! Mijn zusje van 7 jaar is nu zeer verdrietig en uitermate teleurgesteld!

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Ik snap wat ts bedoeld.

Je belt een importeur en verteld jouw verhaal en het kan geen probleem enz. zeggen ze. Vervolgens ga je naar de leverancier die gaat informeren en blijkt niet te kunnen enz. Ja dan baal je. Wordt dat gezegd en dit gedaan

Ts had niet de leverancier moeten melden want kan de leverancier niks aan doen. Er is een communicatie fout.
Maar toch balen voor je dochter hoop dat het als nog lukt want een glimlach en blijdschap van je kind is onbetaalbaar.
Laatst gewijzigd door john18 op 07 mei 2016 22:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

zorg

Ongelezen bericht door zorg »

Julie4444 schreef:
Daarnaast kun je ze dus blijkbaar zelf in de USA bestellen. Waarom doe je dat niet gewoon?
Waarom, omdat TS geen invoerrechten wil betalen! :D
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2016 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten